Tijd voor iets nieuws: .50 klasse benzine!

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door brutus, 16 feb 2015.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    dus eigenlijk is jouw oude doos de bijnaam van een reeks ducati's niet waard (gelukkig voor jou:D)
     
    jjdehaan vindt dit leuk.
  2. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    een hele fijne fiets!,ik heb een 906 gehad (6mnd,ik werkte destijds bij Safe Motoren Rotterdam (DNL,gevestigd destijds bij Safe, was de ducati importeur waar ik dus ook monteur voor was),en was mijn "bedrijfsfiets" daarna de 916 waar ik clubraces mee reed (BOTT klasse,= Battle off the Twins)
    Als je nu nog naar de motorsport (motor GP) kijkt en de commentator Peter Bom hoor of zie ,dat was mijn mentor voor Ducati,we hebben zelfs samen geraced maar hij heeft tijdens een proefritje een zeer ernstig ongeval gehad en mist een stuk kuit van zijn been,en daarna ben ik ook gestopt met racen

    Ik heb diverse andere fietsen prive gehad,maar me hart ligt nog steeds bij de 2 cilinders,vandaar de ouwe Beemster die ik toevallig uit een schuurvonds heb kunnen overnemen van de 1e eigenaar,de 1e eigenaar,een boer hier vlak vandaan had dat ding nieuw gekocht en is overleden en zijn zoon heeft hem op naam gehad vanwege overlijden en heeft er jaren niets mee gedaan of op gereden tot 2 jaar geleden toen ik hem overnam met 29.000 op de teller,geheel door mij onderhanden genomen en alles wat vervangen kon worden is ook aan gepakt (enkele duizende euro's)
    Maar heb nu een oude bijna niets gelopen toerbuffel waar ik af en toe op rij.

    Maargoed de Paso is een bijzonder ding,had inderdaad ook last van het neutraal lampje,ligt meestal aan de sensor op de bak,hahaha of het lampje zelf.

    Heli vliegen staat ook op een laag pitje hier maar volg dit topic graag,

    S6 met wederopbouw van de heli,maar dat komt wel goed
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... ik heb me indertijd inderdaad serieus afgevraagd waar die bijnaam vandaan kwam...

    Toen ik het ding kocht, lang geleden, kwam ik er met een week al achter dat het ding stopte in de regen. Terug naar de verkoper, kreeg ik het antwoord "tsja, da's italiaans, he?", en het (in zijn eigen woorden" "rommelige stationair lopen" moest ik ook maar op dezelfd manier accepteren...

    Een dag later kwam ik er achter dat iemand de bougiedoppen om voor mij volslagen onbekende reden afgezaagd had, er was dus alleen nog maar een klemmetje over wat contact maakte met de bougie, maar de rubberen afscherming die over het witte keramiek valt was volledig weg. Tshja, dan is het logisch dat ie stilvalt in de regen, Nieuwe doppen er op en die zitten er nu nog steeds op.

    Het rommelige stationair, tsja, wie het gedaan heeft of hoe, ik weet het werkelijk niet, maar de klepspelingen waren echt VEEL te groot (3 tiende speling op de sluiter terwijl dat NUL hoort te zijn, toen nog wel tenminste) en de riemen stonden zo slap als een vaatdoek.
    Kleppen gesteld, riemen vervangen en gespannen, en toen liep het al stukken beter. Carburateur gesychroniseerd en CO afgesteld en toen liep ze prachtig.

    Als ik kijk dat ik moeiteloos 20.000 km kan rijden zonder dat er iets schokkends met die klepspeling gebeurt, heb ik altijd mijn hele grote vraagtekens gezet bij die km stand van 11000.

    Die Pantah blokken zijn werkelijk bomvrij, en kunnen schrikbarend veel mishandeling verdragen, blijkbaar.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Peter Bom ken ik wel (hij kent mij niet hoor) als technische guru van de club, ja.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    toevallig heb ik vanaf de zijlijn in de kennissenkring mensen die met ducati's geracet hebben..
    op de 3 motoren in een raceweekend, hadden ze standaard 2 a 3 extra blokken bij zich..
    en die hadden ze meestal nodig :D

    blok wisselen was sneller dan oorzaak zoeken en repareren.

    nu is racerij wel een beetje anders dan weggebruik.
    en misschien ook een slechte serie.
    ik heb ook mensen in mijn kennissenkring met hedendaagse ducati's, die hebben tot nu toe eigenlijk nooit wat
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja... racen, ECHT racen gaat er denk ik wel anders aan toe...

    Ik heb ooit een '92 Superlight gehad. Die heb ik bij 25000 km gekocht en bij 85000 km weggedaan. In die 60000 km heb ik welgeteld ÉÉN keer kleppen gesteld, en dan ook nog maar eentje (uitlaat staande cylinder). Voor de rest 2 keer ketting plus tandwielen, keer of vier nieuwe riemen en olie, en mischien een keer bougies. That's it qua techniek. Mischien 6 of 7 setjes banden.
    Heb er zelf een kilo of 15 aan overtollig materiaal af weten te zagen, daar zat op het laatst echt alleen nog maar het bare minimum op om straatlegaal te zijn, al had ik eerlijk gezegd wat moeite om op Assen door de geluidskeuring te komen, zelfs op de wedstrijddagen. Wel altijd gelukt, maar iedere keer op het randje.

    Dat ding was van serie I (de originele échte SuperLight dus, niet de neppers van serie II en III) en was wel zo ongeloofelijk sterk... Ik kon niet heel goed rijden maar bocht uit kon geen enkele standaard 916 het bijbenen. Niet de eerste 100 meter. Daarna kwamen ze uiteraard wel allemaal op vermogen en toerental voorbijgillen, maar vol gas die bocht uit kegelen en de hele meute tijdelijk even achterlaten, dat was zéér bevredigend... :D

    Dat was echt een verrukkelijke fiets, maar hij moest weg omdat mijn vrouw destijds altijd doodsbang was als ik op dat ding weg was, en dat kon ik haar niet kwalijk nemen, en ook niet aandoen alleen vanwege mijn plezier. Dus die heb ik geruild tegen een kapotte Paso waar reeds een 17" wielconversie in zat. Geen spijt van gehad, wel weemoed...

    Maar dat ding was desondanks echt retebetrouwbaar.
     

Deel Deze Pagina