Nou Prak, die strakke look is ondertussen wat anders geworden...
Zoals hiervoor beschreven is het project met de plastic bordjes mislukt.
Maar... niet getreurd: ik ben verder op jacht gegaan naar 'schaaltraanplaat' en uiteindelijk 1 (één) plaatje gevonden bij Peperkamp Modelbouw te Ede. Ergens ver achterin een schapje lag nog een plaatje van 20 bij 15 cm, wat ik voor 'vier Euro nog wat' mee kon nemen.
Nou, daar kan je je ook geen buil aan vallen, dus.Een paar dagen geleden begonnen met het schoonmaken van het dek van de Micro. Dat was geen kleine klus, want door alle lijm was ook de verflaag aangetast en op sommige plaatsen het plastic. Na vier avonden schuren was het dekje weer spiegelglad. Alleen zaten er een paar lelijke grondverf-vlekken in die ik er niet uit kon krijgen. Nou ja, die werden toch overgespoten, dacht ik.
Het dek zou een mooie citroengeel kleurtje krijgen. Na een aantal dunne verflagen bleek dat deze kleur toch niet helemaal goed dekte. Een aantal plekken bleef zichtbaar, gelukkig grotendeels op die plaatsen waar ik traanplaat wilde hebben. Tijdens het drogen van de verf had ik op papier getekend hoe ik de stukken traanplaat uit zou snijden. Omdat ik maar één plaatje had, moest ik economisch met het spul omgaan. Uiteindelijk had ik een manier gevonden om de stukjes uit te snijden die minimaal verlies met zich mee zou brengen, en kon ik dat patroon op het plaatje materiaal gaan uitzetten en gaan snijden. En vanmiddag had ik (vrijwel) alle stukjes gereed!
Dit is een close-up van het materiaal, zoals het in de kuip van de MM ligt:
En zo komt het op het complete dek te liggen:
Uiteraard wordt het traanplaat, voordat het wordt dek wordt gelijmd, nog voorzien van een strakke laag aluminium, zodat MM1022 'Annemieke' straks weer een kittig scheepje wordt.