Tips voor bevestigen motor in GWS EDF-64

• Topicstarter Topicstarter Igwe Aneke
  • Startdatum Startdatum
I

Igwe Aneke

Guest
Omdat ik er zelf nog niet uit ben over hoe ik het beste een 20mm brushless motor in de GWS EDF64 kan bevestigen, zou ik graag van anderen hierover wat tips of ideeen willen horen.

Zoals gezegd gaat het om een 20mm motor en zit ik dus met een speling tussen de behuizing van de EDF en die van de motor zelf. Bijkomend probleem is dat er aan de kop van de motor bij de as een extra verhoging zit, waardoor ik ook hier met een speling zit, of (zoals Niels Polfliet met de cdrom motoren heeft gedaan) hiervoor de nodige ruimte moet creeëren. Voor de schroeven komen de uitsparingen in de EDF en die in de motor zelf, wel aardig overeen. Niet helemaal precies, maar niet zo dat ik hiermee problemen kan verwachten.

Voor de duidelijkheid nog even wat foto's:

RIMG0777.JPG

RIMG0778%7E0.JPG

RIMG0780.JPG

Iemand tips of ideeën?

Grotere motor :D :D

verloopstukje/schotje maken van een koolstof plaatje :?: of zelf iets lamineren van glasdoek. (laag gewicht hooge sterkte)
:?:

De speling tussen het motorhuis op 4 plaatsen opvangen met enkele reststukjes balsa van 3 mm breed. En voor bij de as als het gat kleiner is dan het lagerhuis wat voor uitsteekt dan iets opboren en mocht het gat te groot zijn dan is er niet veel aan de hand.

Uitboren zal sowieso moeten (het hele midden stuk) en dan hou ik dus alleen de twee lipjes over...ik twijfelde of dit dan nog wel stevig genoeg zou zijn, maar als ik de motor dan met wat balsa reststukjes op zijn plaats kan klemmen, moet dat hopelijk geen problemen geven.

En anders is een verloopstukje/schotje misschien een idee inderdaad....

Nou, dat was ook kinderlijk eenvoudig. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. :lol:

Kopie%20van%20RIMG0800.JPG

Kopie%20van%20RIMG0801.JPG

Uitboren heb ik uiteindelijk maar niet gedaan...zo zit de motor ook wel goed vast.

Bedankt voor de tip Theo! :D

4 van die stukjes hadden waarschijnlijk ook al meer dan genoeg geweest, motorinbouw ala holiday 280 en MakeMyDay!.

Al wat ouder topic, maar ik kwam deze tegen en het lijkt verdacht veel op wat ik net gefixed heb :D.

Ik heb de Version II EDF55 6-Blade 2.2x 4.5 van GWS bij ACW gekocht. Was van plan mijn helimotor erin te zetten. Dat heb ik nu dus gedaan, maar ik schrok toch wel zeg. Het is ook zo'n roze motor als hierboven. 2900kv. Heb ik eerst een tijd op een vliegende vleugel gehad met een 5,7x3 propje en later dus in mijn heli.

Nu in dit EDFje, maar ik durf hem maar een sec. harder te laten gaan, volgens mij zat ik nog niet aan volgas, maar sjit hé! Das ENG!!! Hij Fluit gewoon :D. Is dat bij jou ook zo? en waar heb je hem ingebouwd?

Back