Gisterenavond heeft mijn Vario benzinetrainer zijn eerste druppels benzine geslikt 
. Ik heb hem gestart zonder de pallen, met als olie H1R Belray mengverhouding 1 op 25 voor de eerste liter, daarna 1 op 40 hé. Ik wilde hem eigenlijk gewoon eens horen draaien en moet zeggen, man wat klinkt dat leuk en ruikt dat lekker zo'n benzinemotor. Motor sloeg na een 5-tal rukken aan en draaide vanaf het eerste moment soepel en ging lekker in de toeren. Rookgehalte lag wel vrij hoog door het hoge olieaandeel !!
Welnu, wat betreft het toerental : volgens Vario mag ik max. 1270 toeren draaien met de pallen van 1780mm. Hoe kan ik dit het beste meten : mag ik bijv. de motor, op de grond, zonder de pallen, op volle toeren laten draaien en het toerental meten op de flybars ?????
Graag uw mening of suggesties,
Ron

Welnu, wat betreft het toerental : volgens Vario mag ik max. 1270 toeren draaien met de pallen van 1780mm. Hoe kan ik dit het beste meten : mag ik bijv. de motor, op de grond, zonder de pallen, op volle toeren laten draaien en het toerental meten op de flybars ?????
Graag uw mening of suggesties,
Ron