Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Voor 4-6S is 200 watt toch wel het minimum vind ik inderdaad.
Dynamite heeft een fijne 2x200 watt lader met ingebouwde voeding!
 
Mooi, thx,,, heb ook de quattro versie bekeken en die kostte iets van 10 dollar meer , maar die is 4x100 ,,,
Dus iets minder krachtig! reviews zijn wel lovend, maar eigenlijk heb ik mijn les gehad in dingen uit de US of A te bestellen , kwestie van customfees en tax :hammer::mad:
Nu een verdeler hier in Europa zoeken :))
 
Horizon Duitsland is de importeur van Dynamite, daar kan elke modelbouwwinkel dus wel aan komen.

Ik zou inderdaad voor de 2x200 watt gaan in plaats van de 4x100 watt, want met 100 watt kan u de LiPo's nogsteeds niet op 1C laden..
 
Heey
Gister mijn nieuwe Proline Desert Militia body opgehaalt en net begonnen met spuiten, donker groen met licht groene accenten.

Ook gelijk gekeken vor de lhs voor dikker diff ollie, maar hij had niet dikker dan 10.000 maar volgens mij is dit niet heel veel dikker dan standaart.

Nogsteeds een geweldig beest op mee te bashen!!
64e9ceb588511bff1ea74fd9c4528c4d.jpg
 
Gister eindelijk de bestelde onderdelen kunnen ophalen bij me lhs, na 6 maanden er op hebben moeten wachten!
Na het maken van een wheely brak de achterkant uit en stond er een geparkeerde auto in de weg[emoji22] .

Gister dus gelijk de auto weer opgebouwd en de body pas kunnen maken! Voor een eerste keer een body spuiten vind ik hem goed gelukt.

124c14f105f8826aa939077373798045.jpg


c9e0bfbda6d84daee0201d54433c8840.jpg


43e94a8cb93dd0449a85603d600db302.jpg
 
Eventjes verder op een oud topic. Ik wil misschien een 1:8 truggy / monster-truck aanschaffen. Liefst gebruikt, misschien nieuw. De MT4 G3 is jaren lang de top basher geweest, maar er is van het begin af aan ook geklaagt over onderdelen voorziening, tevens is het ondertussen niet de jongste meer.

De uiteindelijke vraag is: is de MT4 G3 op dit moment nog een goede keuze, of is hij al ingehaald door wat anders?

Ik hoef geen 6S truck, zal nooit wedstrijden rijden maar zoek iets wat gewoon altijd werkt, en leuk is in allerlij terrein. Als alternatief dacht ik bv aan een Arrma Talion, of een eMTA V2, echter ik vraag me af of dat (hoewel ze nieuwer zijn) betere bashers zijn als de MT4 G3.

Ben benieuwd naar jullie mening.
 
Eventjes verder op een oud topic. Ik wil misschien een 1:8 truggy / monster-truck aanschaffen. Liefst gebruikt, misschien nieuw. De MT4 G3 is jaren lang de top basher geweest, maar er is van het begin af aan ook geklaagt over onderdelen voorziening, tevens is het ondertussen niet de jongste meer.

De uiteindelijke vraag is: is de MT4 G3 op dit moment nog een goede keuze, of is hij al ingehaald door wat anders?

Ik hoef geen 6S truck, zal nooit wedstrijden rijden maar zoek iets wat gewoon altijd werkt, en leuk is in allerlij terrein. Als alternatief dacht ik bv aan een Arrma Talion, of een eMTA V2, echter ik vraag me af of dat (hoewel ze nieuwer zijn) betere bashers zijn als de MT4 G3.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Ja zou ik ook wel willen weten Ready to bring the kid up again haha
 
Ik ben hier ook al een tijdje niet meer geweest, heb gisteren lipo's opgeladen,,, en yep,,, the kid is back again! hehe...
De Talion en de eMTA zijn een goed alternatief maar persoonlijk vind ik de MT4 G3 beter om te bashen, btw spareparts van de MT4 zijn beter te verkrijgen of aan te passen dan die van de eMTA.
De Kraton is een beetje groter dan de Talion, maar weet niet of die nog ergens te verkrijgen is.
De keuze is niet zo snel gemaakt, daar de beide merken sterke kandidaten zijn.
Ik denk dat de eMTA en de Talion eerder onroad beter tot hun recht komen, de Kraton en de MT4G3 offroad.
 
Bedankt voor je reactie. Eigenlijk lees ik "de anderen zijn een leuk alternatief maar de MT4G3 is still the way to go om te bashen".
Als dat zo is zie ik dus geen reden om voor wat anders te gaan als de MT4G3.
Toch appart (of het zegt wat over de auto) dat deze auto na zoveel jaar en na release van zijn opvolger (eMTA) nog steeds de beste schijnt te zijn.
 
Hoi Tbird2,
Ik heb mijn MT4 inmiddels al ruim 2 jaar en het is de beste die ik ooit gehad heb!
Met de Talion heb ik ook wel ervaring, het is een erg goed sturende truggy maar minder snel en en minder lomp im mee te rijden en dat vindt ik juist leuk aan de MT4.

De emta is wat ik zo gehoort heb niet heel erg makkelijk om aan te sleutelen, alles zit ingepakt en weggewerkt.

Inmiddels is de MT4 G5 ook uit en die is erg mooi gebouwd. Heeft verschillende upgrades maar ook zkr downgrades (plastic shock towers, en hoge plaatsing van gewicht)
Maar als hem zonder die soundbox kunt kopen (duitsland) is hij helemaal niet duur!

Veel plezier met je keuzen en daarna nieuwe wagen!
En wel ff fototje uploaden he als je hem hebt[emoji13]
 
J3ns, bedankt voor je reactie. Ik zal idd is kijken naar de MT4G5 maar mijn voorkeur gaat toch uit naar iets gebruikts.
In ieder geval bevestig je dus ook dat de MT4G3 nog steeds een top auto is.
Voorlopig blijf ik eBay in de gaten houden, heel af-en-toe word er nog wel eens een leuke aangeboden, ik weet nu in ieder geval dat ik er dan gewoon voor kan gaan.
 
Nou, ik heb er 1 !!
Eindelijk een leuke getroffen op eBay, voor een schappelijke prijs.
Maar.... wellicht word goedkoop toch weer duurkoop.
Kunnen julie is naar julie auto kijken;
Is de bodem plaat helemaal recht, zowel voor als achter?
Bij mij staat de bodemplaat aan de voorkant iets omhoog.
Ik weet dat verbogen chassis een issue is bij de MT4G3 maar weet niet of dit wellicht hoort, bij een FG Marder staat de voorkant bv ook omhoog.
Ben benieuwd hoe het hoort voordat ik een nieuwe plaat ga bestellen, hoop dat het niet nodig is.

MT4G3 bodem plaat 1.jpg


MT4G3 bodem plaat 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik je foto zo zie ben ik vrijwel zeker dat het zo hoort.
Geen scheurtjes in de lak en het is een mooie gelijkmatige knik.
Ook de schroeven zitten mooi strak in de chassisplaat verzonken..
 
Precies, het ziet er bijna te goed uit om per ongeluk krom te zijn geraakt van daar de vraag. Ik hoop dat er nog meer eigenaren dit kunnen bevestigen.

Edit, zojuist even 45 pagina's van dit topic gelezen....
Helaas veel off-topic en ook jammer dat het wondertiger forum er niet meer is, alle links werken dus ook niet meer.
Maar post 388 en 648 bevestigen ook dat de bodem plaat aan de voorkant iets omhoog staat dus ik ga er maar van uit dat het klopt zo.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een 4S packje liggen waar hij wel vanaf wilt?

Ik heb net 2 Turnigy 5000 4S 20C besteld maar dat zal wel weer even duren voordat die binnen zijn en ik ben niet zo geduldig....
PS ik denk ook dat 5A 20C eigenlijk te weinig is maar is voor nu goed genoeg, de packs zijn goedkoop en ik hoef niet het onderste uit de kan vwb performance, dus ik probeer het gewoon.
Maar mocht iemand van een 4S packje af willen, dan houd ik me aanbevolen.
 
Houd de temperaturen en voltage's wel goed in de gaten met de 20C accu's.
Ik heb niets liggen helaas, sorry.
 
Dat dacht ik zelf ook. Ik weet niet welke regelaar in de MT4 zit, maar in mijn E-MTA zit een max 150A regelaar. Ik kijk altijd dat de LiPo meer kan leveren (kortstondig) dan de regelaar vraagt. Ik heb 2 5A 40C LiPo's in gebruik.

Waar ik wel tegen aan begin te lopen is support van onderdelen van Thunder Tiger sinds ze uit Europa zijn. Dit wordt nu door Graupner geregeld. Meer mensen die hier tegen aan lopen?
 
Back
Top