Dag Pheter,
Ik heb een mini voor in huis :
nieuwste helicopter v max degelijke metalen kwaliteit!!!
was in het begin nog wel even zoeken om die stabiel op te laten stijgen.
PHANTOM 15 45 CM GYRO maar die is ook meer voor binnen vliegen
ben ik achter gekomen. Het bereik is buiten mini maal.
GROTE HELICOPTER 75 CM TYPE FQ777-089 VOLITATION GYRO 3.5 CHANNEL
Daar ga ik nu nog mee vliegen ik op dat het beter gaat kwa bereik dan de Phantom
Dat moet nog even gaan testen.
Ik heb meer met radio grafische auto`s
Ik heb een Tamiya Tnx, E-Savage & Fg Marder
Ik wou er iets bij maar vind het kikken wat je met een heli kan doen
vooral dat op zijn kop vliegen maar zo ver ben ik nog niet maar dat wil
ik wel leren.
Ik ben mij nu aan het oriënteren voor een heli waar je wat mee kan oefen en waar je als je een crash heb nog voor een betaalbaar prijs kan vervangen.
Tips zijn altijd welkom
Bedankt Edje
Na de Nine Eagle Solo Pro FP heli met 45 graden flybar, wou ik een heli met meer uitdaging en waar ik mee buiten kan vliegen.
In eerste instantie dacht ikzelf over een CP heli. Kun je 3d mee vliegen.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik op dit moment daar nog niet voor heb gekozen.
Waar ik nu mee vlieg is de Evo 180 SE, deze is exact gelijk aan de Robbe Arrow Plus Flybarless, hetgeen betekent dat deze geen flybar heeft en de heli zichzelf niet corrigeert zoals de Pro dat wel deed. Dacht deze heli zo onder de knie te hebben maar dat valt mij vies tegen.
Hier zit heel veel uitdaging in.
Waarom heb ik voor deze heli gekozen. door deze heli te leren kennen en straks hiermee te kunnen vliegen is de overstap naar een CP heli wat gemakkelijker. Door de Flybarless krijg je een idee hoe een CP aanvoelt, vliegt.
Bij een eventuele crash zijn de reperatiekosten goedkoop, heb al één tailrotor vernield bij een crash en nu ook maar een trainingskruis erbij gekocht. Deze Heli is buiten met wind heel goed te vliegen.
Aangezien ik de Evo/Robbe nog niet onder controle heb, ga ik bij praktisch windstil weer oefenen. Wil je een uitdaging, zou je hieraan kunnen denken.
De Walkera heeft ook zo'n model en is geloof ik iets goedkoper, dacht te menen de Walkera V200D02.
Voor ervaringen omtrent deze heli kan ik je verwijzen naar het draadje Evo 180 SE. Hier lees je de ervaringen die ik en andere forumleden opdoen en de vragen bij ev problemen.
Met eventuele andere heli's op dit vlak heb ik geen ervaring. Echter ben ik blij met de keuze die ik nu heb gemaakt.
Succes en we horen het wel
ps. Hier een link naar een you tube filmpje voor de Evo 180 SE Flybarless, krijg je een idee. Zelf niet gevlogen hoor.
aTKhsnCI_XY[/media] - century evolution 180