Hi,
In een ander topic had ik al aangegeven dat mijn Reely P190 1:10 onroad Nitro niet handelbaar was. Wat ik ook probeerde, de kont bleef maar uitbreken. Zelfs bij rechtuit accelereren en bij het allerminste sturen was het al een 270 graden draai.
Uiteindelijk heb ik dit redelijk onder controle gekregen door alle stabi's eraf te halen en allerlei testen adv diverse teksten en video's online. Pas toen ik hem crashte tegen een muur en de ophanging linksvoor weer terugbracht tot een bouwpakket vond ik (waarschijnlijk) de oorzaak. Ik had het achterdiff vooraan geplaatst en vice versa. Ik begrijp alleen niet waarom dit zon verschil kan maken want volgens mij zijn ze identiek maar het werkt. Hij rijdt meteen beter. Maar niet goed.
Gisteren heb ik alle schokdempers uit elkaar gehaald. Schoongemaakt, piston gepolijst, nieuwe olie erin (wt80, had ik liggen) en alles soepel gemaakt.
De demping is schitterend, vanaf 20cm laten vallen en baf, doodstil. Helemaal perfect. Links en rechts zijn ook perfect gelijk, helemaal goed dus.
Maar.... Zijn rijdgedrag is vaag. Tijdens het rijden is overstuur het meest aanwezig. Met gas door een bocht; lichte overstuur, gas los in de bocht is volledig kont om. Prima, dit lijkt me redelijk makkelijk op te lossen.
Echter, bij remmen heeft hij volledig onderstuur. Gelijk glijden over de voorwielen. Niet een beetje maar echt gewoon rechtdoor. Mijn TT02 electro heeft bij dezelfde snelheid een derde van de remweg. Hij glijdt en glijdt.
Onderstuur of overstuur kan ik zelf goed fixen maar aangezien het een het ander beinvloedt ben ik even lost, beide moeten minder worden.
Wie heeft hier echt verstand van en kan mij helpen? Alle online teksten en video's ken ik bijna uit mijn hoofd maar deze krijg ik niet weg.
Huidige setup:
Rijhoogte voor en achter 9mm (ja, is hoog maar ik rijd recreatief en de ondergrond is met slechte klinkers gelegd).
Droop voor en achter 3mm ivm kuilen
Hardheid veren: Geen idee, hij ligt mooi in de vering en geeft me die 3mm droop goed
Achter Toe-in: standaard, niet aan te passen. Ongeveer 2 graden
Voor Toe-uit: 2 graden
Achter Camber: 1 graad negatief
Voor Camber: 2 graden negatief
Anti-roll bars: geen
Oneffenheden in de weg heeft hij absoluut geen last van, accelereert kaarsrecht en laat zich niet van de wijs brengen.
In een ander topic had ik al aangegeven dat mijn Reely P190 1:10 onroad Nitro niet handelbaar was. Wat ik ook probeerde, de kont bleef maar uitbreken. Zelfs bij rechtuit accelereren en bij het allerminste sturen was het al een 270 graden draai.
Uiteindelijk heb ik dit redelijk onder controle gekregen door alle stabi's eraf te halen en allerlei testen adv diverse teksten en video's online. Pas toen ik hem crashte tegen een muur en de ophanging linksvoor weer terugbracht tot een bouwpakket vond ik (waarschijnlijk) de oorzaak. Ik had het achterdiff vooraan geplaatst en vice versa. Ik begrijp alleen niet waarom dit zon verschil kan maken want volgens mij zijn ze identiek maar het werkt. Hij rijdt meteen beter. Maar niet goed.
Gisteren heb ik alle schokdempers uit elkaar gehaald. Schoongemaakt, piston gepolijst, nieuwe olie erin (wt80, had ik liggen) en alles soepel gemaakt.
De demping is schitterend, vanaf 20cm laten vallen en baf, doodstil. Helemaal perfect. Links en rechts zijn ook perfect gelijk, helemaal goed dus.
Maar.... Zijn rijdgedrag is vaag. Tijdens het rijden is overstuur het meest aanwezig. Met gas door een bocht; lichte overstuur, gas los in de bocht is volledig kont om. Prima, dit lijkt me redelijk makkelijk op te lossen.
Echter, bij remmen heeft hij volledig onderstuur. Gelijk glijden over de voorwielen. Niet een beetje maar echt gewoon rechtdoor. Mijn TT02 electro heeft bij dezelfde snelheid een derde van de remweg. Hij glijdt en glijdt.
Onderstuur of overstuur kan ik zelf goed fixen maar aangezien het een het ander beinvloedt ben ik even lost, beide moeten minder worden.
Wie heeft hier echt verstand van en kan mij helpen? Alle online teksten en video's ken ik bijna uit mijn hoofd maar deze krijg ik niet weg.
Huidige setup:
Rijhoogte voor en achter 9mm (ja, is hoog maar ik rijd recreatief en de ondergrond is met slechte klinkers gelegd).
Droop voor en achter 3mm ivm kuilen
Hardheid veren: Geen idee, hij ligt mooi in de vering en geeft me die 3mm droop goed
Achter Toe-in: standaard, niet aan te passen. Ongeveer 2 graden
Voor Toe-uit: 2 graden
Achter Camber: 1 graad negatief
Voor Camber: 2 graden negatief
Anti-roll bars: geen
Oneffenheden in de weg heeft hij absoluut geen last van, accelereert kaarsrecht en laat zich niet van de wijs brengen.