Tips voor geluids demping

• Topicstarter Topicstarter andry
  • Startdatum Startdatum
heeeej, copyrights bij dennis he :)

ik vlieg zelf ook met een irvine 150 en 160fx, en die dingen hoor je haast niet eens in de lucht, is ook niet gek met een kruscheid uitlaat van een meter lang natuurlijk. :D
Overigens heb ik zelf ook een keer de luchtaanzuiging van de carb in de romp gezet, maar vond zelf het vermogensverlies te veel.

afb6300.jpg

afb6301.jpg

Heel dit verhaal heb ik al aan Andry gedaan.
Dus het is een herhaling van zetten :wink:

Heren

Hartelijke dank voor de tips . Mijn plan is geworden : om het aanzuig geluid ( carbarateur ) in de romp te geleiden , en de motor op trilrubbers te plaatsen .
Het is helemaal niet erg om vermogens verlies te krijgen , ik heb een te grote motor op mijn charter zitten dus zal het van te pas komen .
Ik moet ook nog een APC prop kopen , en tril rubbers , dus ik ben nog lang niet klaar maar ik heb ook nog geen haast .

Groeten

Andry Sappe

Misschien heb je idd genoeg vermogen, maar ik zou toch de lucht van de carb niet uit je romp halen, daar zul je waarschijnlijk nog geen 1 db geluidsverlies mee halen.
Apc en rubbers is wel zeer effectief.

grt.

@ Raptor Rulezz: wat is er mis met een Belgische geluidsmeter ? :wink:

Het is toch een geijkte meter. De meting van de Westerly is een jaar of 3 geleden gedaan, die van de Telemaster 2 jaar geleden en vorige zomer herhaald, zelfde resultaat 73dB.
De Westerly is naar ieders verbazing enorm stil.

Let wel dat het hier 'maar' om een .46 motor gaat (7.5cc).

Kris

BTW: wie interesse heeft in die Westerly, ik verkoop 'm !
:)

Alexx

Ik probeer het gewoon , als eerst doe ik die tip met trilrubbers en met de apc prop en daarna proberen we de tip met de carbarateur .

Het is toch een geijkte meter

Dan is toch iets anders mis geweest, in mijn ervaring maken .46jes en alle andere motortjes onder de 10cc meestal zo tussen de 77 en de 80 dB(a) op 7 meter...

@Alex

Wat een lulkoek, vermogensverlies door lucht aanzuigen vanuit de romp!! K heb het bij jou eigenlijk nooit gezien en ik verloor er absoluut geen vermogen door! (PS. Alex is een goede vriend :wink: dus ehm... dit s niet te serieus :P )

@Ron

Ik had een X-tra met een 160FX erop die dus 74dB(a) maakte op 7 meter met de luchtaanzuiging vanuit de romp... maar met de luchtaanzuiging niet in de romp maakte deze niet veel meer herrie, wel was het VEEEEL makkelijk starten (qua choken enzo)

Dennis is er niet voor niks mee gestopt, met het luchtaanzuigingen uit de romp. Het geeft meer rompslomp van echte winst.

Bij benzinemotoren en vooral als de carb op het Carter zit dan heeft het wel zin, aangezien deze wel AANZIENLIJK bijdragen aan de geluidsproductie!

Groetjes,

Richard

ik wil voor de charter een motorkap maken en dan het aanzuig geluid in de motorkap dempen . Maar als eerst moet ik weten hoe je een motor kap maakt dus wie heeft er een paar links ?

Back