tomahawk mini viper

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 26 okt 2011.

  1. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    mijn mini viper de eerste vlucht gegeven!
    het ging goed en zeer snel alleen moet het cg wat meer naar voren en de uitslag wat meer op hoogte

    power heeft hij zat ik vloog op niet meer als 2 tikjes gas [​IMG]

    een keer naar de max gegaan maar dat ging me wat te snel voor de eerste vlucht morgen weer!

    net weer gevlogen ging erg goed ongeveer 10 min. vliegtijd op 2s450 hij stuurt alleen vele malen te langzaam op hoogte alleen bij veel snelheid gaat het sturen goed

    verder vliegt het model in de wind nog gewoon netjes strak! dat was niet wat ik verwachte van een klein modelletje in veel wind 8)

    bij de laatste landing brak het neusje helaas af [​IMG]

    ik heb geprobeerd de neus te reparairen in kokend water alleen ging het epp bubbelen weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

    ik denk dat ik maar eens een nieuwe viper ga halen voor die 15 piek hoef je het niet te laten ;-)
     
  2. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
    ik snap noch niet precies hoe het zit als je de servo's direct op de accu aansluit miss een foto?
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Servo aansluitkabeltje bestaat uit 3 draadjes: rood (+), zwart (-) en een andere kleur (wit, geel, oranje,...) voor het signaal.

    Stekkertjes van de aansluitkabeltjes afknippen, en enkel de signaaldraden van de servo's aansluiten op de juiste pennen van de ontvanger (solderen)
    De zwarte draadjes samen nemen en verbinden met de - pool van accu, rode draadjes samen nemen en over een diode aan de + pool van de accu verbinden.

    Een diode heeft 2 belangrijke eigenschappen: stroom enkel in 1 richting én een spanningsval van 0,7 V.
    2S Lipo = 7,4V - 0,7V (diode) = 6,7V.
    De servo's krijgen dus ipv 4,8V (standaard spanning via ontvanger) 6,7 V voeding. Hierdoor reageren ze sneller. Niet alle servo's kunnen 6,7V aan. D47 servo's bijvoorbeeld wel.
     
  4. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
    1)bespaar je veel gewicht als je de servo's op de accu aansluit?
    2)ik zit te denken om de mini viper als m'n eerste jet te nemen, voor maar 15 euro kan het toch niet mis gaan
    wat denken jullie?
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    daar maak je wel een fout ;-)

    viper kost 15 euro

    dan komen er 2 servo's bij van 20 euro

    een motor van 35 euro

    accu van 10 euro

    en nog wat kleine hardware van 5 euro

    over de 100 euro zit je dus voor dit kleine speeltje ;-)


    wat ik heb gedaan om de servo's direct op de accu aan te sluiten is de regelaar modificeren.

    wat ik heb gedaan is de - en de + los gesoldeerd van de bec en die vast gesoldeerd aan de - en + van de kabels die naar de accu gaan.

    let hierbij wel op dat je ook een accu gebruikt die 7.4v aan kan en vooral dat je niet ff denkt een 3s lipo te gebruiken om wat "harder" te gaan omdat je servo's dan ook wat "harder" slijten ;-)
     
  6. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
  7. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    dan zou ik zeggen waar wacht je op??? raggen met de bak!
     
  8. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
    ben lekker in duitsland kwam bij de conrad en heb hem meteen gekocht maar 15 e en zonder verzendkosten ;). Nog een vraagje hoe hebben jullie de binnenkant van het vliegtuig uitgeholt?
     
  9. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
    1. Hoe hebben jullie het schuim uitgeholt? (ik heb het tot nu toe met een hobbymesje gedaan)
    2. hebben jullie nog koeling voor de motor of regelaar (of allebij) gemaakt?
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik heb het ook gewoon met een hobbymesje gedaan en aan de achterkant heb ik voor de motor een 11mm boor gebruikt om de motor te plaatsen. als koeling heb ik de inlaten open gemaakt
     
  11. Lars1

    Lars1

    Lid geworden:
    3 dec 2011
    Berichten:
    18
    heb hetzelfde gedaan nu nog klaar maken en dan lekker vliegen

    bedankt
     
  12. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    voor het gooien is het verstandig om hem onderhands te gooien met halfgas ongeveer in een hoek van 45 graden. en dan langzaam naar volgas en lekker verticaal accelereren! 8)
     
  13. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Heb mijne net binnen. Helaas werken de foto's niet meer. Nog even zoeken naar een binnenlopertje, 100km/u is snel genoeg voor mij. Leuk speeltje om mee op vakantie te nemen..
     

Deel Deze Pagina