Nee hoor geen complot, slechts compliment. Bijzonder dat je het zo interpreteerd? Slechts een kwestie van namen koppelen... het aantreffen op dit forum.
Vindt het overigens zeer prettig dat er mensen in deze wereld zijn die er de tijd voor nemen hun kennis en ervaring op het internet prikken. Anderen iets in handen geeft om te kunnen gaan vervaardigen, wat ze anders opgepikt zouden hebben.
En dan zelfs is het in de meeste gevallen slechts voor the eye of the beholder!
Nee, Prima dus!
Zo, nu zal ik eens even dat filmpje gaan bekoekeloeren!
Hmm... ik zie een ontstekingsvervroeging bij een toenemend toerental.
In hoeverre zou het mogelijk zijn deze vervroeging door de onderdruk in de carburateur te laten onstaan, of... het programmasript te corrigeren? Vergelijk de mechanische vacuum vervroeging zoals bijvoorbeeld op de SU carburateurs (Austin Mini).
De onderdruk wordt dan bepaald door de stand van de gasklep. Vermogens afhankelijk.
Bij een Mini (ook bij andere merken natuurlijk...) drijft de onderdruk een membraan met plunjer aan, die weer de plaat met de contactpunjes versteld, voor de vervroeging.
Gasklep, acceleratie pomp (zit in carb) en vacuüm vervroeging
Dat membraan zou vervangen kunnen worden door een piëzo druksensor?
Aansluiting op kelk of flens tussen carb en motorblok?
Vindt het overigens zeer prettig dat er mensen in deze wereld zijn die er de tijd voor nemen hun kennis en ervaring op het internet prikken. Anderen iets in handen geeft om te kunnen gaan vervaardigen, wat ze anders opgepikt zouden hebben.
En dan zelfs is het in de meeste gevallen slechts voor the eye of the beholder!
Nee, Prima dus!
Zo, nu zal ik eens even dat filmpje gaan bekoekeloeren!
Hmm... ik zie een ontstekingsvervroeging bij een toenemend toerental.
In hoeverre zou het mogelijk zijn deze vervroeging door de onderdruk in de carburateur te laten onstaan, of... het programmasript te corrigeren? Vergelijk de mechanische vacuum vervroeging zoals bijvoorbeeld op de SU carburateurs (Austin Mini).
De onderdruk wordt dan bepaald door de stand van de gasklep. Vermogens afhankelijk.
Bij een Mini (ook bij andere merken natuurlijk...) drijft de onderdruk een membraan met plunjer aan, die weer de plaat met de contactpunjes versteld, voor de vervroeging.
Gasklep, acceleratie pomp (zit in carb) en vacuüm vervroeging
Dat membraan zou vervangen kunnen worden door een piëzo druksensor?
Aansluiting op kelk of flens tussen carb en motorblok?
Laatst bewerkt: