Tiger I (Tamiya) rij probleempjes

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Arie de Koning, 14 okt 2004.

  1. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo allemaal

    Ik heb na een tijdje stilstand de Tiger maar weer eens gestart. Tot mijn verbazing reed die zeer schokkerig. 8O
    Eerst de accu's maar eens geladen. Toe nog steeds haperen.
    Daarna de elektronica gereset. Nog steeds problemen. Ik ben wel van zender veranderd maar dat heeft bij andere tanks nooit problemen gegeven.
    Wie heeft de "gouden" tip??

    Groeten
    Arie de Koning
     
  2. Jelle

    Jelle Guest

    Probleempje met je koolborstels? Zit het in je motoren of is het een overbrengingsprobleem??
     
  3. Biggles

    Biggles Guest

    kan je eens wat meer informatie geven over je systeem:

    heb je 1 motor per rupsband? schokken ze dan alle twee?
    of heb je een motor voor beide rupsen?

    wat heb je als motorsturing? elektronisch? mechanisch? aan/uit of snelheidsregeling?

    heb je de tanswielen als eens bekeken? geen stof of vuil te bekennen? Of breuken in een tandwiel?

    Wat voor rupsen heb je?
    metalen rupsen? zijn deze niet vastgeroest? controlleer eens of ze soepel kunnen bewegen.
    Zit er geen vuil tussen je aandrijfwielen en rupsen?
    Is er geen as die krom staat?

    Een magische oplossing kunnen we niet geven, het kan veel oorzaken hebben.

    groeten
     
  4. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo

    Ik heb een Tamiya Tiger tank 1/16 full options. Dus met alle toeters en bellen. Elektronische regeling doo een Tamiya DMD (tank)regelaar.

    Beide tracks schokken. Motoren (1 per track ) zijn te nieuw voor slijtage. Tandwielen ook. Ik heb er wel weer een redelijke hoeveelhei vet tussengesmeerd. Hielp niet. Geen rammelende tandwielen of lagers dus.
    Tracks van Tamiya, kunststof. Zijn heerlik soepel

    Accu is vol. Diverse keren de Tamiya electronica gekalibreerd met de nu gebruikte zender. Ik begin nu een idee te krijgen dat het daar zit. Er zit namelijk een Futaba kristal in een Graupner ontvanger.
    Dat schiet me nu pas te binnen. Ik heb al jaren allerlei zenders en ontvangers door elkaar gebruikt zonder problemen. Alleen andere merken kristallen, daar heb ik geloof ik wel eens van gehoord det het de bron kan zijn van besturingsproblemen.
    Ik zal de "oude" zender en kristal een terugplaatsen. Wie weet!
    Ik hoop dat jullie nu iets meer weten van mijn probleem.

    Groeten
    Arie
     
  5. Biggles

    Biggles Guest

    probeer maar met de juiste kristallen en laat iets weten.
     
  6. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo

    Oude kristal zit er weer in en oude zender erbij gehaald. Gereset en.......... Soepeltjes trok der Tiger ervonzwischen. Jawohl!!!

    Dinsdag een kristal Graupner kanaal 53 kopen. Ik heb ver@@@//!#$$
    toch niet voor niks een extra zender gekocht zeker.

    Na de test met de merkkristallen laat ik de uitslag wel horen. (lezen dus)

    Trouwens, wat een ruimte in die Tiger als je het vergelijkt met de later gebouwde Pershing en daarna de Leopard 2. Daar kan nog best wat aan de inrichting gedaan worden, maar dat terzijde.

    Groeten
    Arie
     

Deel Deze Pagina