Tiger Moth brushless maken, welke setup?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Na een tijdje de vliegtuigen aan de kant gezet te hebben wil ik toch terug mijn afgedankte tiger moth terug vliegende krijgen. Het is een GWS Tiger Moth, dubbeldekker dus:

GW_P-TM-C_Y.jpg

Ik heb hiervoor 2 motor ter beschikking liggen, een GWS brushless 2050kv en een typhoon 6/3D. Zelf dacht ik de GWS brushless misschien op 2 cellen te laten vliegen of de typhoon op 3 cellen, alle twee direct drive.

Hij moet genoeg kracht hebben om loopings te maken en wat te stuntelen, je kent dat wel...

Ik zou naar 2 cellen gaan met een wat grotere prop.
Ik weet niet niet wat hij weegt maar heb zelf met een depron 3mm moth spanw 76cm 180gram gevlogen.
Motor was een cd rom motor (eigenbouw) vergelijkbaar met de kleinste brushles bij RC technics een 540 tot 1000mA lipo.
12A regelaar.
Prop 8x4.3 en daar ging bijna verticaal mee en toch 20 tot 30 min in de lucht.
Vliegt extreem langzaam dus grote prop kleine spoed laag toerental. :)
Heb even op google gekeken en blijkt ongeveer even groot maar iets zwaarder.
Moet dus goed vliegen zeker met lipos.

Hoi Lainke,

Die Moth heb ik ook, maar bij mij zit de standaard motor/vertraging er nog in. Die GWS heeft denk ik een (te) hoge kV voor dit toestel, zelfs voor 2s. Daar kun je amper een 8*4,3 mee rond draaien. Die Typhoon heeft een kV van 1500 zag ik. Ik gok dat die het op 2s met een 9*4,7 of 10*4,7 leuk doet op dit toestel.

Dirk

cdrom flyer zei:
dirk57 zei:
Hoi Lainke,

Ik gok dat die het op 2s met een 9*4,7 of 10*4,7 leuk doet op dit toestel.

Dirk
Komt de prop dan niet op de grond. :?

Nee, dat lukt wel, maar ik maakte wel een foutje: 9*7 of 10*4,7 bedoelde ik. Dit zijn ook de props die aanbevolen worden voor dit toestelletje. De eerste voor outdoor, de tweede voor indoor

Dirk

Ja maar dan voor motoren met vertraging waarschijnlijk.
Maar bij een direct aangedreven prop door een 1500Kv borstelloze motor kom je in debuurt van 8x4.3 schat ik.
Je gebruikte zelf 8x4.3 of bij voorkeur 7x6 alleen begreep ik niet met welke motor. :)

cdrom flyer zei:
Ja maar dan voor motoren met vertraging waarschijnlijk.
Maar bij een direct aangedreven prop door een 1500kV borstelloze motor kom je in debuurt van 8x4.3 schat ik.
Je gebruikte zelf 8x4.3 of bij voorkeur 7x6 alleen begreep ik niet met welke motor. :)

Ja, die gebruik ik op mijn mothjes van 60/70 cm WS, van maximaal 200 gram met dat 1540 kV motortje van RCT. Deze Moth is WS 80 cm en rond de 300 gram en ik vlieg hem zelf met een 9*7 prop. En vertraging op zichzelf zegt natuurlijk niets, het gaat om het uiteindelijke toerental en dat zal met een 1500kV motortje dicht in de buurt van de originele motor+vertraging komen. Die Typhoon is een stukje zwaarder, dus wat meer vermogen, dus ik gok nog steeds ie het samen met een 9*7 prop goed doet op deze Moth

Dirk

Back