Toerendrop bij light 3D Trex600

Hoi allen,

Ik heb nu een paar weken een Trex 600 en vliegt top!
Alleen valt het motor vermogen mij erg tegen.
Bij standaard manouvres, loop, rol, flips e.d. kakt de motor zo in dat ik geen combo's durf te maken.
Nu zag ik een filmpje van Allen Szabo op de 3D masters en hij vloog ook met een 6s 25c 5000 mAh accu hij ging ernorm tekeer maar de motor/rotorsnelheid bleef bijna geheel overeind!
Wat doe ik verkeerd, is het de instelling in mijn FF9 zijn het de vertandingen op de motor of is de standaard motor te licht?
Kan iemand mij helpen........?

Ik hoor het wel....

Gr Martijn

hoi martijn, zowizo vliegt szabo de 600XL motor, die is iets sterker maar niet veel.
als je motor zelfs inkakt bij een looping en flip, is echt je timing van de sticks beroerd of te veel cyclic/pitch uitslag erop.

ikzelf vind ook dat je bij de ehelies dat sneller merkt dan bv bij een raptor 50 of andere 50 brandstofheli

Op de masters vorig jaar was er nog geen 600XL en ook geen 25C lipo, de Trex600 was toen net uit. Het zou natuurlijk kunnen dat ie met een prototype vloog maar dat denk ik niet.

Hij vloog toen met de 600L op 170/11T verhouding zonder governor en 100% gas met thunderpower lipos van 4500 22C dacht ik.
Deze combo doet het zeer goed de eerste 3 minuten (dus genoeg voor een vlucht op de masters).

Let er ook op de je de ESC sowieso opnieuw programmeert zodat ie de eindpunten van je zender leert, dit is belangrijk zodat 100% ook echt 100% is.

skywalkertje zei:
Let er ook op de je de ESC sowieso opnieuw programmeert zodat ie de eindpunten van je zender leert, dit is belangrijk zodat 100% ook echt 100% is.

Wat en hoe doe je dat precies "opnieuw programmeren" van je ESC?

mvg, Z

Ja, het staat gewoon in de manual bij Setup mode. Default waarden zijn OK maar het is best om ze toch nog even te programmeren zodat de ESC de eindpunten (high-low) kent van je zender.
Dus TX aanzetten op max gas, regulator aanzetten, ESC aanzetten, gas op min zetten, enz zoals in de manual beschreven staat.

Best de blades demonteren voor de veiligheid...

Back