tikje

• Topicstarter Topicstarter leander
  • Startdatum Startdatum
L

leander

Guest
Hallo allemaal,

ik heb een tikend geluid in mijn staart rotor/ aandrijf riem.
Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?? ik heb zelf alles na gekeken en heb niks vreemds gezien..??

ik heb een raptor 50 titanium en heb er nog niet mee gevlogen, heli vliegen is voor mij helemaal nieuw en voor dat ik hem start zou ik graag willen weten of het kwaad kan.

bvd leander

bedankt voor je reactie.

ik heb de riem wat strakker gezet, toen was het probleem niet verholpen.
daarna heb ik het staarthuis uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet en toen was het verholpen..

Leander,
Misschien dat er een "dubbele" verdraaing in je aandrijfsnaar zat, en je deze na de-montage/montage ongedaan hebt gemaakt.
Je had toch"iets" moeten vinden/merken?.
Ik heb zelf eens een Hirobo shutteltje voor iemand nagekeken en daar zat een aandrijfsnaar in met een dubbele verdraaing de verkeerde kant op, dus alles is mogelijk...

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
ik heb een raptor 50 titanium en heb er nog niet mee gevlogen, heli vliegen is voor mij helemaal nieuw en voor dat ik hem start zou ik graag willen weten of het kwaad kan.

bvd leander

hoi leander,

ik kan je wel zeggen wat WEL kwaad kan, en dat is dat als je zonder hulp en enige ervaring met een raptor 50aan de slag gaat dat het dan misgaat.
zoek iemand met wat kennis en ervaring die je heli eens nakijkt en je assisteert met het maken van je eerst vluchten.

dit alles om te voorkomen dat het helivliegen een dure en korte aangelegenheid word.
en dan laat ik het veiligheidsaspect nog even buiten beschouwing oke ? ;)

grt

gerard.

ps het getik, idd een 2 keer getwiste belt meestal, dan tikken de tanden over elkaar.

hey gerard, je hebt groot gelijk.. Ik ga me binnen kort ook aan melden bij een club anders komt het niet goed denk ik. Voordat ik ben begonnen met de aanschaf ben ik er al geweest voor advies. Gr leander

bedankt voor de reacties, ik zal nog is kijken of ie dubbel getwist is.. Want naar mijn idee loopt het toch nog niet helemaal lekker..

Back