Tips Voor Een Coole Heli, Wel Beginner

• Topicstarter Topicstarter Shark 450 V2
  • Startdatum Startdatum
S

Shark 450 V2

Guest
Heeft er iemand een goeie heli als advies om mee te beginnen.
Het liefst wel een heli waar je naar een tijd niet op de plank laat staan
omdat je een andere nodig hebt.
Dat lijkt mij zo zonde, die verkoop je ook niet meer, lijkt mij.
Het liefst dan een zaak in nederland. ;)

Alvast Bedankt Edje

Heeft er iemand een goeie heli als advies om mee te beginnen.
Het liefst wel een heli waar je naar een tijd niet op de plank laat staan
omdat je een andere nodig hebt.
Dat lijkt mij zo zonde, die verkoop je ook niet meer, lijkt mij.
Het liefst dan een zaak in nederland. ;)

Alvast Bedankt Edje

Ben je bekend met heli vliegen?
Heb je al een enkel idee welke kant je op wilt gaan?

Coax heli. Heel erg leuk om mee te beginnen.
Zo kun je leren je te oriënteren op het heli vliegen.
Bij een ev crash zijn er onderdelen te bestellen en weer te repareren.
Syma s107, even googelen.

syma107-1-300x198.jpg

Wil je verder kun je kijken naar een Nine Eagle Pro of een Blade MCR.
Beiden een FP heli en erg vinnig. Heb je de tijd voor om te leren kennen en zijn bijzonder fel.
Nine Eagle Pro, richting de €109
aHR0cDovL3d3dy5ob2JieXRyYWRlLm5sL2ltYWdlcy9uaW5lZWFnbGUvMjUwNDZfMDUuanBn==.jpg

Blade MCR rond €120
E_Flite_Blade_mC_4c683106b7740.jpg

Ben je reeds bekend met vliegen, kun je kijken naar een groter model.
De heli's die hier staan afgebeeld zijn uitdrukkelijk bedfoeld voor binnenshuis ofwel indoor.
Met de NE Pro en Blade MCR kun je met lichte wind ook buiten vliegen.

Dag Pheter,

Ik heb een mini voor in huis :
nieuwste helicopter v max degelijke metalen kwaliteit!!!
was in het begin nog wel even zoeken om die stabiel op te laten stijgen.

PHANTOM 15 45 CM GYRO maar die is ook meer voor binnen vliegen
ben ik achter gekomen. Het bereik is buiten mini maal.

GROTE HELICOPTER 75 CM TYPE FQ777-089 VOLITATION GYRO 3.5 CHANNEL

Daar ga ik nu nog mee vliegen ik op dat het beter gaat kwa bereik dan de Phantom
Dat moet nog even gaan testen.

Ik heb meer met radio grafische auto`s
Ik heb een Tamiya Tnx, E-Savage & Fg Marder

Ik wou er iets bij maar vind het kikken wat je met een heli kan doen
vooral dat op zijn kop vliegen maar zo ver ben ik nog niet maar dat wil
ik wel leren.

Ik ben mij nu aan het oriënteren voor een heli waar je wat mee kan oefen en waar je als je een crash heb nog voor een betaalbaar prijs kan vervangen.

Tips zijn altijd welkom

Bedankt Edje

zowel de phantom als de volitation zijn 3 kanaals coax heli's. Van alle heli's zijn deze het makkelijkste te vliegen.

ik zou een FP heli aanraden. dus met 1 rotor en een verticale staartrotor, maar met een vaste hoek in de rotorbladen (een CP heeft verstelbare hoek, en dat heb je nodig om ondersteboven te kunnen vliegen).

in FP heli's heb je 2 varianten, diegene met 45° flybar; als je van boven af kijkt vormen de mainrotorbladen en de flybar een X waarbij 2 hoeken 45° zijn. Deze heli's zijn stabieler, bijna zoals een coax, maar veel vinniger en sneller,

De 2e variant is met 90° flybar. Hier vormen de de mainblades en flybar een + met elke hoek 90°, als je van bovenaf naar de heli kijkt. Deze heli's vliegen bijna zoals een CP heli.

Een FP heli zal makkelijker te repareren zijn en minder onderdelen zullen stuk gaan bij een crash, de hele lichte FP heli's, ong 30gr (Nine eagles solo pro en blade mSR) kun je gewoon terug rechtop zetten na 90% van je crashes, heel zelden moet je een onderdeel vervangen. een grote heli zal bijna altijd iets breken als ie valt, maar een grotere heli is vaak wel stabieler en zal beter buiten kunnen vliegen met lichte wind

Ik geef je hier alleen info, je moet voor jezelf uitzoeken waar je denkt dat je klaar voor bent en wat jou voorkeur heeft.

Dag Pheter,

Ik heb een mini voor in huis :
nieuwste helicopter v max degelijke metalen kwaliteit!!!
was in het begin nog wel even zoeken om die stabiel op te laten stijgen.

PHANTOM 15 45 CM GYRO maar die is ook meer voor binnen vliegen
ben ik achter gekomen. Het bereik is buiten mini maal.

GROTE HELICOPTER 75 CM TYPE FQ777-089 VOLITATION GYRO 3.5 CHANNEL

Daar ga ik nu nog mee vliegen ik op dat het beter gaat kwa bereik dan de Phantom
Dat moet nog even gaan testen.

Ik heb meer met radio grafische auto`s
Ik heb een Tamiya Tnx, E-Savage & Fg Marder

Ik wou er iets bij maar vind het kikken wat je met een heli kan doen
vooral dat op zijn kop vliegen maar zo ver ben ik nog niet maar dat wil
ik wel leren.

Ik ben mij nu aan het oriënteren voor een heli waar je wat mee kan oefen en waar je als je een crash heb nog voor een betaalbaar prijs kan vervangen.

Tips zijn altijd welkom

Bedankt Edje

Na de Nine Eagle Solo Pro FP heli met 45 graden flybar, wou ik een heli met meer uitdaging en waar ik mee buiten kan vliegen.
In eerste instantie dacht ikzelf over een CP heli. Kun je 3d mee vliegen.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik op dit moment daar nog niet voor heb gekozen.

Waar ik nu mee vlieg is de Evo 180 SE, deze is exact gelijk aan de Robbe Arrow Plus Flybarless, hetgeen betekent dat deze geen flybar heeft en de heli zichzelf niet corrigeert zoals de Pro dat wel deed. Dacht deze heli zo onder de knie te hebben maar dat valt mij vies tegen.
Hier zit heel veel uitdaging in.

Waarom heb ik voor deze heli gekozen. door deze heli te leren kennen en straks hiermee te kunnen vliegen is de overstap naar een CP heli wat gemakkelijker. Door de Flybarless krijg je een idee hoe een CP aanvoelt, vliegt.
Bij een eventuele crash zijn de reperatiekosten goedkoop, heb al één tailrotor vernield bij een crash en nu ook maar een trainingskruis erbij gekocht. Deze Heli is buiten met wind heel goed te vliegen.
Aangezien ik de Evo/Robbe nog niet onder controle heb, ga ik bij praktisch windstil weer oefenen. Wil je een uitdaging, zou je hieraan kunnen denken.
De Walkera heeft ook zo'n model en is geloof ik iets goedkoper, dacht te menen de Walkera V200D02.

Voor ervaringen omtrent deze heli kan ik je verwijzen naar het draadje Evo 180 SE. Hier lees je de ervaringen die ik en andere forumleden opdoen en de vragen bij ev problemen.

Met eventuele andere heli's op dit vlak heb ik geen ervaring. Echter ben ik blij met de keuze die ik nu heb gemaakt.

Succes en we horen het wel:D

ps. Hier een link naar een you tube filmpje voor de Evo 180 SE Flybarless, krijg je een idee. Zelf niet gevlogen hoor.:D
aTKhsnCI_XY[/media] - century evolution 180

Laatst bewerkt door een moderator:
Om alvast wat te oefenen kun je voor een simulator gaan. Kun je veel oefenen op de computer. Daar kun je ook heel coole heli's vliegen zonder de angst dat het je veel kost met een crash. Phoenix is een veel gebruikte simulator waarmee je ook nog eens online kunt vliegen. In het echt is het altijd anders omdat je daar zit met de druk van een crash die je tijd/geld kost. Maar heel goed om dingen te oefenen. Die 90 euro heb je er in ieder geval snel uit. Een paar keer crashen kost meer. Voordeel is ook dat je met minder weer uit de voeten kunt.

Eenmaal klaar voor de stap naar een leuke CP heli is het toch een flink stuk makkelijker.

@Pheter: er zit een elektronische stabilisatie in jou helikopter. Deze elektronische stabilisatie zitten in veel flybarless systemen. Qua stabiliteit zal de heli ongeveer zoals eentje met een 90°flybar zijn, maar jouwe zal dan sneller reageren op input door het fbl zijn. flybarless zonder stabilisatie gaat ook maar ik heb gelezen dat dit heel andere koek is.

@Pheter: er zit een elektronische stabilisatie in jou helikopter. Deze elektronische stabilisatie zitten in veel flybarless systemen. Qua stabiliteit zal de heli ongeveer zoals eentje met een 90°flybar zijn, maar jouwe zal dan sneller reageren op input door het fbl zijn. flybarless zonder stabilisatie gaat ook maar ik heb gelezen dat dit heel andere koek is.

Ik ben zelf ook nog onderzoekende hoe dit allemaal zit en nu ik het weer nalees dan heb je gelijk trouwens. Onbewust weet ik het nog wel door het lezen van de handleiding, technische gegevens en het stellen van vragen maar ben mij er nog niet helemaal van bewust.

De zelfstabiliserende electronische gedeelte valt niet te vergelijken met die van de Pro. Zweet mij het apezuur met mijn heli......

Moet er dan ook nog maar niet aan denken om te vliegen zonder stabilisatie, geloof dat deze meer voorkomen bij CP heli's
Je hebt wel gelijk wat de stick input betreft, hij reageerd gelijk en behoorlijk heftig, althans voor mij... nu nog.:D

Back