Tip voor setup NPM Oxalys Parkflyer gevraagd!

Hallo forummers,

zoals jullie misschien wel weten ben ik op het brandstof vliegtuigen forum de laatste jaren erg actief. Heb inmiddels al behoorlijk wat ervaring opgedaan met verschillende brandstofkisten. Dus vond ik het maar eens tijd om de "elektro world" te ondekken.... Deze week ga ik de New Power Modelisme Oxalys Parkflyer kopen, maar ik weet nog niet precies welke setup ik erin ga zetten. NPM heeft een recommed lijstje erbij gezet, maar de servo's zijn van hun eigen 'huismerk' en dit vertrouw ik niet helemaal! Dit is hun lijst: http://www.newpower-modelisme.com/modelisme_products_fils_37_2860.html

En dit is wat ik heb bedacht:

Hitec HS 55 servo's
Roxy BL 818 regelaar
800 mah 3Cell lipo20C lipo

Alleen over de motor kom ik niet uit. Wat zij adviseren is een 140 watt brushless; de mini cycler van CPLR die 27 gram weegt. Als ik dan met het vergelijkbaar aantal watts naar andere merken kijk ligt het gewicht elke keer zo'n 20 gram hoger.Zie ik iets over het hoofd soms?! Of heeft misschien iemand anders een tip voor een goede brushless die wel betaalbaar blijft? (en niet TE overpowered) Oja is de Roxy regelaar, HS 55 servo en lipo een goede keus? Tips zijn welkom!

Alvast bedankt,

Julius

Dat is een fors vermogen voor zo een lichte motor.
Met een motor van dat gewicht is het zelfs mogelijk 1kg trekkracht te produceren maar die heeft dan 18 stator polen en is verder ook helemaal op hoge prestaties gebouwd.
Het zal dus een hoogwaardige motor zijn en daar betaal je ook voor.
Ik weet ook niet meer van deze motor.
Als je dus met 20gram extra genoegen neemt dan kan je heel wat geld besparen en dat wil niet zeggen dat je dan een slechte motor krijgt want ook die goedkopere motoren zijn voor de meeste goed genoeg.

Heb zelf de oxalys parkflyer met een Booster 10 motor van NPM en alle stock onderdelen die zij verkopen, werkt perfect voor mij

Heb zelf wel het landingsgestel weg gelaten omdat het er nogal knullig uitzag in 2 mm uitvoering en mij totaal niet voldoende leek. Verder heb ik ook de extra fin niet geplaatst.

Stevo

Hallo stevo,

ik heb je verslag al gelezen. Jij gebruikte de HS 55 servo's.... Bevallen ze goed? Gebruik namelijk meestal Futaba servo's. En die Booster 10, is dat een 'volwaardige brushless' te noemen? Vind hem vrij goedkoop, en het toerental ligt een beetje laag ten op zichte van de Cyclon. Heb net ondekt dat de cyclon niet 27 gram weegt zoals NPM zegt, maar 45 gram! Zijn er nog andere mooie opties dan de Booster en cyclon? De cyclon is best wel duur...

Oja bijna vergeten: Welke (FUTABA) 35 Mhz ontvanger kan ik het best hier in zetten? Liefst niet onnodig duur maar wel goede qualiteit. Ik wil eigenlijk vandaag al de Oxalys Parkflyer bestellen MET setup dus wie kan mij snel van mijn vragen verlossen?!

Greetzzz

Die HS55 servos van Hitec zijn top voor dit kistje en niet onnodig duur. Ze doen perfect de job waarvoor ze gemaakt zijn in mijn oxalys.

Je hebt gelijk wat die booster 10 motor betreft, iets te weinig "punch" voor het betere stunt en 3D werk waarvoor deze kist toch gemaakt is.

Alhoewel duurder zou ik voor de cyclon gaan, kijk misschien ook eens bij AXI alhoewel deze ook niet echt goedkoop zijn.

IK zou de Cyclon nemen en niet de Booster 10 moest ik moeten herbeginnen.

Ik gebruik een standaard Futaba R148 ontvanger waarvan ik de behuizing heb af gedaan, scheelt weer enkele grammen:D

Verder niets dan lof over de oxalys en alvast een goeie keuze wat parkflyer betreft.

Laat wel je landingsgestel weg, het deugd niet en kost alleen gewicht.

Stevo

Dank je wel stevo. Ik ga denk ik voor de Cyclon. De regelaar die in het lijstje staat neem ik dan denk ik ook maar meteen. Wat me opviel aan de cyclon ten opzichte van de Booster is dat bij de booster je een soort van kruis monteerd om die aan je toestel te bevestigd terwijl je bij de cyclon dit niet hebt en je waarschijnlijk door de 2 gaatjes aan de voorkant bouten moet steken die een houten plaatje ofzo iets vasthouden. Is dit soms het verschil tussen binnen en buitenloper (sorry voor de vele vragen maar op elektro gebied ben ik nog niet zo zeker)? K ga zo ook nog even met quartel in Pijnacker bellen om te zien of zijn nog een mooie motor en of regelaar hebben... Als ontvanger neem ik toch een wat kleinere zodat de behuizing er niet af hoeft haha.

Grt,

Julius

Zal inderdaad gewoon het verschil zijn tussen een binnen en buitenloper. Maak je niet te veel zorgen over de bevestiging, alles zal zichzelf wel uitwijzen, toestel is heel makkelijk in elkaar te zetten met een mooie bouwbeschrijving erbij.

Nog een tip is dat je de bijgeleverde metalen stuurstangen eventueel kan vervangen door carbonstangen, scheelt weer enkele grammen.

Tevens moet de batterij heel erg ver naar voren om het zwartepunt goed te krijgen, de uitsparing in de romp (voor de batterij) is hierbij kompleet nutteloos.

Stevo

Ok ik wil hem zo bestellen maar heb nog 1 vraag. Wat heb ik nodig om de prop aan deze motor te bevestigen? Dit zit er niet bij volgensmij. Een zogenaamde 'adapter'? Deze bieden ze ook op hun site aan maar ik raad verzuild in de specs en maten hihi. Ook zie ik geen contacten aan de Cyclon motor, maar losse draden.... Welke plugjes moet ik kopen om ze aan de regelaar netjes te passen? De regelaar is de NES die in het lijstje van de link staat. Is deze regelaar van vrij onbekent merk te vertrouwen? Of kan ik beter voor iets van robbe ofzo gaan (zoja type motor vermelden is welkom haha :P)

Grt

Bij mijn Booster motor is de prop bevestigd door middel van een rubberen O ring. Zat standaard in de doos en ik heb geen propadapter moeten gebruiken, paste zo perfect uit het doosje.

Wat die regelaar betreft ken ik dat merk niet, ik kan dan ook geen advies terzake geven.

Stevo

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!

Hij is net besteld bij NPM. :D:D:D:banana::banana::banana::proost::x-mas:

:music:

Ben benieuwd over hoeveel dagen ik hem heb! Bij de bestelling meteen Hitec HS-55 servo's aangeklikt :p. komt verder een RX-5 ontvanger in, motor regelaar lipo is nog onduidelijk... Maar de Graupner 350 brushless outrunner valt in elk geval in de smaak ;)

Oooo Ooo Ooo postbode kom vlug met mijn pakketje!:D

Back