Tips: HPI Wheely King of HPI E Savage.

Volgens mij al eerder genoemd, maar bekijk eens de Thunder Tiger MT4 G3, die voldoet vrijwel volledig aan je eisen!

+1 prijs/kwaliteit is dit wel de beste keuze denk ik. Savage en revos zijn allebei rond de 700 euro. En bij beide krijg je maar 2 diff ipv 3 bij de thundertiger.

Heb zelf een HPI Apache C1, welke mij extreem goed bevalt. Deze voldoet ook aan vrijwel alle criteria. (op het crawler-achtige klimmen na. ) Als je het per-se bij een HPI model wilt houden, is dit zeker een mooie optie. (rijdt ook erg goed.)

Heb zelf (nog) geen ervaring met the Thunder Tiger. maar als ik mensen er zo over hoor is het gewoon de allerbeste rc auto die je kunt kopen. Iig voor de prijs is het een goed ding. De Savage Flux en E-Revo zijn veels te duur geworden. Die waren een paar jaar terug 550 euro. (wat ook aardig aan de prijs was.) Nu betaal je je er gewoon helemaal scheel aan.

Maar, als ik je goed begrijp wil je dus definitief meer voor snelheid gaan, en niet voor lage snelheid klimwerk?

Nee juist andersom.
Ik wil de auto meer gebruiken voor het leuke offroad banjeren en lage snelheid klimmen.
Snelheid is van ondergeschikt belang.

Thunder Tiger ga ik maar eens in duiken.

Wat zou de beste nieuwe aankoop site / winkel zijn? Liefst omgeving Rotterdam, anders webshop.

Ik heb geen idee wat de 2e hands markt doet in deze trouwens.
Denk dan maar zo dat als ze goed bevallen, deze niet veel worden aangeboden.

Als je de nadruk wilt leggen op klimmen etc, zou ik toch eerder kijken naar de Vaterra Twin Hammers, de Axial Wraith of de Axial Yeti. Dat zijn meer crawlers die ook wat sneller kunnen rijden.

De Thundertiger is meer gemaakt om alleen snel mee te rijden. En met de 3 diff's zal het klimmen juist tegen vallen. (als dan 1 wiel de grip verliest heb je bijna geen drive meer naar de wielen. )

Qua goede winkels. Als je een beetje in het oosten van het land woont is rc racing twente wel erg fijn. daar hebben ze veel modellen gewoon staan, kun je ze ook goed bekijken.

Ik kom uit de buurt van Rotterdam.

Echter vind ik het wel verwarrend wat nu door elkaar word verteld over voor- of nadelen v.w.b. klimmen en drivability.
Ik ben geen wedstrijdrijder of iets en zal het puur voor eigen plezier gebruiken in de vrije tijd. Maar tegelijkertijd zoek ik wel meteen een goede basis wat het beste van al de gewenste gebruiken realiseert.

Als je wilt kunnen klimmen de Summit.....
Met de standaard brushed motor loopt dat op 4s een ruime 35km/u , niet supersnel dus maar wel leuk en zolang de banden grip hebben gaat de auto zeker met gelockte diffs gewoon door. Rijtijden met een flink setje lipo's gaan dan al gauw richting een uur of meer.

Gaat dat te langzaam kun je er een brushless set inzetten , de mijne liep met een 2350kv combo en de standaard tandwiel verhouding 65km/u waarbij er bij halfgaar nog genoeg vermogen beschikbaar was om een wheelie te trekken.

Enige waar je dan last van krijgt als je geen beheerste gasvinger hebt is gebroken assen. ..
Hou je je vinger wel in bedwang is er niks aan de hand.

Heb genoeg ervaring ermee , was 1 van de eerste destijds met een Summit die ook nog eens brushless was ;)

Langzaam rijden/crawlen is gewoon een andere categorie dan Monstertrucks/buggy's. Het echt langzaam en technisch rijden kom je bij Axial SCX10/AX10-achtigen uit (of een Vaterra Ascender bijvoorbeeld). Dit zijn zgn. "scalers", schaalgetrouwe auto die vaak met veel details worden uitgerust.

89wr.jpg

Daarnaast heb je nog de crawlers (bijv. Axial XR10 of een Gmade R1), die puur zijn toegelegd op zo hoog mogelijke prestaties, maar niet perse realistisch of schaalgetrouw:

108_2219.jpg

Wil je wat meer snelheid, en ook wat crawlen, is een Vaterra Twin Hammers (of een Axial Yeti / Exo Terra) een beter idee. Die zijn vaak brushless of hebben een 2-versnellingsbak.

Een TT MT4 G3 is gewoon voor hoge snelheden en lekker bashen/raggen. Verwacht er niet heel subtiel beklimmingen mee te doen (door eerdergenoemde diffs, geen dragbrake enz.).

Als iemand aanvullingen heeft of vind dat ik uit m'n nek klets, vul maar aan :P

De Axial Exo Terra is geen crawlen... Das echt een kruising tussen een buggy en shortcourse truck die bedoeld is om hard te gaan. 3 diffs en beperkte bodemspeling lenen zich niet echt voor crawlen ;)

Terra en mt4 zijn idd niet bedoelt om te crawlen. Maar er is helaas geen 1 auto die beide goed kan.
Een crawler heeft gelockte diffs. Maar als je hard wilt gaan met gelockte diffs, dan ga je alleen maar rechtdoor.
Een crawler heeft ook veel meer bodem speling, maar om hard te rijden wil je de zwaarte vd auto juist laag hebben, anders rol je om bij elke bocht.

Dus je moet voor je zelf bepalen waar de nadruk op ligt.
crawlers en racers zijn totaal verschillende autos. Je kan niet allebei hebben en toch goed mee kunnen rijden. Een summit is een kruising van beide, maar is dan nergens goed in.
Ik zal dan eerder 2 goedkopere autos kopen. 1 racer en 1 crawler ipv 1 zo dure summit.

Dat is een prima auto voor bashers, met heel veel onderdelen, ook aftermarket.
Dus dat is wel een aanrader ja!

Met een savage flux kan je ook niet crawlen en niet hard door de bocht gaan. Die wagen is gemaakt om te stunten. Dus hoge sprongen enzo

Oh, whoops, te snel gereageerd.
Voor bashen is de Savage prima, voor langzaam rijden zal u toch echt naar een 1:10 auto moeten kijken ( Yeti, Twin Hammer, Wraith etc ) of misschien een Yeti XL?

Wat is het verschil tussen een Thunder Tiger ST-4 en MT-4?

Zit te kijken naar dit model en het spreekt me wel aan.
Is dit een middenweg tussen gebruik op straat, offroad en licht crawlwerk met af en toe een kleine jump?
En hoe is de wegligging standaard? Ik neem aan door de lagere rijhoogte en monster truck banden dat dit in orde is.

Back