Tip depron lijm!

Daar gaan we weer zou je denken. Wederom een draadje over depron lijmen. Ik zal het kort houden, want ik gebruik zoals, naar ik aanneem, velen simpel "Uhu por" lijm voor mijn depron modellen. Nadeel is dat je niet even een tube bij de bouwmarkt kan halen als deze net op is. Voorraadje aanleggen dus.

Toch nog even verder gezocht naar een deftige lijm waar je ook depron mee kan lijmen. En? Gevonden............
Ik had al "pattex 100% repair gel" gevonden, maar pak h'm beet 4,50 euro voor 8 gram lijm is behoorlijk aan de prijs. Maar goed is wel goed te verkrijgen in een bouwmarkt, dat dan weer wel. En het lijmt prima.

Misschien ouwe koeien, maar pattex heeft ook "pattex repair extreme" en dat lijmt ook geweldig, wat zeg ik.....top. Het is iets dikker dan Uhu por en heeft een enorme lijmkracht. Tube weegt 20 gr en kost rond de 7,50 euro. Ook niet goedkoop, maar wel te verkrijgen in een bouwmarkt dus heb je geen verzendkosten. Bij Bol.com kan je een tube bestellen zonder verzendkosten.

Het is maar dat je het weet, als je al niet wist natuurlijk.

Grt Helixer

Laatst bewerkt:
Ik heb diverse lijmen van de Action uitgeprobeerd, allemaal ruk en verdwenen in de prullenbak.. Welk merk als ik vragen mag, eventueel met foto graag. Ben erg benieuwd.

• Like
Reactions: Cnn
Foam-tac van Beacon gebruik ik voor mijn foam spul. Ook om scharnieren mee te maken als de schuim scharnieren breken. BSI heeft ook een goede foam lijm

Voor je grote depron platen kan je ook prima hete lijm gebruiken. Zo zet flite test ze altijd in elkaar

Laatst bewerkt:
Voor je grote depron platen kan je ook prima hete lijm voor gebruiken. Zo zet flite test ze altijd in elkaar
Ik weet er alles van......................;)

Foam-tac van Beacon.......Kijk meteen een goede tip. Wel erg duur, zeker met verzendkosten.

Maar is je vraag wat de beste lijm voor foam spul is? Of meer benieuwd wat anderen gebruiken?

Nee, niet zo zeer een vraag hoor, meer een tip! ik ben dik tevreden met Uhu por, alleen niet verkrijgbaar in een bouwmarkt, alleen online.

• Like
Reactions: Cnn
Dit is vergelijkbaar met foam tac. Wordt iets harder en veel makkelijker verkrijgbaar.

Foam-tac bestel ik altijd hier:

https://www.angelscreative.nl/

1626985868593334387187091403215.jpg

Wij, de oudere indoor vliegers die heel veel met depron deden gebruikten vaak de knutsel lijm die je bij de supermarkt in het sorbo rek vind. Of de doorzichtige knutsellijm die ze op de basisscholen gebruiken.

Wij, de oudere indoor vliegers die heel veel met depron deden gebruikten vaak de knutsel lijm die je bij de supermarkt in het sorbo rek vind. Of de doorzichtige knutsellijm die ze op de basisscholen gebruiken.
Ha wat leuk, toch eens proberen. Maar je wil niet weten hoeveel van die zooi er bij mij in de prullenbak is beland. Maar gewoon proberen, ik kom erop terug.

Daar ruikt Foam-tac wel erg na moet ik zeggen.

ik gebruik eigenlijk altijd de hobbylijm van action..
of soortgelijk.
Is volgens mij ook precies wat TC01 en Eric bedoelen..

alleen dingen als een motorschot of servo's plak ik met epoxy.
voor de rest is die 1 euro hobbylijm goed genoeg.

Mag ik vragen op welke basis jij deze lijm opzij hebt gemikt?
Hecht het niet genoeg, droogt het niet, vertel :D

die Fabri tac schijnt ook zeer goed te werken met Depron
als ik me niet vergis is de Foam tac langzaamdrogend en de Fabri tac een contactlijm net als UHU por

Mag ik vragen op welke basis jij deze lijm opzij hebt gemikt?
Hecht het niet genoeg, droogt het niet, vertel :D
het hecht niet goed genoeg. Na het drogen trek je de delen zo weer uit elkaar.

ik gebruik eigenlijk altijd de hobbylijm van action..
of soortgelijk.
Ik zou zo graag een merknaam horen. Wat ik al zei: Ik heb verschillende lijmen van de Action uitgeprobeerd en allemaal weggemieterd.

@ Helixer

Bij de Action heet de lijm 'Cre-ation'. Handig doorzichtig flesje/potje met een rode draaidop. Doseert goed en sluit weer goed af. Lijm aanbrengen, liefst tweezijdig, even laten indrogen en aandrukken.
Als je een foto wilt stuur dan even je telefoonnummer via conversatie. Een foto versturen via telefoon vind ik makkelijker dan via het MBF.

Erik

Back