Hallo Allemaal,
Door Ramses, bekend van oa dh-82a-tiger-moth-%7C-schaal-1-4-8-%7C-restauratieverslag
werd ik geattendeerd op een TC Tiger die te koop stons op Marktplaats.
Moest nog wel worden afgebouwd maar deprijs was er naar en de tekenigen zaten er bij dus dat zou goedkomen.
Graag wil ik een eenvoudig verslagje bijhouden van de afbouw . Niet zo uitgebreid als Ramses wellicht maar ik wil wel regelmatig wat posten.
De bedoeling is dat we met Hemevaart op de clubdag bij Ornithos kunnen formatievliegen. Ramses en ik zijn daar alletwee lid.
Wat betreft kleurenschema, daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga in ieder gval voor een Niet-gele-burgerversie.
Ik denk blauw zilver. Misschien ook wel groen-zilver of bruin-zilver. Maargoed zo ver ben ik ook nog niet.
(suggesties??)
zo kwam ie binnen
Geen richtingroer en rolroeren.
Roer hevels van hoogteroer aan de bovenzijde afgezaagd
Slechts 1 deurtje
wat schade aan de motorkap matig gerepareerd
wat schade aan de vleugel
Geen struts, rigging wire of control wires
De olietank is er niet bij
Interieur aardig maar incompleet
1 kompas mist
1 stootrand mist
geen stoeltjes ed
En, helaas de beloofde tekening was er 1 van Mick Harris 1:5 en niet van Toni Clark 1:4.8
Als er iemand interesse heeft in de Mick Harris tekening, dan hoor ik dat graag via PB)
De tekening en wat vacuumdelen besteld bij TC.
Inmiddels ook een nieuwe bestelling onderweg met de rigging wire en Proficover etc.
En toen: begonnen met het richtingsroer.
Kern gemaakt volgens tekening (handig die magneten!)
latjes snijden en aanbrengen. Alles met witte houtlijm en een drupje CA op de hoeken zodat het mooi blijft zitten tijdens het drogen.
(drogen
wat duurt dat toch lang)
Ondertussen begonnen met de ribjes voor de beide rolroeren (20stuks dus)
In de klem met 2 triplex malletjes
Op maat schuren in de mal
En Voila, 20 ribjes
Zo. Van het weekend weer verder
Door Ramses, bekend van oa dh-82a-tiger-moth-%7C-schaal-1-4-8-%7C-restauratieverslag
werd ik geattendeerd op een TC Tiger die te koop stons op Marktplaats.
Moest nog wel worden afgebouwd maar deprijs was er naar en de tekenigen zaten er bij dus dat zou goedkomen.
Graag wil ik een eenvoudig verslagje bijhouden van de afbouw . Niet zo uitgebreid als Ramses wellicht maar ik wil wel regelmatig wat posten.
De bedoeling is dat we met Hemevaart op de clubdag bij Ornithos kunnen formatievliegen. Ramses en ik zijn daar alletwee lid.
Wat betreft kleurenschema, daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga in ieder gval voor een Niet-gele-burgerversie.
Ik denk blauw zilver. Misschien ook wel groen-zilver of bruin-zilver. Maargoed zo ver ben ik ook nog niet.
(suggesties??)
zo kwam ie binnen
Geen richtingroer en rolroeren.
Roer hevels van hoogteroer aan de bovenzijde afgezaagd
Slechts 1 deurtje
wat schade aan de motorkap matig gerepareerd
wat schade aan de vleugel
Geen struts, rigging wire of control wires
De olietank is er niet bij
Interieur aardig maar incompleet
1 kompas mist
1 stootrand mist
geen stoeltjes ed
En, helaas de beloofde tekening was er 1 van Mick Harris 1:5 en niet van Toni Clark 1:4.8
Als er iemand interesse heeft in de Mick Harris tekening, dan hoor ik dat graag via PB)
De tekening en wat vacuumdelen besteld bij TC.
Inmiddels ook een nieuwe bestelling onderweg met de rigging wire en Proficover etc.
En toen: begonnen met het richtingsroer.
Kern gemaakt volgens tekening (handig die magneten!)
latjes snijden en aanbrengen. Alles met witte houtlijm en een drupje CA op de hoeken zodat het mooi blijft zitten tijdens het drogen.
(drogen

Ondertussen begonnen met de ribjes voor de beide rolroeren (20stuks dus)
In de klem met 2 triplex malletjes
Op maat schuren in de mal
En Voila, 20 ribjes
Zo. Van het weekend weer verder
Laatst bewerkt door een moderator: