Toni Clark Tiger Moth 1/4.8 Restauratieverslag Nr2

Hallo Allemaal,

Door Ramses, bekend van oa dh-82a-tiger-moth-%7C-schaal-1-4-8-%7C-restauratieverslag

werd ik geattendeerd op een TC Tiger die te koop stons op Marktplaats.
Moest nog wel worden afgebouwd maar deprijs was er naar en de tekenigen zaten er bij dus dat zou goedkomen.

Graag wil ik een eenvoudig verslagje bijhouden van de afbouw . Niet zo uitgebreid als Ramses wellicht maar ik wil wel regelmatig wat posten.

De bedoeling is dat we met Hemevaart op de clubdag bij Ornithos kunnen formatievliegen. Ramses en ik zijn daar alletwee lid.

Wat betreft kleurenschema, daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga in ieder gval voor een Niet-gele-burgerversie.
Ik denk blauw zilver. Misschien ook wel groen-zilver of bruin-zilver. Maargoed zo ver ben ik ook nog niet.

(suggesties??)

zo kwam ie binnen

Geen richtingroer en rolroeren.
Roer hevels van hoogteroer aan de bovenzijde afgezaagd
Slechts 1 deurtje
wat schade aan de motorkap matig gerepareerd
wat schade aan de vleugel
Geen struts, rigging wire of control wires
De olietank is er niet bij

full

Interieur aardig maar incompleet

1 kompas mist
1 stootrand mist
geen stoeltjes ed

full

En, helaas de beloofde tekening was er 1 van Mick Harris 1:5 en niet van Toni Clark 1:4.8

Als er iemand interesse heeft in de Mick Harris tekening, dan hoor ik dat graag via PB)

full

De tekening en wat vacuumdelen besteld bij TC.

Inmiddels ook een nieuwe bestelling onderweg met de rigging wire en Proficover etc.

En toen: begonnen met het richtingsroer.

Kern gemaakt volgens tekening (handig die magneten!)

full

latjes snijden en aanbrengen. Alles met witte houtlijm en een drupje CA op de hoeken zodat het mooi blijft zitten tijdens het drogen.
(drogen:( wat duurt dat toch lang)

full

full

Ondertussen begonnen met de ribjes voor de beide rolroeren (20stuks dus)

full

In de klem met 2 triplex malletjes

full

Op maat schuren in de mal

full

En Voila, 20 ribjes

full

Zo. Van het weekend weer verder

Laatst bewerkt door een moderator:
Tof tof! De bouw is begonnen! :thumbsup:
En weer een old lady die een tweede leven krijgt!

Ziet er netjes uit! Trouwens, als `t ene onderdeel droogt gewoon verder gaan met het volgende! ;)

Veel plezier met de bouw,
groetjes, Ramses

Wat betreft kleurenschema, daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga in ieder gval voor een Niet-gele-burgerversie.
Ik denk blauw zilver. Misschien ook wel groen-zilver of bruin-zilver.

Deze is mooi:

1109705M.jpg

Maar ze ziet er nu zo uit, blauw-zilver, en doet rondvluchten in Surrey:

1261797M.jpg

Die eerste ja! mooie klassieke kleuren, niet alledaags, mooi ook de houtkleurige struts!

is een HELE serieuze kandidaat.

die had ik al gevonden!:D
keuze is gemaakt. dit wordt 'm.

...alleen geen interieur foto's, ik wil heel graag zo'n houten paneeltje, geen zwarte..:rolleyes:
mag dat op het schaalforum?:confused:

Dat mag niet, dat moet! ;) omdat het orgineel ook houten paneeltjes had i.p.v. zwarte:

G-AKEU-01.jpg

YES! waar heb je die vandaan??
edit: stik die had ik zelf ook al gedownload, niet goed gekeken..hmmmhmmm:oops:

leuk leuk weer een mothje erbij,

Femmo, ik weet dat dre van nassau en frank hartog met de grote clark moths vliegen met de zelfde de kleurschema als jou G-AKUE alleen dan is die van dre Blauw wit en van frank Rood beige.
Misschien een idee om eens contact met hun op te nemen.
En anders kun je altijd nog komen kijken op de 2e stampe en oldtimer flyin .
succes met restaureren Deze mooie moth verdient net als die van ramses een 2e leven

greets pascal

Dat groene lijntje om de staartvlakken is ook fraai! ... zit toch ook rond de vleugels? Niet heel goed te zien.

Je zou kunnen vragen of die meneer nog meer foto's heeft van G-AKUE in dit schema.

Ik zie nu dat je op die pagina nog voor een groter formaat kunt klikken. Had je dat ook gezien?

is HEEL fraai ja, het zit ok om de vleugels.
Heb je gezien dat het een dubbel lijntje is?
(hoe ga ik dat nu weet netjes spuiten...:nosmile:).

grote foto was me opgevallen idd

Ramses zei:
Van de G-AGHY zijn flink wat foto`s in behoorlijke resolutie te vinden op internet.
femmo zei:
Nu nog van de G-AKUE :(

Wil je echt voor schaal gaan of semi-scale? Als je semi doet zijn de twee foto's die je nu hebt op zich wel genoeg, toch? Natuurlijk zijn meer foto's welkom, maar het hoeft geen showstopper te zijn bedoel ik.

Back