Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat je zegt Molen. Die HXT900 servo's zijn best wel faal met van buiten erin bouwen.
Zie de scheefheid:
![]()
Ball links uiteraard aan de binnenkant om nog erger te voorkomen.
Toch vliegen mensen ermee... (en ik straks ook). Speciaal voor wie geen ultraprecisie3dheli moet hebben![]()
Ik heb deze heli (copterx in mijn geval) ook gevlogen en ook zo de servo's erin gehad en dik 500 vluchten zonder enig probleem. als je de heli gewoon goed afstelt en zorgt dat je de interacties er zo goed mogelijk uithaalt door ook de swash op low en high stick te levelen met je endpoins heb je nergens last van.
En daar ben je uren mee bezig?
Welke servo is voor welke beweging eigenlijk. Ik kan beter zeggen. Welke servo gaat in aileron, pitch en welke in elevator. Ze werken allemaal samen dus welk moet waar.
En hoe heb jij je endpoints per servo?
Misschien een heel dom idee van mij hoor, maar ik probeer ook alleen maar mee te denken met jullie om tot een goede oplossing te komen. Is het geen idee om iets langere ball links op de swash te plaatsen?
Op die manier komt je geheel wat meer naar buiten, en dan heb ik de indruk dat het scheef staan iets verminderd word. Ik weet niet of je dan in de knoei komt met je afstelling, maar in principe lijkt het mij een goede oplossing...
gevaho zei:En welke servo in welk kanaal ligt er aan wat voor zender systeem je hebt, per merk weer anders.
BTW lars bedoelt niet de ball op het armje verschuiven zodat de uitslag verandert meer door bijv een langere schroef erdoor te doen en de ruimte tussen arm en ball op te vullen zodat de ball verder naar binnen komt en zo de ruimte opvult die is ontstaan door je servos van buitenaf in het frame te steken. Of kijken of er balls te krijgen zijn die langer zijn.
Maar zoals eerder gezegd maak je geen zorgen het maakt niks uit dat de links wat schuiner staan merk je niks van.
Ik zie in dit draadje een aantal foto's waarop de stuurstang loodrecht op de servo staat. En dan ook nog eens een servo met twee ophangpunten i.p.v. vier. Hierdoor kan de servo kantelen onder invloed van de stuurkrachten. Voor spelingvrijere/stijvere/hardere besturing moet stuurstang in de lengte van de servo lopen. Helaas is dat hier door de 'voorgebakken' inbouwposities niet te realiseren![]()
Het is me niet duidelijk wat je met dat 'vaste draaipunt' bedoelt. Een extra hevel tussen servo en tuimelschijf?Nog beter is het de servo stang een keer langs een vast draaipunt door te voeren. Dan heb je wel een samengestelde aansturing per servo, maar wel uiterst betrouwbaar en stevig. ...