Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Erg zonde, vond het altijd wel leuk om te lezen.
Wachtend op een doorstart, welke goede RC-bladen zijn er tegenwoordig nog?
Voor RC-auto's zijn al een paar genoemd, maar hoe zit het met RC-vliegtuigen, heli's, zwevers, boten,....?
Ik vraag me af of de adverteerders dit wel gaan snappen.En de adverteerders, jammer maar jullie hebben geen NL verspreid blad meer om jullie bekend te maken
Ik vraag me af of de adverteerders dit wel gaan snappen.
Ik zelf heb juist MBA gebruikt om te kijken waar in NL de winkels zitten. Via de gebruikelijke internet bronnen gaat dat lastiger, omdat er heel veel speelgoed winkels als modelbouwzaken in de gouden gids staan.
--
Joost
Ik hoop dat die adverteerders dit draadje ook lezen, want zonder vermelding in een blad zijn ze vaak lastig te vinden.En zo krijgen de betreffende adverteerders alsnog de deksel op hun neus ;-)
Ook ik zal als één van de oudste schrijvers van MbA nog even reageren op het stoppen van MBa/ Kwiklink.
Ik heb heel wat complimenten gezien over ons blad en ben daar erg blij om, vooral omdat ik daar naar mijn bescheiden mening een redelijke bijdrage aan heb gegeven. Ik werk al 10-12 jaar met Frans, en heb me altijd ingespannen om via mijn jarenlange caterns (beginnende) modelvliegers te informeren over het hoe en waarom van modelbouw, Elektrovliegen en zweefvliegen. Verder natuurlijk de vele testrubrieken die ik heb mogen schrijven en waar ik altijd erg veel plezier heb beleeft. In hetzelfde kader heb ik diverse NL talige boeken mogen uitbrengen omdat daar een groot gebrek aan was.
Voor dat alles dient Frans heel veel lof, hij en zijn vrouw Ella waren de inspirerende bron achter dit tijdschrift en de artikelen, en ik zal zijn (soms) opvoedkundige opmerkingen node missen! Dus Frans en Ella, bedankt voor deze mooie tijd samen.
Er is al voldoende gespeculeerd en geschreven over de reden van het stoppen van MBA, en veel hiervan is waar. Hoewel ik het vreselijk jammer vindt dat dit zo moest gaan, ondersteun ik Frans ten volle, je hoeft je goede naam en integriteit van je blad niet te grabbel te gooien omdat grote adverteerders menen de inhoud en opzet van je blad naar hun hand te zetten. Dat is niet in het belang van jullie als lezers omdat jullie dan niet objectieve informatie zouden krijgen, en dat is iets waar wij als schrijvers en Frans juist zo voor gewaakt hebben.
Maar het feit blijft dat we nu eenmaal sponsers nodig hebben om dit blad te kunnen bekostigen en als die het laten afweten door een, naar mijn mening, kortzichtig inzicht over de hedendaagse markt, de crisis, de Internetmarkt en het belang van een goed NL-talig modelbouwblad dan kun je uiteindelijk niet anders.
Geloof me als ik zeg dat dit voor Frans en Ella een zeer moeilijke beslissing is geweest, het is uiteindelijk hun broedsel, hun kind, die ze meer dan 15 jaar hebben gekoesterd en opgevoed tot het volwaardige blad wat het nu was. En geloof me, er was nog meer dan genoeg in de pipeline, ideeen genoeg, maar het zij zo! Ook wij als schrijvers missen plotseling en taakinvulling, kunnen ons ei niet meer kwijt, en zullen naar wegen moeten zoeken om onze kennis en inspanningen op een andere manier kwijt te kunnen. Een doorstart, wie weet, ik sta hier voor open, een WEB based modelbouwblad, ik weet het niet? Dit forum in ieder geval maar eens meer aandacht geven.
En de adverteerders, jammer maar jullie hebben geen NL verspreid blad meer om jullie bekend te maken, of jullie moeten de koppen bij elkaar steken en nog eens met Frans gaan praten.
Nogmaals bedankt voor jullie interesse,
Jan Melchior/ Heemstede
Lullig voor de lokale shops eigenlijk, maarja,
dan beginnen die ook maar een fatsoenlijke website met een dubbeldeurs garage vol met meuk.
En niet miepen dat et niet kan, want er zijn genoeg voorbeelden te noemen.
Jou plaatselijk shop heb ik ook erg goede ervaringen mee. Helaas is hij voor mij niet zo plaatselijkonze plaatselijke modelbouwshop zei een maand of 2 geleden nog tegen me dat hij binnenkort ging sluiten en dat hij het deze zomer nog even aan ging zien, gelukkig kwam ik er een week of 3 weer en zei hij dat hij het daarnaar zo druk heeft gehad met bestellingen e.d. dat dat nog voorlopig van de baan is.![]()
Ik vraag me nog wel af of we een officieel bericht gaan krijgen.. neem aan van wel.
MBA zou kunnen gaan harken bij MEER buitenlandse shops.
Ik bedoel als Hobbyking zin heeft om hier te komen prijsvechten,
dan zullen er vast nog wel een paar (honderd) chinezen zijn die dat ook wel willen.
Kijk desnoods naar europese webshops, free air ofzo, dat zijn polen.
Inplaats van terugduwen gewoon keihard een andere richting op.
Lullig voor de lokale shops eigenlijk, maarja,
dan beginnen die ook maar een fatsoenlijke website met een dubbeldeurs garage vol met meuk.
En niet miepen dat et niet kan, want er zijn genoeg voorbeelden te noemen.