t'is geen "Bae Hawk" geworden maar iets anders.....

even de prijzen van de airframes + gear vergeleken.
Verzending varieert bij de meesten tussen 75 en 150€

Jet Legend: 1130€ incl landingsgestel.vergelijkbaar met de kleinere versie van FeiBao

FeiBao : De P-120 versie 1435€ incl ALLES gear,tailpipe,droptank,scale cockpit enz..
De P-60 versie compleet 1195€

FlyEagleJet : 1400€ eveneens zeer compleet

Skymaster :de kleine 1820€ compleet
of de grote 2030€ maar dan zonder gear enz......

Heb ter vergelijking de C-ARF er dan ook maar bij genomen
Deze komt met gear(niet het scale want dat is nog 1000€ duurder!)3330€!:(

Mvg,
Luc[/quote]

Hoe is de afwerking van de FeiBao 120er ? Ze hebben niet het schema wat ik graag wil :( GoShawk of de swiss versie...... RedBull versie is ook wel nice :)

Ah, ze hebben wel een T-45 :)

Laatst bewerkt:
even de prijzen van de airframes + gear vergeleken.
Verzending varieert bij de meesten tussen 75 en 150€

Jet Legend: 1130€ incl landingsgestel.vergelijkbaar met de kleinere versie van FeiBao

FeiBao : De P-120 versie 1435€ incl ALLES gear,tailpipe,droptank,scale cockpit enz..
De P-60 versie compleet 1195€

FlyEagleJet : 1400€ eveneens zeer compleet

Skymaster :de kleine 1820€ compleet
of de grote 2030€ maar dan zonder gear enz......

Heb ter vergelijking de C-ARF er dan ook maar bij genomen
Deze komt met gear(niet het scale want dat is nog 1000€ duurder!)3330€!:(

Mvg,
Luc
[/QUOTE]

doe eerst maar eens wat meer onderzoek voordat je iets koopt.
kijk wat je precies wilt van een jet.

wil je een sportjet?
wil je schaal?

wil je veel bouwen ? weinig?
je moet iets kopen wat je zelf hebt zien vliegen.

en niet wat je aangeboden krijgt..
de meeste handelaren in nederland verkopen veel maar vliegen ze zelf niet of nooit.. ;-)

@Sandor,

Het hoeft voor mij niet noodzakelijk schaal te zijn.
Gewoon een goed vliegende kist die er mooi uitziet.(volgens mij!)
Van de Hawk weet ik dat ik hem prachtig vind.
Dat er geen schaal cockpit inzit en/of geen schaal landingsgestel onderzit maakt me weinig uit.Maar vliegt dat ding ook goed?
Om dit te weten te komen en omdat er zoveel keuze is,heb ik deze vraag hier voorgelegd.Gezien de meerprijs van de CARF had ik deze niet opgenomen in mijn voorkeuren.
Beweer je dan dat de toestellen die ik mijn 1e post voorstelde niet lekker vliegen?(begrijp me niet verkeerd,ik waardeer je mening hieromtrent!)
Zoals je zei:doe eerst wat onderzoek.Dit is exact wat ik doe hier en al vele avonden heb gedaan.

Bedankt voor de reakties.

Mvg,
Luc

@Sandor,

Het hoeft voor mij niet noodzakelijk schaal te zijn.
Gewoon een goed vliegende kist die er mooi uitziet.(volgens mij!)
Van de Hawk weet ik dat ik hem prachtig vind.
Dat er geen schaal cockpit inzit en/of geen schaal landingsgestel onderzit maakt me weinig uit.Maar vliegt dat ding ook goed?
Om dit te weten te komen en omdat er zoveel keuze is,heb ik deze vraag hier voorgelegd.Gezien de meerprijs van de CARF had ik deze niet opgenomen in mijn voorkeuren.
Beweer je dan dat de toestellen die ik mijn 1e post voorstelde niet lekker vliegen?(begrijp me niet verkeerd,ik waardeer je mening hieromtrent!)
Zoals je zei:doe eerst wat onderzoek.Dit is exact wat ik doe hier en al vele avonden heb gedaan.

Bedankt voor de reakties.

Mvg,
Luc

je moet naar vliegshows gaan.
daar vind je populaire modellen , en kun je jezelf een beeld vormen wat goed is.
er ist niets zo frustrerend als een jet waar je maanden aan gebouwd hebt binnen 10 minuten in de grond ziet raggen.
van jouw lijst die je intussen gemaakt hebt ken ik er geen een van die hier vliegen.
de Hawk van Feibao hebben we zelf 2 van gehad en is echt een hand vol.
zeer zwaar en moet met goed verstand en VEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLL ervaring gevlogen worden.
ik raad je aan een Elan en als je niet van twin Boom setups houd dan mischien een Flash?
zeer populair toestel kan vanaf 80N tot 160N "bevuurd "worden.
wij zelf vliegen 3 van deze kisten.
de Hawk van Carf word dit weekend weer ingevlogen als het goed is (zoek nog wat deurschanieren).
wat is je budget?
heb je al een installatie?
een turbine?
als niet moet je goed kijken waar ze Combo Deals aanbieden waar alles inbegrepen is
kan je zomaar honderden euro,s schelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
je moet naar vliegshows gaan.
daar vind je populaire modellen , en kun je jezelf een beeld vormen wat goed is.
er ist niets zo frustrerend als een jet waar je maanden aan gebouwd hebt binnen 10 minuten in de grond ziet raggen.
van jouw lijst die je intussen gemaakt hebt ken ik er geen een van die hier vliegen.
de Hawk van Feibao hebben we zelf 2 van gehad en is echt een hand vol.
zeer zwaar en moet met goed verstand en VEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLL ervaring gevlogen worden.
ik raad je aan een Elan en als je niet van twin Boom setups houd dan mischien een Flash?
zeer populair toestel kan vanaf 80N tot 160N "bevuurd "worden.
wij zelf vliegen 3 van deze kisten.
de Hawk van Carf word dit weekend weer ingevlogen als het goed is (zoek nog wat deurschanieren).
wat is je budget?
heb je al een installatie?
een turbine?
als niet moet je goed kijken waar ze Combo Deals aanbieden waar alles inbegrepen is
kan je zomaar honderden euro,s schelen.
Heb vele jaren vliegervaring+heb Peter-Jan zijn "hotspot" overgenomen gehad waarmee ik dit jaar al verscheidene (succesvolle)vluchten achter de rug heb.
Niet tegenstaande de vluchten ok en het materiaal in perfekte staat zijn kan ik me niet echt uitleven met dit toestel.Daarom ook dat ik het terug ga verkopen.
Heb al vele shows(oa jetpower) bezocht,maar je ziet de toestellen wel vliegen,maar dan weet je nog niet van welk merk ze zijn.
Het is trouwens op jetpower dat mijn zin in een hawk gegroeid is(daar werden er enkel zeer strak voorgevlogen)
Gewoon,voor mijzelf vind ik dat het tijd is voor iets "anders"

Mvg,
Luc

Laatst bewerkt:
Probleem van shows is dat er vaak geen merk sticker op zit. Een hawk van merk 1 kan heel anders vliegen dan die van merk 2. Als je tig dezelfde soort kisten, bv f86 sabre of f16, moeilijk ziet binnenkomen dan is het wel duidelijk.

In welk opzicht is een feibao hawk een hand vol? Veel snelheid nodig bij het landen? Instabiel bij het landen? Het vliegt minder dan een elan maar je wilt een stap verder uiteraard. Het lijkt me echt niet nodig om 3 x zoveel te moeten uitgeven voor goede vlieg eigenschappen.......

Combo deal scheelt altijd en alles bij 1 leverancier ook, maar dat moet geen keus afdwingen. Ik wil gewoon een betaalbare goed vliegende hawk net als Luc. Kwestie van veel reviews lezen en filmpjes bekijken denk ik :)

Heb vele jaren vliegervaring+heb Peter-Jan zijn "hotspot" overgenomen gehad waarmee ik dit jaar al verscheidene (succesvolle)vluchten achter de rug heb.
Niet tegenstaande de vluchten ok en het materiaal in perfekte staat zijn kan ik me niet echt uitleven met dit toestel.Daarom ook dat ik het terug ga verkopen.
Heb al vele shows(oa jetpower) bezocht,maar je ziet de toestellen wel vliegen,maar dan weet je nog niet van welk merk ze zijn.
Het is trouwens op jetpower dat mijn zin in een hawk gegroeid is(daar werden er enkel zeer strak voorgevlogen)
Gewoon,voor mijzelf vind ik dat het tijd is voor iets "anders"

Mvg,
Luc

vreemd er is toch duidelijk een programma voor die dag , waarbij je altijd kan zien welke fabrikant er vliegt.
naar mijns inziens is er nog nooit een JL-FEY of een Feibao hawk voorgevlogen op Jetpower.
wel de hawk van Graupner (Skygate nu de C-arf Hawk ook van skygate).
Skygate de grootte en die van airworld.
de problemen bij de andere leveranciers is de Vleugel opstelling deze zijn meestal te klein geschaalt.
in amerika vliegen ze hier en daar wel maar dit komt omdat ze daar banen hebben van 3 kilometer lang en het niet echt uitmaakt hoe hard je binnenkomt.
waarbij wij ons met onze grasveldjes moeten redden.

wat is er met een Panther of een L-39?
zeer groot vleugel profiel mooi in schaal en vliegen meestal allemaal wel goed.

Wat er mis mee is? Het is geen hawk. Een MB339 zou ook nog gaan, daar heb ik er 2 van gezien en die vlogen erg mooi. Toch is een hawk een stuk mooier qua model (in mijn ogen)

Wij hebben de Skymaster Hawk (ook ééntje van bij Sandor) en het is niet de gemakkelijkste om te vliegen, bezint eer ge begint!
De diverse ervaringen en bouwverslagen zeggen allemaal hetzelfde eigenlijk, "pas op met de flaps". Met te hoge snelheid flaps trekken betekent einde toestel, de flaps oversturen gewoon het hoogteroer en je kist gaat leukweg in een duikje de grond in. Lange final vliegen met ruime bochten, pas op het laatste stukje de flaps gebruiken. Het is misschien ook anders te doen maar dit is ook de raad die wel van Ali hebben gekregen.
Deze kist komt ook naar Pampa, anders kom je maar eens kijken in Schaffen, da's niet al te ver van Waanrode.

Groeten, Bart.

Ik leer me dat nu ook al aan. Gas laag voor de laatste bocht, dan indraaien, gas eraf en mooi op lijn leggen. Dan na een paar sec flaps uit en wachten tot hij begint te dalen. Dan met up opvangen en motor vermogen erbij om hem level te houden. Zo sleep ik hem stapvoets binnen.

Het is alleen lastig te zien op afstand......

Flaps via een controller begrenzen aan de hand van de airspeed zou een mooie optie zijn.

Kan je hem ook gewoon met gas dicht laten aankomen zetten en wanneer je een bepaalde hoeveelheid up nodig hebt om hem op hoogte te houden, dus snelheid ok, dan iets gas erop en flaps down?

Zou minder flaps ook helpen of heb je ze echt volledig nodig? Ik heb flaps op een schuif dus je kan voorzichtig proberen wat hij doet. Ik neem aan dat hij met 1/3 flaps niet direct een dartpijl is.......

Pampa staat op de planning dus ik probeer er te zijn.

Pampas kom ik enkel zaterdags even(Normaal gezien kon ik niet daar zijn omdat ik moest werken,maar ik heb enkele overuren kunnen opnemen)
Misschien zien we mekaar daar wel en anders eens een zaterdagnamiddag wanneer ik de nacht heb(ik neem aan dat jullie in Diest alleen in de week mogen gaan vliegen)
In elk geval zou ik graag ingaan op je aanbod om eens komen te kijken.

Ivm de flaps:dit heb ik over de andere hawks ook gelezen,dat het gevaarlijk was om de flaps op hoge snelheid te gebruiken,zal dus wel eigen zijn aan dit type toestel.

Mvg,
Luc

Wij hebben de Skymaster Hawk (ook ééntje van bij Sandor) en het is niet de gemakkelijkste om te vliegen, bezint eer ge begint!
De diverse ervaringen en bouwverslagen zeggen allemaal hetzelfde eigenlijk, "pas op met de flaps". Met te hoge snelheid flaps trekken betekent einde toestel, de flaps oversturen gewoon het hoogteroer en je kist gaat leukweg in een duikje de grond in. Lange final vliegen met ruime bochten, pas op het laatste stukje de flaps gebruiken. Het is misschien ook anders te doen maar dit is ook de raad die wel van Ali hebben gekregen.
Deze kist komt ook naar Pampa, anders kom je maar eens kijken in Schaffen, da's niet al te ver van Waanrode.

Groeten, Bart.

flaps

@Luc.

Flaps uitzetten met 250km+ is met iedere kist spannend hoor, altijd servo slow op de flaps want een foutje sluipt er wel eens in, zoals met te hoge snelheid flaps trekken.

Ger.

vreemd er is toch duidelijk een programma voor die dag , waarbij je altijd kan zien welke fabrikant er vliegt.
naar mijns inziens is er nog nooit een JL-FEY of een Feibao hawk voorgevlogen op Jetpower.
wel de hawk van Graupner (Skygate nu de C-arf Hawk ook van skygate).
Skygate de grootte en die van airworld.
de problemen bij de andere leveranciers is de Vleugel opstelling deze zijn meestal te klein geschaalt.
in amerika vliegen ze hier en daar wel maar dit komt omdat ze daar banen hebben van 3 kilometer lang en het niet echt uitmaakt hoe hard je binnenkomt.
waarbij wij ons met onze grasveldjes moeten redden.

wat is er met een Panther of een L-39?
zeer groot vleugel profiel mooi in schaal en vliegen meestal allemaal wel goed.

bae-hawk-5-web.jpg

bae-hawk-1-web.jpg

bae-hawk-2-web.jpg

bae-hawk-3-web.jpg

bae-hawk-4-web.jpg

bae-hawk-6-web.jpg

Sorry voor de laatste foto,soms wou mijn toestel enkel focussen op dat net en heb ik zo'n resultaat.
Ik heb er zoveel gezien.....'k weet het zelf allemaal niet meer.
Hier enkele waarvan ik een foto genomen heb.

Waarom geen L-39?vind de V-vleugel van de hawk gewoon mooier dan zo'n rechte van de L39

Voor Tandango een MB339's die ik gefotografeerd heb op Jetpower:
mb339-2-web.jpg

mb339-1-web.jpg

mb339-3-web.jpg

Misschien is de AT 3 een optie?

AT3-1-web.jpg

Of misschien dan maar de BAE hawk uit mijn hoofd zetten en onmiddelijk gaan voor een F-16?

Mvg,
Luc

Ja, een F16 vliegt gemakkelijk.......... :) Die krengen landen met erg hoge snelheden en zijn erg gevoelig op hoogte in de landing. Tenminste, zo zag ik het in ganderkesee. De MB339's vlogen er lekker en als je die wat lichter houdt is een P80 daar ook een erg mooie motor voor. Mooi licht en toch kan je van gras nog starten.

ik neem aan dat jullie in Diest alleen in de week mogen gaan vliegen

Hoe kom je daarbij? Wij vliegen elke zater-, zon-, en feestdag, door de week is het zelfs moeilijker om te gaan vliegen omdat er dan meestal militaire aktiviteiten zijn.
Dit weekend is het trouwens onze jaarlijkse fly-in.

Groeten, Bart.

Hoe kom je daarbij? Wij vliegen elke zater-, zon-, en feestdag, door de week is het zelfs moeilijker om te gaan vliegen omdat er dan meestal militaire aktiviteiten zijn.
Dit weekend is het trouwens onze jaarlijkse fly-in.

Groeten, Bart.
Sorry typfoutje,
Bedoelde dat jullie in de week waarschijnlijk NIET mochten vliegen....
Omdat ik tijdens de weekends werk is het voor mij enkel en alleen mogelijk(indien de week dus uitgesloten is) om zaterdags in de de vroege namiddag te komen en dit enkel in weekends dat ik de nachtploeg heb.
Indien jullie in de week ook mochten vliegen was er dus geen enkel probleem geweest vermits ik dan meestal vrijwel altijd kan.

Daarmee dus....

Mvg,
Luc

Ik heb nog wat filmpjes van hawks bekeken maar zelfs de ervaren demo vliegers lijken er nog moeite mee te hebben :( De MB339 komt over het algemeen een stuk rustiger binnen...... Dus als ik op onze club ook wil vliegen is een hawk niet echt een goede keus ben ik bang.....

Wat een lelijk ding... die mach 1 :( We zoeken een mooie kist ;) De MB339 heeft een neus en cockpit wat op de hawk lijkt. Beiden zijn erg mooi. Het moet ook geen goed vliegende jet zijn die leuk lijkt maar een mooie jet die goed vliegt. En ja, daar zit verschil in ;)

Back