tips bij het inrijden robitronic

RC Sure Start

Is niets anders dan een simpele houder over de motor heen met een dikke 12v lamp (halogeen denk ik) Lijkt me leuk om zoiets eens zelf te bakken alleen beter, met een ingebouwde timer en een piepsignaal.

ik heb inderdaat ook een fohn op 12 volt werkt prima, maar als ik thuis ben gebruik ik wel de 230 volt fohn dat gaat wel iets sneller, ik heb de fohn bij een kamping winkel gekocht voor 20 euro ofzo.
en ik heb mijn infrarood meter ff gecontroleerd met kokent water en hij gaf 101 graden dus dat moet goed zijn.

RC Sure Start
Is niets anders dan een simpele houder over de motor heen met een dikke 12v lamp (halogeen denk ik) Lijkt me leuk om zoiets eens zelf te bakken alleen beter, met een ingebouwde timer en een piepsignaal.

H7 lamp, http://www.rcsurestart.com/Images/grouplarge.JPG

Beetje het idee van een Lavalamp alleen werkt die op 230v.
Maar ik ben van de partij mocht je iets gaan knutselen:cool:

Misschien is een spiraal die opwarmt wel een goed idee... net zoiets als een stand kachel. of andere apparaten die op 12v verwarmen.

Als je zoiets er om heen doet: Beaba Bibcar flessenwarmer :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Flessenwarmer lijkt leuk, ik weet niet of je kinderen hebt...maar een flesje moet lichaamstemperatuur worden of ietsje warmer. Daar ga je nooit een motor mee op 90/100 graden krijgen.

Flessenwarmer lijkt leuk, ik weet niet of je kinderen hebt...maar een flesje moet lichaamstemperatuur worden of ietsje warmer. Daar ga je nooit een motor mee op 90/100 graden krijgen.

ja dat is zo... maar gaat omhet idee...

Edit: nieuw idee: verwarmingsfolie 12v:rolleyes:

Als ik zo ver ben laat ik het weten!

Het voordeel van een halogeenlamp is dat de temperatuur zeer eenvoudig en nauwkeurig te regelen is. Een dimmer met (in plaats van een potmeter) een simpele NTC kan gemakkelijk worden gebouwd en daarmee de lamp aangestuurd.

Het voordeel van een halogeenlamp is dat de temperatuur zeer eenvoudig en nauwkeurig te regelen is. Een dimmer met (in plaats van een potmeter) een simpele NTC kan gemakkelijk worden gebouwd en daarmee de lamp aangestuurd.

Ronde buis met halogeenlamp + dimmer en daarboven een fan installeren... meer is het niet volgens mij... Eventueel een schakeling knutselen voor de temp.

Eerst ga ik in ieder geval een andere weg in als dat... Word vervolgd!

Ronde buis met halogeenlamp + dimmer en daarboven een fan installeren... meer is het niet volgens mij... Eventueel een schakeling knutselen voor de temp.

Eerst ga ik in ieder geval een andere weg in als dat... Word vervolgd!

Er zit volgens mij een 2e omhulsel om heen die door een soortgelijke constructie als een thermofles niet zo heet aan de buitenkant wordt.

Er zit volgens mij een 2e omhulsel om heen die door een soortgelijke constructie als een thermofles niet zo heet aan de buitenkant wordt.

Jup... zoiets dacht ik ook! Anders is 90 graden of zo wel erg warm aan ja handen haha:cool:

Ben van plan vandaag of in het weekend even wat spullen te bestellen... en dan zal ik even wat foto's schieten wat het knutsel werk!

Ben zelf ook nog even aan het bedenken wat ik er om heen ga doen zodat de temperatuur mooi naar binnen gaat, maar niet naar de buitenkant zodat je je handen niet brand.

Edit: Aantal spullen in bestelling...:D

Back