toch maar een banckert

dat kan je doen, maar ik heb het niet gedaan.
ik heb gewoon het product waarmee je doeken insmeert gemengd met de harder en zo de as ingegoten. de as krijg je niet meer verschoven hoor!

Is trouwens de bedoeling dat ik de boven kant van de romp vast lijm aan de onderkant en dat ik dan de rubbererand vast maak of moet het anders want ik ben al sinds gisteren mee bezig maar ik krijg de rubbere rand er maar niet omheen dus als iemand een goeie tip heeft hoor ik het graag

IK heb dek en romp op elkaar gelijmd (waterdicht) en dan gewoon de rand eromheen leggen. Als het goed is is deze redelijk strak, en gaat er een beetje moeilijk omheen. Ik ben daarom begonnen aan een zijkant, en langzaam verder werken. In de gleuf van het rubber een beetje lijm laten lopen en rustig er om heen leggen. Op een moeilijke plek waar die er steeds uitschiet, kun je even een lijmklem zetten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. zo niet, laat maar gerust weten

Oke dus het is wel de bedoeling dat ik dat vast lijm want mijn vrouw die dacht dus dat ik dat niet moest doen. Bedankt marco kijken of het gaat lukken

randt?? er om?

NIET DOEN!!
waarom niet, het staat not real!
echte schepen hebben het ook niet het is alleen bij de BB bootjes!
ik heb hem er af en ik schilder het er gewoon op!

Groetjes Paul

Uhh, Paul?? Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het wel mooi staan en de echte Backert had wel degelijk een rand! Niet groot, maar hij zit er toch!

banckert.jpg

@geen dank, graag gedaan

Klopt Marco, dat heet een berghout, hebben bijna alle schepen wel, tegenwoordig zie je bij de havenslepers veel grote "worsten" op de voorkant en achterkant.

Maar denk haast niet dat de Banckert een rubberen berghout had, maar gewoon een halfrond stalen bergbout(maar zeker weet ik het niet)
Bij de Witte Zee zat er ook gewoon metalen berghouten tegen de romp.

Jan

Ik had ook niet verwacht dat ze van rubber zijn. Lijkt me gewoon staal. Maar het gaat erom dat ze er wel zitten!

Ik heb toch gekozen om de rand er omheen te doen ik vind het zelf wel wat mooier. Gelukkig heeft ieder een eigen smaak;). Nou hopen dat het volgend weekend goed weer is zodat ik mijn eerste test vaard kan gaan doen. Ik neem aan dat ik tijdens de eerste vaard nergens meer op moet letten of wel.

Als ik vol gas ga varen heeft ze een hoge boeggolf, ik zou even kijken of je ankersgaten dicht zijn. Het is wel handig als je dek en romp waterdicht op elkaar lijmt!! Mocht ze een beetje schommelen loopt er geen water in. Niet waterdicht?? Gewoon wat lijm insmeren vanaf de binnenkant.

Back