tigermoth op floats ...?

van een clublid heb ik deze tigermoth van ongeveer 10 jaar oud gekregen...

22647812b13ec0a4.jpg

er zit een 8,5 cc saito op en volgens mij zou hij daarmee goed van water los moeten kunnen komen.

wat voor een drijvers zouden nu het meest geschikt zijn voor deze kist en waar kan ik tekeningen hiervoor vinden ??

moet toch lukken voor de 1ste meeting..

Groeten, jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen,

Leuke kist heb je wat meer gegevens als afmetingen en gewicht.

Gaan we daarna even kijken wat er onder zou moeten voor een geslaagde waterstart.

Ton

:thumbsup: wat kan ik meer zeggen.

Tiger op water is helemaal top, mooi kissie trouwens.

oops, vergeten te vermelden...

de spanwijdte is 120cm de romplengte 90cm,
hij weegt 2100 gram met lege tank.

ik heb bij paf al drijvers gezien van 70cm voor een totaal vlieggewicht tot 3 kilo.
ik vind dit alleen niet de meest mooie drijvers voor een dergelijke kist.

grtz, jeroen

Hoe zouden ze volgens jou eruit moeten zien dan.

En wat heb je tot nu toe aan info van drijvers verzameld wat jou iets of niets lijkt.

Ton

Volgens mij hoort daar een echte "mono-float" onder ..... en geen twee dijvertjes .....

dit zijn de floats van paf..

22647814a4d010b4.jpg

die kan je natuurlijk wel een beetje aanpassen..

ik vraag me alleen af of er geen mooiere modellen drijvers zijn.

hoop op suggesties, jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Google maar eens naar "Tiger moth floats", dan zie je meteen wat voor floats erbij horen.

Google maar eens naar "Tiger moth floats", dan zie je meteen wat voor floats erbij horen.
Dan krijg je een ontzettende berg RC Tiger moths op floats te zien ;)
Een "echte" op floats blijkt vrij lastig te vinden, zijn er niet veel geweest waarschijnlijk... :rolleyes:
Ik heb even gezocht en een "echte" op floats gevonden 8)

1031002.jpg

Nog ééntje, dit is een queen Bee:
Leuk om eens naar de drijvers te kijken :mrgreen:
de%20havilland%20dh82b%20queen%20bee.jpg

die queen bee ziet er mooi uit, trouwens jou tiger moth is ook een schatje hoor ;) , het zal zeker leuk staan op floats :D

Skyhigh

het lijkt er wel op,
de moth is vliegklaar op wielen en gaat bij goed weer dit weekend de lucht in..

Paf maakt deze maand nog drijvers voor me,
heb ik dus nog 6 weken om ze te monteren..

Met een beetje geluk........................ watervliegen met het Mothje !!!

Groeten, jeroen

mijn floats zijn binnen !!
het zijn de 700 mm floats van PAF geworden....

nu nog een degelijke bevestiging uitdokteren en vliegen maar..

Hee Jeroen,

mazzelaar, een gratis Tiger Moth :cool:

Ik ben zeer nieuwsgierig naar je Moth op drijvers, de kans is groot dat ik de watervliegmeeting als kijker kom bezoeken. Aan de hand van je Moth kan ik je denk ik wel vinden, dus ik kom 'm ff bewonderen ok ?

Ik heb een Tiger Moth in de restauratie staan, maar ik red het niet om deze voor de watervliegmeeting te voorzien van drijvers en de vleugel te repareren. Even twee sfeerplaatjes van de mijne:
1000379nn2bc8.jpg

1000380mu2jc6.jpg

Ik ben nu bezig met een birddog, daarna komt de Moth aan de beurt, de vleugel is bij de vorige eigenaar krom getrokken (waarschijnlijk is de Oratex te strak bespannen), vandaar dat ik het een restauratie noem :rolleyes:. Verder is ie nieuw, nooit gevlogen.

Als je vorderingen maakt met je drijvers ben ik wel nieuwsgierig naar je foto's. Welke afmetingen hebben die drijvers ? Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je kwijt was ?

Succes met de afwerking en montage.

Grtz,
Menno

Back