Titan B6 goed? of imax B6?

• Topicstarter Topicstarter Elbrampie
  • Startdatum Startdatum
E

Elbrampie

Guest
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb hier al redelijk wat gelezen en veel bijgeleerd, maar het forum is zo groot dat je soms ook niet alles terug kan vinden ;-)

Ik heb een traxxas slash vxl gekocht en daar zit nu een standaard batterij bij. Voorlopig zal ik wel een jaartje rondrijden met de standaar batterij omdat ik vindt dat deze al redelijk goed vooruit gaat.
De lader die er standaar bij zat om de batterij op te laden laat echter te wensen over: vooral dan de laadduur, 8u.

Daardoor was ik eens op zoek achter een snellader op het internet, maar ook eentje die zwaardere batterijen zou aankunnen.

In de winkel hadden ze me gezegd dat prijs kwaliteit de imax b6 goed is.
En in het rondsurfen kwam ik ook de TITAN B6 tegen.

Zijn dit goeie laders voor een beginner? of wat zijn de bevindingen?
(het is niet dat ik zal racen en 10 batterijen per dag zal opladen, maar af en toe eens een batterijtje)

Sorry als hier al eens over gepost is geweest, maar van die titan vond ik niet direct iets terug.

groeten
Bram

Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik heb hier al redelijk wat gelezen en veel bijgeleerd, maar het forum is zo groot dat je soms ook niet alles terug kan vinden ;-)

Ik heb een traxxas slash vxl gekocht en daar zit nu een standaard batterij bij. Voorlopig zal ik wel een jaartje rondrijden met de standaar batterij omdat ik vindt dat deze al redelijk goed vooruit gaat.
De lader die er standaar bij zat om de batterij op te laden laat echter te wensen over: vooral dan de laadduur, 8u.

Daardoor was ik eens op zoek achter een snellader op het internet, maar ook eentje die zwaardere batterijen zou aankunnen.

In de winkel hadden ze me gezegd dat prijs kwaliteit de imax b6 goed is.
En in het rondsurfen kwam ik ook de TITAN B6 tegen.

Zijn dit goeie laders voor een beginner? of wat zijn de bevindingen?
(het is niet dat ik zal racen en 10 batterijen per dag zal opladen, maar af en toe eens een batterijtje)

Sorry als hier al eens over gepost is geweest, maar van die titan vond ik niet direct iets terug.

groeten
Bram

Beste Bram ,

die 2 laders zijn eigelijk een soort van ''namaak'' van de turnigy accucel 6 , die je onder anderen kan kopen bij hobbyking germany warehouse of gewoon hongkong.(www.hobbyking.com) en e-bay (ofc) maar zijn gewoon dezelfde kwaliteit (de imax teminste er zijn ook nog slechte goedkope namaak) , ik heb zelf de turnigy accucel 6 en ben er zeer tevreden over , deze laders kunnen eigelijk elke batterij laden , op internet zie je bij de specificaties wat de lader allemaal kan laden (vrijwel alles ;) )
ik hoop dat ik je aardig heb geinformeerd zo ,

MvG ,

Hackroader

Ik heb zelf de Imax b6 ;) ook getwijfeld voor de accucel 6 van Hobbyking maar op dat moment kwam de imax goedkoper uit ;) Maar deze lader bestaat er inderdaad in verschillende merken met zowat dezelfde basis elektronica ;)

Ik ben tevreden van mijn lader en is zijn geld zeker waard ;) een ideale beginnerslader!

is geen namaak hoor komen allemaal uit dezelfde fabriek alleen onder een eigen naam.

Pietje klaasje keesje kopen allemaal in bij dezelfde fabriek en kunnen een paar wensen opgeven zoals kleur logo en opties.

En iets 1x ontwikkelen is goedkoper dan ieder voor zich ontwikkelen.

Imax b6, turnigy 6 accucel 6, titan B6, voltcraft b6 zijn allemaal dezelfde laders.

P.S. dacht zelfs dat imax de eerste was die er bekend mee werdt en dat daarna steeds meer merken kwamen. maar in china gaat alles heel snel ;)

4-talig handleiding, ook NL
http://www.produktinfo.conrad.com/d...-01-ml-MULTILADER_ENTLADER_B6_de_en_fr_nl.pdf

Ik zou voor een lader met een hoger vermogen gaan zodat je de accu's sneller kunt laden.

Welke stroom kan mijn lader leveren bij gegeven aantal cellen?
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/index.html
-> electrical
-> Required Charger Calculator & Lithium Battery Chargers

De System Wiring en LiPo Pack Wiring secties zijn ook zeeeeeeer nuttig voor beginners, en zeeeeeeeeeer handig voor gevorderden. Ter voorkoming van kortsluiting.

Laatst bewerkt:
@hackroader
Forumtip: als je reageert op bericht dat direct boven je reactie staat, hoe je niet te quoten. Of alleen het relevante deel quoten en de rest wissen. Maakt het lezen van discussie vlotter.

Nog een nette tip is , dat je je bericht kan editten, met de "wijzing knop", zo voorkom je dat je 2keer je eigen naam onderelkaar komt te staan.... ;)

Is natuurlijk enkle interesant als het minder dan 2 dagen geleden is, is het bv, om echt iets nieuws te melden , dan geld dat weer niet, bij bouwverslagen enzo...

Alvast bedankt voor alle info! Tof dat hier zo rap reactie is op je vraag!

Voor de mensen die ervaring hebben met de imax B6, hoe lang moet een nihm 3000 batterij dan opladen?

Bij hobbyking staat de imax B6 genuine en de fake.

Is het dan zoals jullie zeggen dat dat toch allemaal van dezelfde fabriek komen, of zit er dan echt wel verschil in? Want die op ebay zullen dan wel allemaal de fake's zijn? Zijn ze daardoor slechts?

Voor de mensen die ervaring hebben met de imax B6, hoe lang moet een nihm 3000 batterij dan opladen?

dit blijft lang duren, aangezien je nimh packs niet snel mag laden. Als ik jou was zou ik hem zelf bij hobbyking bestellen. Maar neem een lader met een capaciteit van meer dan 50W, anders ben je nog steeds 45min-60min aan het laden met de gem. 3s-4s lipo

3000mAh NIMH accu mag je mits het SUB-C cellen zijn met 3A laden.

Is dus vanaf helemaal leeg binnen 1 uur en ca 15 min vol.
meestal is je accu niet helemaal leeg dus zal het vaak iets korter zijn.

Of je meer dan 50W nodig hebt hangt af van wat je gaat doen.
Ik heb 2 laders en grijp nooit mis. Nu rij ik met trucks dus doe ik makkelijk 4 - 6 uur op een accu welke ik met 1 uur vol laad.

Ik heb naast een Graupner Ultramat 14+ onlangs ook een Imax B6AC aangeschaft en voor NiMH voldoet deze prima,
maar ga er aub geen lipo's mee laden want daarvoor is het ding niet nauwkeurig genoeg voor
(mijne wijkt 0,15V af op het totale voltage van een pack, bij balancing een miswijzing van 0.07).

Als je zoek op B6 en problem kom je genoeg info tegen op RCGroups.com, er is daar ook een Nederlander die er een setje weerstanden voor heeft die nauwkeuriger zijn (0,1% ipv 1% afwijking) zodat je nog wat met het apparaat kan.
Er zit een servicemenu op, maar die kan je maar 1x gebruiken, daarna is het over.

Houdt hier dus rekening mee voor de toekomst en investeer in een wat duurdere lader,
mocht je over willen stappen op Lipo's dan zit je niet met dit probleem opgescheept.

Dit zijn mijn eigen ervaringen, doe ermee wat je wilt :)

Laatst bewerkt:
Imax B6

Hallo,

wat is het verschil tussen de Imax B6 AC en de B6 AC + ?? die met het + teken is een zwarte uitvoering en de drukknoppen zitten onde een folie.....de andere is een blauwe ( aluminum behuizing )

grt...

françois

Wablief? Wat is dan het nut om de ene als 'imitatie' te verkopen?

1 product, 1 merk verkoopt minder dan 1 product, 2 merken.. mensen willen keuze hebben, ook al is er helemaal geen keuze. Je verkoopt de 'dure' aan mensen die denken dat duurder beter is, en de 'goedkope' aan mensen die een koopje willen.

Daarnaast, de fabrikant wil gewoon zoveel mogelijk van die laders verkopen, of er dan Turnigy, Imax, Voltcraft, of jakkietakkie op staat, dat zal hem niet interesseren.

Back