Tigermoth van Flair

5p1k3

Forum veteraan
Hoi,

Mijn naam is Robert en ik ben nieuw op schaalgebied. Via het verkoop forum ga ik een 2e hands Tigermoth overnemen, welke aldus de foto's een afbeelding mist op de vleugels. Om het plaatje totaal te krijgen, ben ik op zoek naar deze afbeelding.

Een voorbeeld is hier te zien:

moth_01.jpg

Heel duidelijk is het ook niet te zien, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar het een afbeelding van is uberhaupt. Als iemand mij daaraan kan helpen, al dan niet een grote afbeelding kan vinden van wat het hoort te zijn, dan kan ik er een sticker van laten maken op maat.

Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
ha, ben een stapje verder.. het zou het A.A.A. logo zijn? (the Antique Airplane Association of Switerland)

cover60.jpg

Allicht dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen?

Laatst bewerkt:
Een TM altijd mooi man, ik heb ook ff gekeken en er is toch veel op het int over jou TM te vinden hoor.

Het grappige is dat ik een HB-UBC en een HB-UPC tegen die 2 lijken erg veel op elkaar.

HB-UBC3.jpg

HB-UBC4.jpg

Gr Japiooooooooo

Laatst bewerkt:
Of er informatie over het vliegtuig te vinden is, is ook niet mijn vraag geweest ;).
Ik wilde weten waar het logo voor staat dat op de 2 bovenste vleugels zit.
En of iemand voor mij een grotere afbeelding ervan zou kunnen vinden eventueel.. ;)

Er is veel te vinden inderdaad, alleen voor aanzichten of zij aanzichten.
Weinig boven aanzichten (die dan ook nog eens heel scherp zijn van kwaliteit).

Grappig, dat van de UB-UBC en de UB-HPC. Eens kijken of de UB-HPC mij meer informatie
kan verschaffen over het logo.

hey robert,

welkom en heeel veel plezier en bouwuren hier op het schaalforum
er zitten er hierbij zoals je ziet dat zijn lopende enceclopedien LOL
veel plezier met de moth
greets pascal

hey robert,

welkom en heeel veel plezier en bouwuren hier op het schaalforum
er zitten er hierbij zoals je ziet dat zijn lopende enceclopedien LOL
veel plezier met de moth
greets pascal

Haha, ja ik was er al achter inderdaad, dat er mensen zitten hier die meer weten dan google mij kan opleveren (met de zoek woorden die ik gebruikte :).

Ik zie je zondag Pascal. Ik zal je nog even een pm sturen zodirect. Ik kan echt niet wachten tot die Moth bij mij op zolder staat :D

En inmiddels flink aan het simmen geslagen met de HB-UBC :)

moth_02.jpg

Er is een addon voor Flightsim X verkrijgbaar.. Even gedownloaded (gratis, is 3rd party) en ben nu druk bezig ;)

En zojuist is Pascal langs geweest en heeft een prachtige moth bij mij gebracht..

tigermoth08.JPG

tigermoth04.JPG

Nu tijd om hem eens onder handen te nemen en mijn ervaringen met belangstellenden hier te delen :)

Goede koop Robert, ik heb helaas geen ruimte anders had ik wel een bod gedaan.
succes met het opknappen en misschien wil je eens op GMVC komen.

Dank je wel Mao en wie weet, als ie af is kan ik altijd een keer langs komen op de GMVC natuurlijk..

Maar dan moet ie eerst af zijn en her-maidend zijn..

Vandaag wat gefreubeld. Kan nog niet veel doen, want zit ziek thuis. Maar toch na een dagje "werken" zit de motor erop.
Was wat meer werk dan ik verwacht had, heb dan ook wat hout weg moeten zagen en de tank eruit moeten halen. Maar het resultaat mag er zeer zeker zijn.

Zie hier wat plaatjes:

Passen en meten met de tank er nog in..
tigermoth09.JPG

Besloten dat dat niet ging werken, dus tank eruit en wat zaagwerk her en der ;):
tigermoth10.JPG

De uitlaat zat erin, nu de motor er nog op. Simpel 6 schroeven vastdraaien en klaar is kees:
tigermoth11.JPG

En om het totaal plaatje compleet te maken:
tigermoth12.JPG

Ben er best trots op!

en toen was het stil??:confused:

mvgr johan snijders

Tja, er zijn wat dingen tussen gekomen, zoals een ziekenhuis bezoekje en de bouw van een Funjet en een vaar/vliegding :)..
Ook nog een P51 overgenomen die ik inmiddels vliegklaar gemaakt heb...

Dus ja, het staat heel even stil met de Moth. Maar ga er zeer zeker mee door ;)

Back