Zo, vandaag weer 3 vluchtjes met de Piper Cub op Deelen gemaakt.
Laatste keer dat de kist buiten was geweest was volgens mij vorig jaar op Oss.
En toen natuurlijk ook met de standaard motor uitval.
Maar dat hoor nou eenmaal bij deze kist anders is het niet leuk meer.
Maar toch wil ik er ook een keer vanaf, dat moest vandaag maar gebeuren (niet dus

)
Eerste vlucht lekker rondgetuft, motortje start op zich prima (als die niet te warm is) en de kist draait rustig z`n rondjes.
Na een tijdje toch de lagere luchtlagen opgezocht en een touch & go maken, naja dat wilde ik maar bij de T&G stopte de motor ermee
Tja, wat nu?
Toch maar de kap eraf getrokken en eens kijken, mhhhh, dat Tygon slangetje ligt een beetje haaks en wordt wat afgeknepen.
Dus een koppelstukje ertussen en weer eens vliegen, kan ik meteen kijken of de hitte een issue is.
De lucht weer in lekker rondtuffen en toen op een lekkere hoogte, PPRRRRrrrrrrttttt........... , motor uit.
Ahja ben het van deze kist gewend dus lekker rustig beetje zweven en naar de baan brengen, prima landing weer maar wat nu?!?
Tank zit nog half, mhhh, maar wel lucht in de aanzuigleiding? Dat is vreemd.
Kijken of ik dat kan aanzuigen, vinger op de carb en draaien maar, mhhh geen brandstof.
Daar gaat iets fout.
Tank helemaal gevuld, choken, hee dat werkt wel dus ik heb ook een tank probleem zo te zien.
Kist gestart en de lucht weer in, kijk nu blijft ie wel lopen, T&G sloeg ie bijna af maar kon hem weer aan de gang krijgen door de 'windmillende' prop en een beetje gas, maar ik stond al dus terug getaxied en weer take off, nog zo 3 T&G`s gemaakt zonder problemen.
Ik zal de tank dus even moeten verwijderen want bij een halfvolle tank gaat ie dus lucht aanzuigen om 1 of andere reden.
Maar eens snel doen dus.
De zoon was ook weer mee en heeft z`n motor A brevet gehaald