Thundebird T623 vliegt niet voouit

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik vloog/vlieg meestal met hele kleine helitjes in de huiskamer maar wil altijd al een mooie brandstof heli. Echter kwam ik gister een leuke grotere heli tegen op stroom voor buiten, namelijk de Thunderbid T623.
Dit is hem:
P1060243.JPG

Nu het volgende:
Hij wil niet vooruit vliegen. Ik zie dat de servo wel werkt en dat de bladen kantelen, maar volgens mij niet genoeg. Aan de servo zit een plastic dingetje met gaatjes.
Kan ik de rotor zomaar in het andere gaatje vastmaken?
P1060241.JPG

Dat is jammer.
Ik heb er wel mee gevlogen vandaag, gign wel goed alleen niet vooruit. Op youtube heb ik wel behoorlijk wat filmpjes van buiten vluchten gezien.

als je die linkjes op een gaatje meer naar buiten gaat zetten zal je uitslag verhogen.
Daardoor zal de heli meer en sneller kantelen naar de gewenste kant.
als je ze verandert DAN VAN ALLE 3 DE SERVOS!

met windstil kan je toch buiten met zo'n dingetje?
we vliegen wel buiten met een mcpx ;-) aan 2 BF.. lol

als je die linkjes op een gaatje meer naar buiten gaat zetten zal je uitslag verhogen.
Daardoor zal de heli meer en sneller kantelen naar de gewenste kant.
als je ze verandert DAN VAN ALLE 3 DE SERVOS!

met windstil kan je toch buiten met zo'n dingetje?
we vliegen wel buiten met een mcpx ;-) aan 2 BF.. lol

Bedankt voor uw antwood. Het waaide op het veldje best wel vandaag, ik weet wel plekjes waar de wind wordt tegengehouden.
Deze heli heeft een gyro, en maar 1 servo. Ik zal de uitslag eens verhogen. Als het te heftig wordt kan ik het met de controller limiteren.
Een MCPX is ook zoiets toch?
Ik heb wel gemerkt dat de t23 erg sterk is. hij heeft behoorlijke klappers gehad!

Een mcpx is dus totaal anders

zelfde als een 3 wiel skelter vergelijken met een maybach (erg dure limo)
Allebei hebben ze wielen, en ze brengen je ergens, maar verder houdt de vergelijking op

Jouw heli is een coax met 1 servo, een mcpx is cp (systeem met 3 servos, werkt heel anders dan een fp of coax)
Een coax is dus per definitie niet geschikt om buiten te vliegen. Bij een windvlaag houd het gewoon erg snel op
Cp kan wind veel beter aan

Het valt me nog mee hoe stabiel hij is. Vandaag met de harde wind nog buiten gevlogen. ging wel redelijk met 18 knots en vlagen van 22 knots.

iemand ook een idee waar ik hem kan kopen/en ophalen rondom amersfoort ,utrecht?
wil er 2 hebben maar die kleine webshopjes en opsturen bevallen me niet zo.

zou ze dus graag willen ophalen

ik kan je er 2 leveren (nieuw uiteraard) voor 75 euro per stuk en verzenden via track trace...

mag ik vragen waarom opsturen niet je ding is?
zeker als het nieuw is...
al mijn helis komen toe met de post, al dan niet nieuw....
nog nooit e probleem gehad...

iemand ook een idee waar ik hem kan kopen/en ophalen rondom amersfoort ,utrecht?
wil er 2 hebben maar die kleine webshopjes en opsturen bevallen me niet zo.

zou ze dus graag willen ophalen

ging meer om de minder bekende webshops ;)
ondertussen de heli al binnen, sterker nog 6 heli's.
sorry jim ik heb je reactie dus gemist

zien er leuk uit, maar ga niet uit van het filmpje van gobelus.
de rotorbladen vliegen met de eerste de beste scheve landing om je oren heen,en dan heb ikj het nog niet over een crash.

gewoon landen en door het gras valt ie net om,gas er al af maar toch weer een rotorblad kapo.

heli is leuk,vliegt stabiel,aleen die rotorbladen zijn bagger.
nu maar is op zoek welke rotorbladen er ook op passen.

naar voren vliegen is geen probleem, fabriek af staan ze op 80% naar voor en naar achter. op de zender is in te stellen naar 100%

tot nu toe gevonden: double horse 9053(volutation) rotorbladen passen 100%

Laatst bewerkt:
Back