tips voor watervliegen???

Hallo,

Op dit moment heb ik een Decathlon met drijvers. Het zwaarte punt zit 2 cm voor de verdikking van de drijvers zoals ook beschreven in de bouwtekening. Echter kan iemand mij vertellen of mijn landingsgestel stevig genoeg is om de klappen op te vangen aan de achterkant van de drijvers, wie heeft hier ervaring mee? voor de foto zie de link.

Groetjes

Stefan

Yfrog - drijversdecathlon

Zo dus:
drijversdecathlon.jpg

Gr Japioooooooo

Heb je helemaal geen steun aan de achterzijde???

dan gaat dat niet werken, de arm van de drijver is zo groot dat die je standaard landingsgestel bevestiging bij een kleine klap er al uit rukt.

Je moet echt een steun op de plek hebben zitten aan de romp van je achterste drijverbevestiging.

Ok bedankt voor de snelle reactie. Het gaat dus om een steuntje om de klap op te vangen. Voor het vliegen zal het wel sterk genoeg zijn.
Bij de achterste drijverbevestiging is er nog ruimte voor een messing buis, dit zou dan sterk genoeg moeten zijn of moet het echt bijna net zo sterk zal als de voorkant?

Stefan

De drijvers moeten altijd 2 punten hebben waar ze vast zitten .

En ook tussen de drijvers moet 2x een verbinding zijn daarmee de drijvers niet uit elkaar kunnen gaan.

Voorbeeld van een Fourstar waar het goed te zien is .

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
hoek

@Stefan.

Alleen de instel hoek van je drijvers staat nog niet goed.
Achterkant drijvers moeten iets omhoog en de neuzen van de drijvers iets omlaag anders heb je een leuke speedboot maar geen vliegtuig.
Als de kist iets positieve instelhoek op de vleugel heeft komt die vanzelf los van het water.
Ook verstandig is om de motor iets minder 'down' domping te geven zodat de motor de kist iets omhoog trekt, het zwaartepunt verplaatst zich namelijk naar beneden door het gewicht van de drijvers.

Ger.

Ook verstandig is om de motor iets minder 'down' domping te geven
Vindt ik veelste veel werk voor die 2x per jaar :roll:

Standaard lukt 9 van de 10x ook zonder problemen :yes:

Nog 1 weekie :D

De motor verstel ik ook niet, je krijgt door de drijvers zo wie zo al extra lift die het gewicht van de drijvers deels opheft .

Ben bang dat de FS 60 eerder meer naar beneden zou staan door dat de drijvers heel licht zijn .

Maar we gaan het beleven in 8 dagen.;)

Mvg Johan

Als het goed is staan de drijvers in 1 lijn met de hoofdvleugel.
Ik neem aan dat dat helemaal goed gaat komen.

Is het verstandig om achter een steun te maken die strak tegen de romp aan zit om eventuele klappen op te vangen of moet er echt een steun komen die vast in de romp zit aan de achterzijde?

gr

Stefan

Zover ik heb meegemaakt wel ja.

moet er echt een steun komen die vast in de romp zit aan de achterzijde?
Jazeker anders ben je bij een iets te neusachtige landing nog alles kwijt.

Als het goed is staan de drijvers in 1 lijn met de hoofdvleugel.

Bovenkant stabilo gelijk aan de bovenkant drijvers is dat wat ik aan hou bij hoogdekkers .;)
Dan krijgt hij de meeste lift om los te komen van het water bij het taxien .

of moet er echt een steun komen die vast in de romp zit aan de achterzijde?

Ook de achterste steun moet vast aan het model .
Water is hard.
En als de drijvers in de lucht van plaats veranderen riskeer je ook je model .

Dus voor en achter vast geschroeft aan het model .

Mvg Johan

He Stefan,

Kom anders gewoon bij je clubgenoten kijken die weten ook wel wat;)

full

Zo zat het er bij mij onder(had je ook gelijk kunnen kopen):rolleyes:

Als je wilt kom je maar langs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back