hallo allemaal, Ik heb een rollend chassis ( HB lightning 2 rr ) gekocht zodat ik die kan ombouwen naar electro. Waar moet ik allemaal op letten bij het ombouwen, en dan vooral bij het maken van de motormount. batterijvakjes heb ik al. Iemand tips? gr koen
Je kunt de motormount ook bij rc-monster bestellen: RC-Monster: Brushless motor mount - Hot Bodies Lightning Stadium, HPI/Hot Bodies Deze is voor de lightning st, maar moet als het goed is ook passen op de buggy. Ik heb even gekeken bij de HB site en de nummers van de centerdiff is hetzelfde.
Je kan ook ff zoeken naar een complete Novak kit ... Check de link ff voor het type : Brushless Conversion Kits Met een beetje zoeken is die op E-bay vast nog wel te vinden voor een leuke prijs.
Ik wil liever de motormount zelf maken, want ik heb alles al behalve de motormount, en toen ik zag dat meer mensen zo'n mount gemaakt hadden wilde ik er zelf een maken, scheelt toch wel zo'n 60 dollar gr koen
Simpelste manier is een plaatje alu van een mm of 5 dik bevestigen aan je huidige middendiff steun. Daarmee loop je wel risico dat er te veel flex ontstaat wat de boel sloopt. Daarom zou ik zelf kijken voor een (kant en klare) mount die op de plek van de nitro-motor komt , zoals de Novak sets.
Daar had ik ook al naar gekeken en kwam tot dezelfde conclusie. Maar is dat niet op te lossen door aan de andere kant van dat plaatje allu een soort bevestiging te maken die je aan het chassis schroeft. ( hoop dat je het snapt, anders teken ik er wel een plaatje van in paint ) gr koen
Ik snap wel wat je bedoelt ... Een soort chassis brace zoals die meestal van de voor en achterkant naar het midden lopen. Het nadeel daarvan is dat je dat meestal ook niet zonder flex krijgt , tenzij je met dikke alu braces gaat werken die heel precies (iets te strak) zijn uitgemeten en vooral strak te bevestigen zijn. Zo'n grote 1/8 motor die je hier voor nodig hebt weegt best wel wat , dus bij hobbels en kuilen komt er best veel gewicht in beweging. De diffsteunen bij de HB zijn kunstof , die gaat dus waarschijnlijk flexen als je gaat rijden. Bij de RC-monster mounts frezen ze daarom ook een complete diff/motorsteun uit alu , daarmee beperk je die flex tot een minimum.
@ savage Volgens jou gaat er van alles stuk als ik er gewoon een motormount maak van een hoekplaat allu? Want het moet eigelijk low budget blijven IVM aankoop lipo's,motor en regelaar. gr koen
Je zou een dikke (5mm) hoekplaat moeten gebruiken.... Anders ontstaat er zeker te veel flex waardoor je gearmesh niet meer klopt en je tandwielen elkaar opvreten. En zelfs met dat twijfel ik of het echt goed gaat komen... Low budget en ombouwen naar brushless gaan eigenlijk niet samen
Ik zat hier net nog even in m'n 'rommel' te kijken en kom een 1:10 motormount tegen. Hi is 6.5mm dik en van allu. Als ik die nou eens probeer passend te maken op het chassis ( zie link ). Wat is een handige manier om de mount recht op het chassis te krijgen, dat de tandwielen recht op elkaar zitten? Is het gewoon heel secuur meten of is er een handigere ( snellere ) manier gr koen Ansmann Smacker: Motor Mount
Hmmzzzzz ... Die zal gebaseerd wezen op een 540 motor , die van een 1/8 brushless set is een stukkie groter. Denk dat je in de problemen komt met de montage van de motor en hoogte van je pinion. Ook de bevestiging is iets waar je goed over na moet denken... Je moet je gearmesh nog kunnen stellen Je zal met de motor op de mount gemonteerd (incl. pinion) de boel heel secuur uit moeten meten.
De 1:8 motor past erop, de motor is alleen een stukje langer dan een standaard motor ( ezrun 2350kv ) alleen denk wel dat ik gewoon een stuk hoekijzer neem. gr koen
Heb net een ideetje gekregen, zie foto , een stuk hoekijzer nemen en dan een deel aan de diffcase ( volgens mij heet dat zo ) vastmaken zodat de flez minder word.
Dat is niet je diffcase Dat is je diffsteun waar je hem nu aan vast hebt gemaakt ... Ziet er leuk uit , en vooral lekker stevig
Niet mijn plaatje, wil hem zo gaan maken ( deze is van nvtuning ), maar heb er iets roods bij gezet, zo helemaal doortrekken of is dat niet nodig? gr koen
Helemaal doortrekken is wel verstandig , alle beetjes flex die je kan voorkomen in de motorbevestiging moet je gebruiken
Heb net een redelijk grote bestelling bij hobbyking geplaatst, 6x 2s 4000 mah ( HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $18.99 ) en nog wat spul voor de vliegtuighobby/ ( lipo's enz ). Ga van de week een Gizmo bij pkracing bestellen, zodat je 2x2s lipo tegelijk als een 4s laad en balanceert. en nog een vraagje, waarom hebben de meeste omgebouwde nitro auto's geen slipper? Je trekt toch alles kapot als je er een mamba monster of zoiets erin bouwt ? gr koen
Heb hem al omgebouwd, zal een andere keer een paar foto's onder de kap maken. Hij rijd op een ezrun setje en 4s lipo, en het blijkt een Hb lightning pro evo te zijn gr koen
Had hem al gekocht, maar m'n oom had er de twijfels over. Eén keer verkeerd om aansluiten en weg lipo's en als je pech heb je huis ook Dus ga een lader kopen die 5 accu's tegelijk kan opladen ( samen met m'n vader) gr koen