Tigermoth van Flair

Inmiddels is de zolder opgeruimd (was ook hard nodig). Een easystar ligt even op de bouwplank, maar ga morgen 6kg servo's kopen voor de moth, dus binnenkort meer ;)

servo's

6kg?????
Het is maar een kleine Moth hoor....
3kg en dan gelagerd voor als er een benzinemotor op komt is genoeg hoor.
Bijv de S3001 (12,50) zijn sterk zat!!!!!!!! (en dan dubbel op het hoogteroer)
Inmiddels heb ik gisteren zijn grote broer gekocht, 2.7mtr van TC :D

6kg?????
Het is maar een kleine Moth hoor....
3kg en dan gelagerd voor als er een benzinemotor op komt is genoeg hoor.
Bijv de S3001 (12,50) zijn sterk zat!!!!!!!! (en dan dubbel op het hoogteroer)
Inmiddels heb ik gisteren zijn grote broer gekocht, 2.7mtr van TC :D

6kg servo's :yes:. Het zijn grote roeren en ik neem geen enkel risico met kisten groter dan 2 meter.

Affijn, het is er weer eens niet van gekomen afgelopen zaterdag.. Dus nog geen servo's op voorraad. Of ik moet ze uit een van mijn bestaande kisten slopen, maar dat vind ik weer zo'n gedoe.

Stiiiiiiiiiiil aan de overkant..;)

Nog steeds stil en alweer 1,5 maand verder...
Over 4 maanden begint het voorjaar alweer :rolleyes:

Typisch geval van weer een impulsive aankoop?

Ach mijn 2,7mtr Mothje moet ook nog helemaal verbouwd worden..

Typisch geval van weer een impulsive aankoop?

Hm?

Er zijn ook mensen die werken en een druk leventje leiden. Kan nu eenmaal niet altijd wat doen aan de moth en heb daarnaast nog meer vliegtuigen staan..

De moth gaat echt wel vliegen volgend seizoen. Wees gerust, maar niet te gehaast..

5P1K3,

Ik krijg ook wel eens het idee dat er hier op het forum mensen zijn die van werk, vrouw, kinderen, werk, gezin, eigen huis, werk, echt geen idee hebben . . . :nooo:

Laat je niet opkloten, wij weten beter. :yes:

jan.

Laat je niet opkloten, wij weten beter. :yes:

jan.

Precies ;).

Ik heb bewust gewacht met het antwoorden, want... Ik heb eindelijk servo's gekocht. Wel te verstaan.. 2 stuks. Beiden 5KG servo's (Futaba 3152). Nu ligt alleen de zolder een beetje overhoop, na wat andere klusjes. Maarrrr.. deze week weer lekker aan de Moth knutselen.

Oke, een dag te laat.. (begin nieuwe week), maar de Moth staat weer op de plank..

moth01.jpg

Piloot pop wordt vervangen voor een "Transavia" (knuffel)beer.

Servo's die geplaatst gaan worden op zowel hoogte als op richting zijn de:
Futaba S3152

Dan moet een schanier achter op het rudder vervangen worden en het hoofdlandingsgestel verdiend wat aandacht. Verder laat ik de kist zoals ie is, eerst maar eens mee gaan vliegen dit jaar.. :)

Inmiddels zitten de 2 servo's op hun plaats. Rudder en hoogte aansturing gaat goed. Twijfel alleen over de uitslag op hoogte. Ik zal een filmpje maken en die vanavond even posten.

Volgende stap is het inbouwen van de 3001 servo voor gas en het goed leggen van de tank (en aansluiten van nieuwe slangen).

spike,

ik zie dat de moth in goede handen is.
Even een pietleuterige opmerking( tja scale freak) he!
ik zie dat jij aan de rechter zijde een soortgelijke olietank dummy hebt geplaatst als links.
Bij de orginele moth zit die ook alleen maar links .......... dus.
Dat is waar je een gipsy major motor aan kan herkennen
rechts zit (en zat bij het model) een voetentreetje waar de vlieger op kan om de kist te tanken via de vleugel tank.

het is maar een detailtje hoor en aangezien jij de schaalbouw in wilde gaan ;)

verders goed bezig

greets pascal

spike,

ik zie dat de moth in goede handen is.
Even een pietleuterige opmerking( tja scale freak) he!
ik zie dat jij aan de rechter zijde een soortgelijke olietank dummy hebt geplaatst als links.
Bij de orginele moth zit die ook alleen maar links .......... dus.
Dat is waar je een gipsy major motor aan kan herkennen
rechts zit (en zat bij het model) een voetentreetje waar de vlieger op kan om de kist te tanken via de vleugel tank.

het is maar een detailtje hoor en aangezien jij de schaalbouw in wilde gaan ;)

verders goed bezig

greets pascal

Scherp opgemerkt :). Echter...

De foto is in spiegelbeeld. Dus de tank is de originele, die jij er zelf op gezet hebt (aan de juiste kant) :) Heb er zelf nog niets aan gedaan (qua uiterlijk).

Scherp opgemerkt :). Echter...

De foto is in spiegelbeeld. Dus de tank is de originele, die jij er zelf op gezet hebt (aan de juiste kant) :) Heb er zelf nog niets aan gedaan (qua uiterlijk).

spike ,

aaaaaaaaaaaaaaaah spiegelbeeld niet aangedacht

gefopt door de foto laat maar zeggen

greets pascal

:)

En inmiddels weer wat verder gegaan aan de her-opbouw..

+ Gasservo ingebouwd
+ Oude benzine slangen verwijderd van tank
+ Nieuwe benzine slangen geplaatst aan de tank

Nog te doen:

- Tank inbouwen (moet even zien hoe ik dat het beste kan doen)
- Koperen buisje van landingsgestel vervangen (is gescheurd)
- Motorkap plaatsen en vul slang aansluiting creeren
- Prop kopen voor de 38cc ZG die erop staat.

Begint al ergens op te lijken dus :)

Helaas (voor mij niet hahaha) is er een nieuw project tussendoor gekomen. Ik ga nl FPV vliegen. Maar de Moth gaat begin dit jaar echt wel vliegen :)

Sterker nog... Zojuist even de tank ingebouwd en afgemonteerd. Weer een ding minder om te doen ;)

Nu tijd om te gaan slapen..

Vanavond niet zo veel gedaan.

Pijpje los gehaald van het landings gestel (is enkel schaal, heeft geen verdere functie). Hiervan is een bevestigingspunt afgebroken. Morgen even een koperen pijpje scoren van dezelfde dikte en die opnieuw knijpen op lengte. Daarna weer bevestigen en dan is het landingsgestel ook weer in orde.

Echt een leuke klus dit. Hopelijk is de Pipercup (1:4) ook snel af, dan heb ik leuke kisten staan voor komend seizoen..

Vandaag een 5mm alu buis gekocht, dus kan mooi het landingsgestel in orde maken. Hopelijk wordt het snel beter weer, want wil de moth wel gaan vliegen onderhand.

En vandaag de Moth weer op zijn pootjes gezet.

5mm alu buis geknepen en op lengte gemaakt. Moet voor de goede orde nog voorzien worden van een rood kleurtje, maar dat komt later wel.. :)

Ook de motorkap geplaatst en de propellor op zijn plek gedaan.

Nu tijd om alles in te regelen op de ontvanger (6 kanaals ASSAN 2.4Ghz) en dan de zolder flink opruimen, want wil de moth eerst nog even helemaal opbouwen en afregelen (ailerons) voordat ik hem naar het veld ga sjouwen)

Back