Tiger gekocht

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door mikeman, 24 sep 2014.

  1. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Weinig reacties hoor!
    Leeft dit forum nog wel een beetje? :)
     
  2. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    We zijn inmiddels doorgegaan.

    [​IMG]
     
  3. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    En weer verder....

    [​IMG]
     
  4. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
  5. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
  6. sesjo

    sesjo

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Rotterdam
    Zien er goed uit, top!
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dat heb je dan vliegenslug gedaan Mikeman, mooi duo die 2! Dus nu nog nummering op de turret, 2x german cross zijkant, wegslijpen boven de voorste sleepogen, 3 bevestigingspunten voor de kraan op het turretdak en kan 't zo niet zien evt achterste turmhebepils aanbrengen. Je hebt er ook mooie figuren op zo te zien :) Oh ja de metalen Wehrmacht antenne rechts naast de turret. Die ontbeert jouw Köti ook zie ik. Reserve track niet in camo zoals bij jouw Köti vind ik trouwens mooier dan wat je nu deed maar smaken verschillen. Op veel Wehrmacht foto's zie ik ze toch echt zonder camo. INgedeukte uitlaten ziet er goed uit. Gereedschapskist hoort dan weer niet achterop bij een späte Tiger I en bevestiging toy antenna op achterdeck wegslijpen zie mijn zwart wit afbeelding op pagina 1 hier hoort nog een driehoekig afdekplaatje waar bij de initiële Tiger I dan de aansluiting voor de schnorckel (was bedoeld om 4 mtr onder water te kunnen rijden). Maar een heel eind op weg dus :p Oh ja,de meeste panzer hadden dan nog de beroemde emmer achter op als boordtoilet etc.
     
  8. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Hoi bram,
    Ik wil de nummers schilderen.
    Lijkt mij wel zo echt en voorkomt van die blaasjes onder de stickers wanneer je Zimmerit hebt. het tekentje aan de voorzijde heb ik al geverfd en lukte best goed, al zeg ik het zelf :). Aan de voorste sleepogen heb ik bewust niet geslepen omdat dit het alu weer zwakker maakt. Hier gaat RC gebruik voor het optische. dat is ook de reden waarom ik bij beide tanks geen antenne naast de toren heb staan. De KT is spectrum en heeft zowieso geen antenne nodig. Bij de Tiger heb ik wel het gaatje geboord op de juiste plaats maar omdat ik bang ben dat ik de Zimmerit eraf schraap bij draaien toren heb ik ze (tot ik er definitief uit ben wat ik wil) nog niet gemonteerd. het antenne stukje bij het motorluik is gelijmd en kan alleen eruit geslepen worden....dat gaat een groot gat worden ben ik bang. Misschien toch maar doen maar dan heeeeel voorzichtig?:).... Op beide tanks zitten stalen tracks op de toren. Bij de KT zelfs op losse houders en beide zijn NIET in camo meegespoten hoor. De tracks zijn later gemonteerd (zoals ik al schreef zijn die van de KT los) . het driehoekige plaatje zou betekenen dat ik ook de huidige scharnier moet verplaatsen wat betekend dat ik de hele achterkant moet open snijden....ook hier heb ik voor stevigheid gekozen omdat mijn tanks zwaar belast en gebruikt worden...ik ben en blijf een RC man :)..... Beide tanks staan op stalen tracks en doen het zo gaaaaaf in het terrein! Genieten gewoon :)
    bedankt bram voor je tips, meedenken en meekijken. Weet ik te waarderen!!!
     
  9. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Zit nog eens naar de foto,s te kijken....kheb misschien wat veel roest gemaakt op de tracks vd Tiger.......
     
  10. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Ohja...de 3 bevestigingsogen voor de kraan zitten erin geboord hoor! :)
     
  11. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Emmertje hebben ze uitgeleend aan de Tiger bemanning....kijk maar rechts voor bij de KT.
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    haha emmertje uitgeleend kan rampzalig zijn LOL. De 3 bevestigingspunten voor de driepoots kraan moeten niet uitgeboord maar opliggend dus ik maakte ze van messing buis, ca 1 mm hoog en lijmde dat op de plaats waar deze horen. Lelijke bevestiging toy antenna die loste ik op door een paraplu vormige commandanten antenne te maken op die plek hoefde ik niet de hele koperen plug uit het achterdeck te slopen. Antenne hiervoor is een fraaie messing versie die je vastklemt en ook nog kunt lijmen dus die wappert er echt niet af ook niet bij draaien vd turret of je moet extreme dingen doen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zelf schilderen op zimmerit, is idd de beste oplossing, teken op het front ziet er i.d.d. prima uit veel succes :) Wat verder de zaak nog aardig fraaier maakt zijn metalen kabels, loopreinigingsstokken en s haken etc incl metalen houders met fraai gedetailleerde vleugelmoeren, idem voor de krik houder. Verhoogt de detaillering aanzienlijk. Ook dat valt er bij RC gebruik niet af.

    [​IMG]
     
  13. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik heb dit verslag eens op m'n gemak gelezen. Mooi werk hoor! ;)
     
  14. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Thanks! :)
    Ach...de geest moet wat te doen hebben he? .....

    Ik wilde de nummers en Duitse tekens verven....dat ging dus fout.
    Uren mee bezig geweest maar het resultaat was verschrikkelijk.
    Oeps...vergeten foto,s van te maken.....
    De Tiger maar weer opnieuw in de lak gezet.
    Helemaal....want stukjes opnieuw weatheren blijf je zien denk ik.
    Voordeel nu is dat ik de kleurverschillen tussen bruin en groen duidelijker heb gehouden.
    Daarbij ben ik toch weer wat verder gegaan met de detaills.
    Zo kwam ik nog een Wecohe setje tegen voor op de Tiger.
    Pfff...ik heb meer liggen op de plank dan dat ik zelf weet. triest.
    Ook heb ik met pijn in mn hart de slijptol gezet in de voorkant waar de sleepogen bevestigd worden.
    Ze zijn van alu.
    Ook heb ik busjes gemonteerd op de plaats waar de kraan gemonteerd kon worden (op de toren).
    Gereedschapskoffer is weggehaald.
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Goed bezig Mikeman, en ach dat beetje alu minder maakt je tankje echt niet kwestbaar hoor :p Wel het nodige gebeurd dus. :)
    Tekens schilderen op zimmerit is i.d.d. geen sinecure maar je kunt via peddinghaus-decals.de prima goede decals krijgen voor jouw Tiger I. Plakken op zimmerit is dan al lastig genoeg zoals je zult zien....
     
  16. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    JA Bram, ik vermoed dat decals plakken op zimmerit niet de mooiste oplossing zal zijn maar gezien ik geen picasso ga worden zal ik het hiermee moeten doen.
    Wordt vervolgd zullen we maar zeggen :)
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Valt mee hoor kijk maar naar de ridder op de turret van mijn 505 Tiger I dat is toch goed gelukt incl. flinterdunne lans wat echt een heel gedoe was maar ok. Bij mijn Köti heb ik e.e.a. deels geschilderd maar zo'n ridder schilder je echt niet, nummers lukt nog wel.
    Veel succes :)
     
  18. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Zo...ik ben er klaar mee :)

    Volgens mij heb ik alles gehad.
    Hier dan de foto,s van het eindresultaat....
    [​IMG]
     
  19. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
  20. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    busjes inplaats van inkepingen.
    Oog achterop de koepel.
    Geen gereedschapskist achterop.
    Sleepogen aangepast.
    Witte binnekant en dark yellow binnenkant luiken....
     

Deel Deze Pagina