Tips trainingskruis HM22E + plaatsing LiPo&ontvanger

Hallo,

Zou graag eens het standaard trainingskruis willen vervangen door een wat grotere (in diameter)
en wel zo dat de heli ook wat hoger op zijn poten staat, zodat de "tail support rod" niet meer de grond
raakt.

Enige tips? bamboe? verlengen van de bestaande koolstof staafjes?

links?

mvg, Z

om het gewicht niet te groot te maken zou ik het nieuwe kruis net als eerst van 2mm koolstof maken. dat kun je gewoon kopen in een vliegerwinkel en op de juiste maat maken.

ik heb zelf een kruis gemaakt voor mn x400, heb 2mm koolstofstaafjes gebruikt, gehaald via een vliegerwinkel (de paddestoel in schiedam). Heb van 1mm aluminium een rondje gemaakt en die in het midden iets gebogen. Heb een kroonsteentje gesloopt en daar de 4 metalen houdertjes uitgehaald. De koolstofstaafjes pasten er precies in en die weer gemonteerd op het alu rondje en tada, een home made trainer was born :)

foto's? sure, geen probleem

Bovenkant

Onderkant

Totaal gewicht: 29,9 gram

ah kijk..... zegt zoveel meer dan technische praat ;)

Morgen maar eens een koolstaafje halen dan.... zal ik toch 3mm kiezen?

komt de heli op de grond bij die van jou ? (in rust)

of zou dat ook moeten ivm sneller stilstaan bij het op de grond zetten (op asfalt) ?

mvg, Z

ik denk dat het ook moet, beetje vering is goed, maar moet wel op zijn skids staan.
Z'n kruis is ook meer zodat ie niet omtipt en je bladen beschadigd of erger....

Ik heb eerlijkgezegd het kruis nog niet gebruikt op mijn x400, zoiezo nog nooit gevlogen met mn x400 :) Die heli is trouwens 600+ gram, een HM022E is denk ik iets lichter, dus kruis moet weer niet te zwaar worden.
Makkelijkste is langsgaan bij een hobby of vlieger shop, dan kan je het zien of het dik genoeg is. Bekijk anders metalen staafjes van 2 en 3 mm voor het idee :)

Bedankt nosmo !

edit: Bijkomend vraagje, wara kan ik de LiPo het beste plaatsen, zodat ik hem redelijk makkelijk kan verwisselen.
(Plek van de ontvanger?)

===============================================

Voor de gein vanavond eens wat van bamboe in elkaar gestoken.....hehe

overall weight: 492gram :lol:

Vrijdag buiten proberen (in de slaapkamer lijkt het aardig te voldoen) :arrow:

HZ8V6768.jpg

mvg, Z

pa op dat zo'n stokje niet in de grond prikt! dan heb je vrij weinig controlle over je heli meer en slaat die om.

wtf, 500gram 8O
nouja, voor het hoveren wel goed lijkt me :)

belangrijk met je lipo is dat je zwaartepunt goed blijft, als je de lipo op de plek van de ontvanger doet heb je een zwaartepuntsporbleem denk ik.
je kan op de huidige plek misschien wel met klitteband strips ervoor zorgen dat de lipo makkelijk af/opneembaar is.

eh eh, de stuiter show, nu nog hoveren ermee.

Ik gebruik ook de "gas uit" escape, kost wel af en toe een pootje...

Back