toebehoren kale esky

hallo

ik weet dat er al heel veel draadjes over zijn maar toch
ben modelvlieger dus beschik over computerzender die ook geschikt is voor helimodus

nu had ik interesse in de esky
deze dan ik kaal voor ongeveer 75 euri kopen
als pakket is dit 175 euri maar ik wil geen slechte lader en zender want die heb ik al in serieuze goede kwaliteit

stel ik bestel hem kaal
dan moet ik nog een gyro en lipo's

wat raden jullie mij aan

greetz rob

Wil je hem Borstelloos gaan maken? De barebone wordt namelijk met motoren geleverd. Lijkt me niet verstandig om deze te gaan gebruiken aangezien je hier dan ook weer 2 regelaars voor moet gaan kopen.

Mijn borstelloze setup ziet er zo uit,
Hoofdmotor: Razor 350
Tailmotor: Feigao 4100kv 12x30 mm
Gyro: GY240
Regelaars: 2x Phoenix CC10
Lipo's: Kokam/Graupner 3S 1500 mah

En dan heb je natuurlijk ook nog een ontvanger nodig.

Oeps servo's heb je natuurlijk ook nog nodig. Ik ga trouwens aankomende maand 3 HS-56's kopen voor mijn t-rex. Ik ga deze eerst op de E-Sky monteren, mijn bevindingen daarover zal ik dan ook wel op het forum zetten.

ok maar een cc 10 kost 53 euri dus maal 2 is dat al 106 euro
dan moet je nog 2 bostolloze motoren waar ik de prijs niet zo snel van kan vinden maar dat zal ongeveer 50 euro zijn
dan moet je nog een lipo van 40 euro en een gyro waar ik ook de prijs niet van weet
stel 50 euro
zit je dus al snel aan 250 euro zonder servo's
de bedoeling is om te leren dus moet niet te duur zijn
stel dat ik het onder de knie krijg en ik vind het te gek( waarschijnlijk wel) dan kan ik dan gaan investeren in beter materiaal

de esky is prachtig om te leren en te crachen maar ik heb gewoon geen zin om en de lader en de zender te kopen terwijl ik deze gewoon heb liggen

welke goede gyro zou ik moeten gebruiken en welke regelaars

ik zag op rchelistore bij de onderdelenlijst van de esky een regelaar voor 2 motoren en een gyro in een

in neem aan dat deze standaard in de esky zit
is dit iets?
dan zou ik op eentotaal bedrag uitkomen van
75 euro voor kale esky
65 voor regelaars en gyro
40 euro voor lipo
42 voor 3 servo's

totaal dus 220 euro en dan moet ik er nog een ontvanger van me zelf in doen ook

hmm dan is de totaal set voor 175 euro dus peanuts

hoe kan dit nou

wie helpt mij ff

groeten rob

Als de hele borstelloze setup te duur wordt voor je dan zou ik aanraden de E-Sky volledig standaard te kopen. Op 3s lipo's gaan de motoren het toch al niet lang uithouden en de staartmotor al zeker niet.

Standaard uit de doos vliegt hij echt wel goed hoor alleen kan ik dan wel aanraden de staartmotor te vervangen voor een DD hat motor.

Op deze manier kan je prima leren vliegen en kan je later ooit nog eens gaan overstappen op betere componenten.

roberco zei:
de esky is prachtig om te leren en te crachen maar ik heb gewoon geen zin om en de lader en de zender te kopen terwijl ik deze gewoon heb liggen
Amstel76 zei:
Als de hele borstelloze setup te duur wordt voor je dan zou ik aanraden de E-Sky volledig standaard te kopen.
Over welke E-Sky hebben we het hier eigenlijk? E-Sky is een merk/fabrikant en deze verkoopt dus meerdere helicopters.

Ik nam aan aan de prijs te zien dat het hier om de CP2 gaat. Deze wordt op dit moment ook het meeste aangeboden. En een FP versie wordt al aangeboden voor even ruim 100 euro, dus het lijkt me hier sowieso om een CP versie te gaan.

wat ik zou doen koop de set alles in een als je die nog wil verkopen later verkoopt het later wel gemakkelijker als de zender erbij steekt .
standaard vliegt hij inderdaad goed.
heb net de mijne geprogrameerd op men ff7 zender en blijkbaar volgens eerste indruk vliegt het goed minder agressief vrijdag probeer ik hem binnen in de zaal zal zien wat er dan beter aan is dan vroeger.
mvg pedro

ha waarschijnlijk na al mijn verwoede pogingen om te leren vliegen zal er weinig over zijn om te verkopen

toch is de komplete set het voordeligst (raar maar waar)

greetz rob

Back