titan en zender afstellen

hallo wie kan mij helpen met afstellen , ik woon tussen groningen en drachten dus het liefst ook iemand uit die buurt.
ik heb een titan electro met een mx12 zender.:help:
 
F, kijk maar op de doos, de titan electro is in 3 maten, de 325, maatje groter en nog groter.

Ik heb zelf tot tevredenheid de 325
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer een titan bezitter blij.

(in t donker bij lantaren paal licht test vliegen is toch wel gaaf met andermans heli ;))
 
Laatst bewerkt:
hoi niek erg bedankt voor het instellen van alles.
ik heb hem thuis ook effe laten draaien OP DE GROND tuurlijk durf het nog niet aan ,slim he
 
Mooi man, Niek is goed bezig. Eigenlijk wil ik eens vragen of Niek mij na mijn vakantie ook eens zou willen helpen met instellen zender en heli even stukje voorvliegen. Ik wil daarvoor best naar Almere komen...:worship:

Ik heb net mijn nieuwe DX7 binnen en wil nu echt alles goed afgesteld hebben. Het blijft nu teveel bij wat proberen. Vliegen gaat al best wel maar er moet meer gebeuren om het stapje verder te maken.
 
Hoi Ratjetoet, (naam vegeten sry (schaam))
paar lesjes a tientje bij helischool in ter idzard (Helischool Oldeberkoop)
en je zoomt er zelf zo mee weg hoor!
De autojongens zijn al gewent om scherp te sturen.

Burp, geen probleem, gewoon even contact opnemen (pm) voor plaats en tijd.
Welke mode (sticksetting) vlieg je?
Of heb je een koppelkabel, de van de graupner mx12 zou moeten passen.
 
Niek, ik vlieg mode 2. Ik neem wel kontakt met je op, wordt over een paar weken dan. :thumbsup:
 
o ja, ratjetoet, nog wat tips, voor idereen die de gelegenheid en de locatie heeft om alleen te oefenen

1) opstijgen, gelijk boven de halve meter.
niet laag over de grond blijven schuivelen,
de heli is dan onstabiel, en de wind kan m pakken.

2) staart altijd naar je toe
Je weet dan wat links rechts, voor en achter is

3) als je iets of iemand gaat raken, eerst ervan wegsturen
(iets omhoog, of iets naar links of rechts)
daarna pas de heli redden
(snelheid eruit halen, rechtleggen, terughalen)
of
motor uit (schakelaar) en ogen dicht, beurs trekken

4) De heli is veilig in de lucht
wat dat ding ook aan t doen is, zolang ie niets tegenkomt
(grond, paal, muur, boom, iemand) is ie nog heel en te redden.
Stuur tegen op de snelheid, rechtleggen, staart naar je toe, terughalen.

5) terughalen: niet schuin naar achter-beneden schuiven, de hoofdrotor komt
dan in de tubulentie van de eigen staart rotor, en gaat vallen!!
dan moet je heel snel even heel veel pitch stukje naar voren sturen.

6) landen: onder de halve meter gelijk verticaal door naar beneden tot ie staat,
dan iets negatieve pitch (zwaar maken) en motor uit (schakelaar)
Niet licht laten staan, want dan speelt Jan Wind er mee.
 
Laatst bewerkt:
Tip 1 is meteen ook een supergoede, het scheelt zoveel als je boven het ground effect uit komt.

(overigens zijn alle tips hele goede, maar die eerste is er 1 die voor beginners zeker zinvol is omdat men meestal te bang is om wat hoger te gaan vliegen ivm crashes).
 
uit de lucht komt ie vanzelf:alien: maar hij kwam iedere keer netjes op ze pootjes terecht.
hij tilt alleen met opstijgen wel erg zijn staart op.
maarja zometeen nog maar eens proberen ontspannen te hoveren:cool::rainbow1:

en vandaag effe de rest van alu op de kop gezet nu maar weer hooveren
 
Laatst bewerkt:
Back
Top