Het woord club en vereniging kreeg ik eerst ook een beetje kippevel van... Waarom vraag ik me nu af. Maar ik kan mij nog wel inbeelden dat ik dat ook had...
Er zijn inderdaad veel vreemde reacties te lezen wanneer het woord wildvliegen voorbij komt, en wanneer beginners met eigenwijze vragen komen die vervolgens afgeblaft worden. Dit is volgens mij een eigenaardig kenmerk van de modelbouwereld, deze typen zijn goed vertegenwoordigd in de modelbouwereld! Ik moest er even aan wennen en ben het als amusement gaan zien... Op de club is de gesprekstof; vliegen, techniek, maar voornamelijk slappe gesprekken en humor. ik herken daar niets van de 'toon' die je hier soms leest...
Feit is dat ik vaker wildvlieg dan naar de club ga! We hebben wel vijf verschillende locaties rond Rotterdam waar we regelmatig vliegen en wat geen enkel probleem oplevert. Ik zit bij de club omdat ik het leuk vind om anderen te zien vliegen, en soms extreme praktijken zien uithalen en omdat ik nergens anders terecht kan met mijn 50cc brandstof kist.
Als je al bekend bent met auto's en lipo's en dergelijken scheelt ook al een behoorlijke hoeveelheid kennis!!!! Daardoor snap je dingen veel eerder en heb je veel minder begeleiding nodig! Je kunt het prima proberen alleen, al zou je er geen spijt van krijgen om er iemand bij te hebben die de eerste paar keer even voor je landt en opstijgt, zwaartepunt even bekijkt en trimt etc... Die zouden er genoeg te vinden moeten zijn hier op het forum. Je kunt ook als je het vliegtuig hebt een keer onze kant op komen, wij helpen je graag op weg, alleen maar leuk om te doen...
In ieder geval niet laten ontmoedigen, je weet niet wat je mist! vliegen is echt zwaar verslavend en vet...
Of als je een zender hebt, kun je gratis FMS downloaden, een simulator. Hier kun je dan even je reflexen opbouwen en ik weet 80% zeker dat je dan redelijk uit de voeten kunt met bijvoorbeeld een minimag of iets in die trend. Je moet dan alleen een paar basisregels onthouden; niet om jezelf heen vliegen maar voor je blijven vliegen, probeer nette lijnen te vliegen zodat je niet achter het vliegtuig aanvliegt maar echt de controle probeert te nemen, niet tegen de zon in vliegen, vergeet je gas niet terug te nemen bij je landingspogingen

misschien hebben andere nog tips...
Hoever ligt de bollenstreek van Rotterdam? Of Rozenburg, kom eens kijken op onze club in het weekend, als je dan geen leuke dag hebt betaal ik je benzine kosten...