t'is geen "Bae Hawk" geworden maar iets anders.....

Als opvolger voor mijn "hotspot" denk ik eraan een Hawk te kopen.
Maar daar ik van iemand op de vliegclub gehoord heb dat er een paar zijn die vreselijk slecht schijnen te vliegen leg ik het hier aan jullie voor.
Welke "Hawks" zijn af te raden en waarom?Welke zijn echte aanraders?
Graag jullie mening!

Dit zijn de Hawks waartussen ik twijfel.

Jet Legend: .:: JETLEGEND.DE ::.

FeiBao : FBjets

FlyEagleJet : Fly Eagle Jet Model Factory

Skymaster :de kleine Skymaster Co
of de grote Skymaster Co

Mvg,
Luc

Laatst bewerkt:
zelf heb ik de ervaring er niet mee maar bij ons op de club heeft er iemand die van skymaster denk de kleine en kmoet zeggen die vliegt wel goed eigenlijk

gtjs
wim

ik ken deze van de merken die jullie vernoemen wel(airwold-carf-enz),maar ik wou het toch echt wel weten voor de 4 die ik vernoemde.

jetlegend

@Viper1

Ik heb de Jetlegend hier staan, is in aanbouw voor een bekende.
Als je wil mag je gerust een keer komen kijken om alles met eigen ogen te aanschouwen :-)
Het gaat hier om de versie met de nieuwe vleugel en aangepaste pendelroer aansturing.
Als je op rcuniverse even zoekt kun je een enorme hoeveelheid info over deze kist vinden....kijk en oordeel zelf.

Mvg, Henk

Hey Henk,
Heb je al enig idee over de vliegkwaliteiten van deze?
Ze geven als krachtbron op 6 tot 7 kg stuwdruk.Maar denk je dat een P80(deze bezit ik reeds) erin zou passen of is deze te zwaar en te groot voor dit toestel?

Bedankt voor de uitnodiging om eens komen te kijken,maar daar we 360km uit elkaar wonen vrees ik dat dit toch een beetje ver is:(.

Mvg,
Luc

@Viper1
Ik heb de Jetlegend hier staan, is in aanbouw voor een bekende.
Als je wil mag je gerust een keer komen kijken om alles met eigen ogen te aanschouwen :-)
Het gaat hier om de versie met de nieuwe vleugel en aangepaste pendelroer aansturing.
Als je op rcuniverse even zoekt kun je een enorme hoeveelheid info over deze kist vinden....kijk en oordeel zelf.

Mvg, Henk

Ik weet dat Sandor onlangs een nieuwe Hawk gecrasht heeft bij ons.
Volgens de info die ik gehoord heb is deze "gestallt" in 1 van de eerste bochten niet tegenstaande het toestel toch een behoorlijke snelheid had.
Weet iemand welk merk dit was?Sandor?

Mvg,
Luc

[
Bedankt voor de uitnodiging om eens komen te kijken,maar daar we 360km uit elkaar wonen vrees ik dat dit toch een beetje ver is:(.

]

Wist niet dat nederland zo groot is LOL

Ik weet dat Sandor onlangs een nieuwe Hawk gecrasht heeft bij ons.
Volgens de info die ik gehoord heb is deze "gestallt" in 1 van de eerste bochten niet tegenstaande het toestel toch een behoorlijke snelheid had.
Weet iemand welk merk dit was?Sandor?

Mvg,
Luc
Sandor z'n kist was een Carf Hawk. Als ik me goed herinner had Sandor geschreven op RCU dat de oorzaak van de crash was dat het zwaartepunt te ver naar achter lag en gecombineerd met teveel uitslag op het hoogteroer dit een snap veroorzaakte...

Ikzelf heb 2 jaar geleden een Hawk gehad van feibao jets.
Mooi model , maar vanaf begin van de bouw al problemen gehad.
Eenmaal klaar, nooit verder gekomen dan 1 start, daarna lag die al op de grond.
Ik persoonlijk raad de feibao dan ook af.

De nieuwe C-ARF Hawk is heel mooi, schijnt ook heel goed te vliegen.
Probleem met die van Sandor was inderdaad een verkeerd opgegeven zwaartepunt en een te grote uitslag op het hoogteroer(ook verkeerd opgegeven)
Zelf meegeholpen met de bouw, dit gaat zeer gemakkelijk, alle onderdelen passen goed en kwaliteit is ook goed.
Dus niet bang zijn om deze te kopen, want model is goed.

Wat betreft Skygate of Airworld, dit kost inderdaad wat meer, maar je weet wel bijna 100%
zeker dat deze goed vliegen, als je ze bouwt zoals wordt voorgeschreven.
Is wel meer werk, maar je hebt dan ook wat.

Fly eagle jet en jetlegend heb ik geen ervaring mee, en de Hawk van skymaster ken ik alleen nog van een jaar of 4 geleden,
deze vloog toen redelijk, hoe de grote versie nu is, weet ik ook niet.

Gr. Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Ron,bedankt voor de info.
Wel schandalig vind ik dat als je zoveel geld aan een kist geeft en dat er dan blijkbaar leukweg in de handleiding een verkeerde CG en uitslag voor het hoogteroer worden opgegeven.Hier heb ik toch een vreemd gevoel bij.
Foei C-ARF!:mad:

De airworld en vooral de skygate zijn een andere prijsklasse vrees ik en me net iets te duur voor mij als 2e kist(heb nog veel te leren)

Mvg,
Luc

Wel schandalig vind ik dat als je zoveel geld aan een kist geeft en dat er dan blijkbaar leukweg in de handleiding een verkeerde CG en uitslag voor het hoogteroer worden opgegeven.Hier heb ik toch een vreemd gevoel bij.

De airworld en vooral de skygate zijn een andere prijsklasse vrees ik en me net iets te duur voor mij als 2e kist(heb nog veel te leren)

Mvg,
Luc

Voor er misverstanden ontstaan, er was geen handleiding voor dit model omdat deze nog zo nieuw was.
De CG en de uitslagen zijn verkregen via een andere piloot die hem ook aan het bouwen/vliegen was.

Nu, 2 maanden later zijn er al meer piloten die de Hawk vliegen van C-ARF en deze komen met hele andere uitslagen en CG, en schijnt nu dan ook heel goed te vliegen.

Gr. Ron

Dit ga ik volgen :) Ik wil komende winter ook een hawk bouwen en zit ook te kijken naar de verschillende opties. C-arf is met veel te duur..... dat is niet leuk meer. Die van jetlegend is wat kleiner maar erg betaalbaar. P80 erin en power te over. Als je rustig doet met de rechter knuppel is de vliegtijd ook best aardig. Wren supersport erin is ook een erg leuke optie.

Iets groters met een 120er is wellicht een betere keus maar de prijzen gaan zo enorm hard omhoog....... is dat het verschil echt waard?

Mvg,
Luc

de Hawk van C-arf is bij ons op voorraad.
ben inmiddels weer begonnen aan een nieuwe en heb er nog een in de Doos.
Het zwaartepunt was idd verkeerd aangegeven.
toch ben ik stiekem wel een hawk liefhebber dus kont het toch niet laten om een tweede te bouwen.
ik vermoed de bouwtijd toch binnen een week achter de rug te hebben.
de kist is zeer licht.
onze 1e kwam toch netjes voor de 12 kilo leeg.
je kunt de C-arf niet vergelijken met de andere uitvoeringen.
deze hawk van C-arf is de "kleine broer"van de skygate hawk.
C-arf bouwt deze dan ook onder licentie van Skygate , dus vind ik de prijs die C-arf vraagt.
zeer goed tegenover de skygate prijzen.

Je hebt ze nog niet op de site staan....

Wat kost deze compleet? Dus kist + schaal onderstel + tank set + lucht set. Een 120er erin en dat gaat als de brandweer :)

Back