Thunder Tiger Kaiser eMTA officiële website.
Vorige week heb ik deze monster truck aangeschaft. Ik zag nog geen topic over deze wagen, dus misschien is hij niet populair, of gewoon onbekend. Ik kwam een geweldige deal tegen (350 Euro), en ik dacht: dit is een prima instap in de wat extremere RC cars. Het chassis is bijna het zelfde als de oudere eMTA, maar de Kaiser is ruim een kilo aangekomen door meer gebruik te maken van metaal.

Even kort de specificaties:
- 1:8 monster truck, totale lengte bumper-bumper 55 cm, breedte 45 cm, gewicht 6 kg
- Gedeeltelijk alu chassis, dwarsgeplaatste dichte accubak, metalen shocks en towers
- 2000KV 1350 Watt brushless motor, 150 A ESC met fan
Ik heb inmiddels al wat tweaks gedaan, onder anderen dichte wielkasten vóór, tegen opstuivend zand, en de bedrading aangepast zodat ik 2x 4S packs parallel kan gebruiken, i.p.v. 2x 2S packs in serie.
De eerste echte run zit erop, en dat was dikke pret. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar met vol gas (60 km/h) door het zand, op een crossmotor veldje met wat lage heuveltjes, blijft hij prima bestuurbaar, en ik heb de wagen in 45 minuten maar een keer of 5 rechtop hoeven zetten na een duikelpartij.
Laatst bewerkt: