Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Aloha,
heb me net aangemeld voor forum. Ik heb in Duitsland MT-4 G3 besteld. Wil nog even wat spareparts regelen. Waar kan je het snelst wat hinge pins regelen? En is er al een productie chasis brace?
Heb er een 4S Lipo bij besteld. Rij je die het beste met de stock pinion of is er een betere keuze?

Sorry dat mijn eerste bijdrage een hoop vragen zijn. Later beter!

Gratz met je aankoop, goeie keuze!
Ikzelf heb in twee jaar tijd pas 1 hnge pin gesloopt & deze had ik simpelweg met een staalnagel vervangen.
Op 4s bevalt de originele pinion prima, maar deze word ook vaker vervangen voor een 14t pinion. Zorg wel dat dit een mod1 is

Aloha,
heb me net aangemeld voor forum. Ik heb in Duitsland MT-4 G3 besteld. Wil nog even wat spareparts regelen. Waar kan je het snelst wat hinge pins regelen? En is er al een productie chasis brace?
Heb er een 4S Lipo bij besteld. Rij je die het beste met de stock pinion of is er een betere keuze?

Sorry dat mijn eerste bijdrage een hoop vragen zijn. Later beter!

Je kan ook gewoon een boorkop halen bij de action en dan in de juiste lengte zagen. Goedkoper en sterker.
Scheelde toch 100 euro die duitse prijzen he?

ok thanks
met extra 4s accu scheelde het ongeveer 150 euro. En in NL niet op voorraad op dit moment

full
Helaas 3 minuten gereden maar na wel wat onhandige landing (in het zand maar op 1 wiel) front suspension arm gebroken. Daar waar schroefdraad naar het wiel zit. Zijn er extra sterke te krijgen?

Verder had ik ook wat moeite met de enorme draaicirkel. had de controller al aangepast maar heb verder nog niet echt de tijd gehad om meer te experimenteren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er niet echt gebroken uit. Wss is die schroef draad in de plastic gestript. Je kan es proberen terug te draaien met wat lijm erbij.

nee breuk zit aan de achterkant (niet op foto dus). is echt heel stuk af. De hele lengte van de schroefdraad.

Ik heb ook nog zo een hele lange antenne op de auto. Is dat normaal of is dat oud model. Had het nl niet echt verwacht..

Sommige 2.4GHz zender systemen hebben een lange antenne.
Is opzich geen probleem :).

Ja idd. Ik had eerst nog een savage flux gehad met zo lange antenne. Tf-30 was de zender dacht ik. Maar wel ff die antenne onder de kap stoppen, anders breekt dat rietje heel snel af.

Voor je draagarm, gewoon pech. Nieuwe kopen en hopen dat die geen fabrikage fout meer is.

ok draagarm is gefixed. Sturen kwam door servo saver. Omhoog gedraaid en nu stuurt hij weer....beetje. Ga denk ik toch maar servo vervangen door sterkere. is er een goede waterproof optie?

Thanks voor de reply's. Zijn er verschillende rtr versies in omloop? Mijn remote heeft nl geen schermpje en klap antenne.

Nu even kap versterken met stuctape en shoegoo.

ok draagarm is gefixed. Sturen kwam door servo saver. Omhoog gedraaid en nu stuurt hij weer....beetje. Ga denk ik toch maar servo vervangen door sterkere. is er een goede waterproof optie?

Thanks voor de reply's. Zijn er verschillende rtr versies in omloop? Mijn remote heeft nl geen schermpje en klap antenne.

Nu even kap versterken met stuctape en shoegoo.

Waarom een waterproof servo? Je motor en esc zijn volgens mij ook niet waterproof. Koop gewoon een hitec of savox. Wil je wat goedkoper, neem dan een turnigy bij hobbyking.

Nieuw probleempje
motor draait pinion zit vast maar wielen draaien niet. Er is iets met de diff maar ik weet niet wat. Voor en achterwielen zelfde probleem. Hebben jullie een idee of een linkje naar een oplossing? Thanks

ja spur is ok. wat kan er met middendif zijn dan. Heb nog geen 3 accu's leeg gereden?

en weer gefixed was die kleine imbus los aan achterkant aandrijfas. Daardoor draaide hele as dol.

Loctite geeft je hier veel langer plezier, als achter los gaat, dan voor waarschijnlijk ook een keer. Even inbusje los draaien, drupje blauwe loctite erop en weer vast.

Dan kan je langer van het rijden genieten.

Back