TIP, Elektr. weegschaal

TITA

In Memoriam
Tip voor onze lichtgewichtige elektro vrienden.
Bij de ALDI de volgende week een elektronische weegschaal voor 14 euro.
Echt een koopje.

Hans.

Hoe nauwkeurig?
Ik zie n.l. nog niets staan bij aldi actueel. Ik zoek een schaaltje dat op de gram nauwkeurig is (handig bij het mengen van kleine hoeveelheden epoxy)
Bert

Hoi Bert,

Dat klopt dat het nog niet op internet is.
Ik heb het uit het krantje van de Aldi zelf, en die is sneller.

Volgens de gegevens is de schaal op 1 gram nauwkeurig.

Groetjes, Hans

Gaan hier geen dode mussen aangeboden worden :cry: ?

Ik heb recent zo'n ding gekocht van ik dacht Inventum, plm. €28, en de ene keer weegt iets bv. 107 gram, en dan weer 108 8O , en de derde keer weer 107 8O :roll: :(

Rommel dus (naar mijn bescheiden mening 8) ).

(Als het meezit wordt ik nog voor de Kerst voor een prikje eigenaar van een laboratoriumweegschaal, die tot op 1/100 gram nauwkeurig weegt! :D
En iedere keer dezelfde uitkomst! :D
Moet hem officieel wel eerst laten calibreren . . . :( ))

Serieus gemeend: succes ermee (met dat ding van de Aldi) :? .

jan.

Heb er een van de kijkshop, metalen rond ding voor veertig euro. heb hem op de zweefvliegclub(teuge) getest met heel goede gewichtjes (geiekt) , die van mij had minder afwijkingen als de grote lab. weegschaal die we daar hebben. stonden ze wel van te kijken.
Mijn ervaring is dat digitale weegschalen vaak onder de 20 gram nog wel eens afwijken.

succes met dat ding van de aldi, groeten Halmar,

Wel direct afkraken hoeft natuurlijk niet voordat men het heeft gekocht.
Wat wel de ervaringen zijn bij de Aldi, dat ze daar zeker geen rommel verkopen maar als je er graag 40 euro voor wilt betalen, ga je gang hoor!

Het is maar een Tip.

Hans.

Hans!

IK kraak nog niets af, maar wil wel waarschuwen (klinkt wat moralistisch 8O en paternalistisch 8) , en is misschien ook helemaal niet nodig).

Digitaal lijkt mooi, maar is geen garantie voor kwaliteit! :roll:

Ik durf geen handen in het vuur te steken voor juistheid en precisie (let op het verschil 8O ) van de metingen.

What you get is what you pay for . . .

Overigens: niet altijd, en de Aldi heeft absoluut veel prima spullen: de Chardonnay :D (Southern Creek :D ) van
de Aldi is zonder meer erg lekker :yes: (voor €2,99 per fles! 8O )

(Jaja, ik weet het: :offtopic: )

jan

die afwijkings ellende heb ik nu ook met mijn oude (die in de keuken staat, en ik eigenlijk niet mag gebruiken :wink: ), en dat is n.b. een SOEHNLE, een merk waar je dat nu niet echt zou verwachten.

jan brilman zei:
Ik heb recent zo'n ding gekocht van ik dacht Inventum, plm. €28, en de ene keer weegt iets bv. 107 gram, en dan weer 108 8O , en de derde keer weer 107 8O :roll: :(

Dat noem je dus op 1 gram nauwkeurig... hetzelfde kun je dus verwachten van de Aldi weegschaal en dat is voor velen meer dan genoeg.

Dat is nu net wat ik bedoel, zo nauwkeurig hoef het voor onze elktro gebeuren nu ook weer niet te wezen, en dan vind ik 14 euro een leuke prijs.

Hans.

Maar als je 20 gram epoxi aan wil maken en er dan één gram naast zit wordt het niet of niet goed hard. gewoon meer epoxi aanmaken, dan is het in verhouding tot de hoeveelheid een veel klijner verschil en de epoxi raakt niet over datem. op teuge mogen we die geniale troep na een half jaar al niet meer gebruiken :roll: maar voor modelbouw zijn geen voorschriften dus ik heb gratis epoxi.

Groeten Halmar

Heb ik net voor 32 euro bij de blokker 1 gekocht die op 2 gram weegt tot 2 kilo :( Naja, dan deze er maar bij halen :)

En als je nu eens wat verschillende gewichten op de schaal plaatst, krijg je dat ook iedere keer dezelfde waarde te zien. Bij mij ging dat iedere keer fout met geringe gewichten 15, 20, 25gram etc.

Hans bedankt voor de tip! :D
Ik ga vanmiddag maar eens even naar de aldi, want 14 euro is natuurlijk geen geld :lol:

Hij staat nu trouwens wel op aldi-actueel:
BILD07.JPG

Digitale keukenweegschaal

• max. weegvermogen 3 kg
• gewichtsaanduiding per 1 gr ;)
• inhoud mengkom 2 ltr
• automatische nulstelling
• met doorweegsysteem
• kleur zilver met
transparante kom
• LCD-display
• inclusief batterij