Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb net de Cre-action lijm uitgeprobeerd, heel goed ,niks op aan te merken. Had eerder moeten weten,
had ik niet zo van die dure uhu hoeven te kopen.
Weet iemand nog een vervanging voor uhu hart? Houtlijm is mij bekend.
Had mij maar gevraagd Hans, gebruik het al een poosje... :-D haha
Wat de spuitverf van de action betreft: (bijna) perfect...Als je weet hoe het moet..Inderdaad van een afstandje, en laagje voor laagje opbouwen totdat het dekt. Beter 3 x dun dan 1 x dik met zakkers en gaten !
Ook de transparante acryl-lak werkt goed...ik heb hem al diverse malen gebruiktom mijn depron waterkisten waterdicht te maken.
zoals ik al had gezegt is de cre-action lijm ook goed voor veel plakjes op elkaar en dan schuren want het schuurt ook zo ermee af terwijl het wel dun en sterk is
dat was het ja!!!
spuitlijm
ik was het ff vergeten!
maar ik heb niet zon heelgroot buget daar ik nog een 4 HAVO leerling ben.
dus ik heb eigenlijk maar 2 soorten lijm.
Het is vaak een heel gepiel om de beschermlaag van spanfolie af te pulken. Het ene merk is makkelijker dan het andere maar ik heb wel eens gehad dat ik meer tijd kwijt was aan het lospulken dan aan het eigenlijke bespannen. Maar nou heb ik een truc gevonden.
Leg een punt van de folie op je snijplank en maak met je hobbymes een sneetje alsof je 5 mm van de punt afsnijdt, alleen je zet maar heel weinig kracht; je snijdt alleen door de folie en niet door de backing.
Als je het een paar maal uitprobeert op een stukje afval heb je al gauw door hoe hard je ongeveer moet drukken.
Nu kan je dit puntje omvouwen en dan laat de backing zich heel makkelijk scheiden van de folie.
Neem voor scharniertape gewoon de tape van de hema, deze voelt ook iets dikker aan dan normale tapen, en is UV bestendig, en word dus niet hard en bros. De tape is ook iets breder, en word per 2 rollen verkocht. De prijs ligt dacht ik in de buurt van 2,50€
Vorig jaar heb ik een 3 meter vliegende vleugel (schuimvleugel met abachi ingedekt) gecoverd met folie van HobbyKing. Het zag er niet uit, zat vol luchtbellen. Nou had ik op het forum gelezen dat je die lek moest prikken... ik heb me rot zitten prikken maar het hielp niks. Bellen verdwenen en kwamen later weer op.
Inmiddels is die vleugel kaalgeplukt & geschuurd en ben ik opnieuw begonnen, en ik heb iets bedacht. (Misschien is het alleen voor mij nieuw hoor...):
Komt er tijdens het foliën een luchtbel op, dan wrijf ik die met een zacht lapje. De grap is nu - soms kan je de bel meteen wegwrijven, soms pas na een tijdje. Wat er gebeurt is volgens mij dat door de verwarming de lijmlaag onder de folie zacht is; als je er over wrijft kan de lijmlaag aan de abachi hechten en is dan sterk genoeg om de luchtbel te bewingen. Soms is de luchtbel te sterk; blijf dan iets langer wrijven. De lucht koelt af, de luchtbel slinkt, en je kan de lijmlaag alsnog vastwrijven.