Hallo, toen ik meer dan 10 jaar geleden startte met de hobby, ging ik kijken naar de locale vliegclub, het eerste model dat ik toen zag vliegen was deze pitts van onze toenmalige voorzitter, de pitts heeft zelfs in het magazine MRA 1995 gestaan, ik heb echter de pitts nooit veel zien vliegen daarna.
zovele jaren later stuur ik hem een mail over de plannen, en mailt hij me dat ik het toestel van hem kon overnemen.
het staat al zeker een jaar of 8/9 stil, aan de buitenkant is niets maar dan ook niets op aan te merken, piekfijn in orde zeer mooi geschilderd, prachtig schema,....
maar, eens alles op de weegschaal gezet.
momenteel kom ik inclusief de zenoah 62 (en een lege tank van 1 liter) aan 8,4kg,zonder verdere rc,benzine, flying wires,... noem maar op.
onder vleugel 777gram
bovenvleugel 850 gram
motorkap,struts,propellor,spinner 765 gram
romp met motor en tank 6000gram
Ik weet dat dit een zware kist is, maar toch lees ik overal dat hij liefst niet meer dan 9kg weegt dat hij dan echt wel niet meer leuk vliegt...
aansturing in de vleugels gebeurt door 1 servo in de midden per vleugel, zelf ben ik niet voor dit systeem maar het zit er degelijk in en ik ga het zo behouden denk ik...
maar nu twijfel ik, die zenoah volledig nakijken en gemonteerd laten en zo proberen te vliegen, of gaan voor een modernere lichtere motor, en eventueel wat verbouwingswerk qua staartservo's naar voren brengen enzovoort...
het ergste geval dat ik kan doen is natuurlijk strippen en opnieuw met gewone cover bekleden, en dan kan ik aan de binnenkant ook gewicht verliezen , maar dan gaat dit prachtig schema verloren...
zovele jaren later stuur ik hem een mail over de plannen, en mailt hij me dat ik het toestel van hem kon overnemen.
het staat al zeker een jaar of 8/9 stil, aan de buitenkant is niets maar dan ook niets op aan te merken, piekfijn in orde zeer mooi geschilderd, prachtig schema,....
maar, eens alles op de weegschaal gezet.
momenteel kom ik inclusief de zenoah 62 (en een lege tank van 1 liter) aan 8,4kg,zonder verdere rc,benzine, flying wires,... noem maar op.
onder vleugel 777gram
bovenvleugel 850 gram
motorkap,struts,propellor,spinner 765 gram
romp met motor en tank 6000gram
Ik weet dat dit een zware kist is, maar toch lees ik overal dat hij liefst niet meer dan 9kg weegt dat hij dan echt wel niet meer leuk vliegt...
aansturing in de vleugels gebeurt door 1 servo in de midden per vleugel, zelf ben ik niet voor dit systeem maar het zit er degelijk in en ik ga het zo behouden denk ik...
maar nu twijfel ik, die zenoah volledig nakijken en gemonteerd laten en zo proberen te vliegen, of gaan voor een modernere lichtere motor, en eventueel wat verbouwingswerk qua staartservo's naar voren brengen enzovoort...
het ergste geval dat ik kan doen is natuurlijk strippen en opnieuw met gewone cover bekleden, en dan kan ik aan de binnenkant ook gewicht verliezen , maar dan gaat dit prachtig schema verloren...
