TLP Expro lader

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
TLP expro

Bedankt voor de snelle replies,

Nou is het zo, dat ik de "reisversie" van de TLP expro heb, de TLP EXPRO II, en niet de full( die met LCD schermpje).
Dus ik kan uberhaupt niet zien hoeveel erin is gegaan, maar ik veronderstel, zoals jullie al zeiden, dat het te weinig is.
Als ik ze op Fast charge laad en hij slaat af, en ik druk dan nogmaals op fast charge, dan blijft hij de 2de keer nog een vijtiental minuten laden, terwijl als hij echt vol zou zitten, hij normaal dadelijk moet afslaan.
Dit heb ik zo een 3 tot 4 maal gedaan en telkens bleef ie 15 minuten bijladen en toen nog een uurtje op slow laten bakken, ook heb ik de dialknop iets hoger gezet naar 2.5a.
Resultaat : gaat al een stuk langer mee.

Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn, dan laad ik m beter met een muurplugadapter.
Ik heb van mijn 7 accu-packs die ik met mijn TLP laad er ook 2 bij waar hij foutievelijk te vroeg afslaat. Dan druk ik nogmaals om de startknop- totdat ik zie dat er voldoende mA in het pack gegaan is.
Hierover heb ik wel gelezen, dat de tlp nogal kieskeurig is wat batterijcellen betreft. Er stond letterlijk " Cheap cells won't cut it". Wil me toch een GP 3000mah aanschaffen, hopelijk dat ik daar dan geen problemen meer krijg. Maar in tussentijd, is hier een andere oplossing mogelijk ?

Nogmaals dank voor de hulp,
Groeten Chesco.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het vreemde is dat mijn accu packs allemaal dezelfde zijn (Team Corally "MAX-cellerated" matched 3000mAh) en hij slechts met 2 ervan problemen heeft....

Hierover heb ik wel gelezen, dat de tlp nogal kieskeurig is wat batterijcellen betreft. Er stond letterlijk " Cheap cells won't cut it". Wil me toch een GP 3000mah aanschaffen, hopelijk dat ik daar dan geen problemen meer krijg. Maar in tussentijd, is hier een andere oplossing mogelijk ?
Nogmaals dank voor de hulp,
Groeten Chesco.

Expro Lader

Dat is inderdaad vreemd, maar bij mij is het net het zelfde, ik heb 2 1100 packs , zelfde merk, en eentje hield het zondag 2 uur vol , de ander 30 minuten :hammer:.

Back