Tilt motor mounts (10 graden) op Flip 260

Het leek me een leuk idee de motoren van de flip naar voren te kantelen
Veel post gezien van mensen die t hebben gedaan en er positief over waren.
Voordeel is dat de camera wat makkelijker de juiste hoek heeft en dan ik op snelheid minder weerstand heb.
Wat tests op internet laten een 5 km/u hoger topspeed zien.
Nja goed, das niet mega significant naar mijn mening.

Setje van de hoverthings site besteld en gemonteerd. Moet de naze32 nog instellen en tunen maar bij deze alvast wat foto's.

a76d7970c30c32d7816aabb304fd9a8f.jpg

8 plaatjes en 16 schroeven.

3e19e7e33b99d843e79fd2fe5181b046.jpg

Eigenlijk heel easy, inkepinge op de platen geven aan waar de hoogste en laagste kant is.

c53ceb24798a823cde6a5f96fcd351a5.jpg

dcb1f6f7c28533a06a2289ead9cdf5bb.jpg

En dan ziet het er zo uit.

c6dfe556cc80f94f136a54f6cc30fd24.jpg

Ik zal nog een update maken als ik t ingesteld en gevlogen heb.

Mijn grootste zorg is dat de 10 graden hoek niet loodrecht op de vliegrichting staat.
Voor staat t iets naar binnen en achter iets naar buiten.
Voor MN gevoel kan dit niet kloppen maar ze zijn voor de flip gemaakt dus ga er vanuit dat t ergens moet gaan werken.

Ben benieuwd!

Instellingen heb ik aangepast.
Aangezien t bordje nu 10 graden gedraaid is moet de pitch adjustment op -10 staan.
Ik heb echter al een correctie op de jaw van 90 graden.
Dus moest niet de pitch maar roll aanpassen.

Moest MN pids nog tunen dus roll en pitch I en D op 0 gezet en in de hand de P ongeveer gevonden.

Eenmaal op de grond gaat alles goed tot hij iets van de grond komt en dan trekt ie ineens omhoog.

Morgen buiten een tuning sessie.
Hopelijk krijg ik de juiste instellingen gevonden.

Kleine update:

Vorige week met Boris toch erg dicht bij de juiste PIDS kunnen komen.
De tilt werkt perfect moet ik zeggen!
Opnames zijn super, cam hoeft niet zo ver naar boven en de hele quad is wat gestroomlijnder op deze manier op hoge snelheden.

Bij langzaam vliegen merk ik hier en daar wat vibratie en ik denk dat dit puur door prop-wash komt.
Verder eigenlijk geen echte nadelen kunnen vinden.

Zal binnekort de PID's posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er top uit man! Ik heb er ook LOS even mee gevlogen en in het begin moest ik even wennen met hoveren op de scheve stand haha, maar je merkt er niets van.

Ziet er goed uit Fint. Ietsjepietsje hikjes op de pitch as, maar dat kan door die motor komen?

Probeer ook de laatste PID5 fix. Op mijn verzoek en van finalglide hebben ze de rate decoupled van de P. Dit geeft een mooi voorspelbaar stick gevoel. Het is niet meer dat verlagen van P tot snellere flips en rolls zorgt en TPA moet hier ook mee voorspelbaar werken.
RC Groups - View Single Post - Cleanflight firmware for STM32F3 based FCBs, Check First Post Please!!

Ja LOS is even raar omdat ie voor je gevoel naar je toe komt terwijl hij gewoon stil hangt.

Dat schudden is denk ik gewoon prop wash omdat de achterste motoren lager staan.
Zodra ik wat snelheid heb of de motoren flink open zet lijkt t ook weg te zijn, maar dat al ik nog bevestigen.

Ga de fix zeker even proberen.
De rates is iets wat ik nog moet vinden maar wat betreft tilt motors, dikke thumbs up!

Heb nog wat lijntjes uitgezet om er achter te komen of t iets uit maakt dat de hoek niet parallel met de richting van de quad loopt. Iets in mij zegt dat dit niet goed is maar tijdens te vliegen merk ik niets raars.

Kleine update.

Dat schudden heeft toch weinig met de props te maken.

Pidc1 geprobeerd en t is volledig weg. Denk dat hij in de Pidc5 gewoon niet top getuned was.

Vliegt nu volledig smooth, merk er eigenlijk niets van dat de motoren gedraaid zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat als een speer! Misschien toch mijn SJ4000 eens inwisselen voor die Xiaomi Yi. Heb het idee dat die beter omgaat met tegenlicht etc.

Je vermeld dat ze niet perfect getilt staan ten opzichte van het frame zelf. Zijn de mounts allemaal identiek?

Ik maak ook zulke tilted mounts voor de blackout mini H en daar heb je verschil tussen de mounts. Misschien heb je ze verkeerd gemonteerd?

Dus in mijn geval zijn ze niet alleen 10 graden getilt, maar zijn ze ook naar buiten getilt of naar binnen (afhankelijk van op welke arm je ze gaat monteren).

Zijn allemaal t zelfde. Heb met hoverthings gesproken maar er is geen ontkomen aan. In feite maakt t niets uit. Als de motor aan de andere kant maar precies de tegenovergestelde afwijking heeft.

Fout gemonteerd zijn ze niet. Gaten in t frame zitten eenvoudigweg niet t zelfde.

Ah ja ok, afhankelijk van hoe je ze monteerd moet je andere gaten gebruiken. Duidelijk :-) Maar dat zorgt er idd voor dat je ze niet perfect naar voren kan kantelen. Maar ik zie aan je voorgaande posts dat je het toch afgeregeld hebt gekregen :-)

Back