Tool Time :thumbsup:

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
timneu.gif

Welke tools gebruiken jullie , en welke zijn hot :yes: en welke not :nooo:

Persoonlijk vind ik dat de uitvinder van deze dingen een Nobelprijs verdient.:thumbsup:

3420_FS.jpg

Ik weet niet of dit oneigenlijke concurrentie is of niet, maar bij de praxis heb je een hele doos met deze dingen 20 stuks of zo voor €4,99 :wink:

Niet het originele werk van de werkelijke uitvinder/producent , maar een kopie/kloon maar dat mag de pret niet drukken.

Die knijpers zijn super inderdaad. :thumbsup: Ik heb ze ook bij de praxis gehaald. :lol:

tool.jpg

Erg handig om bijv. (rol)roeren uit te zagen. Voor de rest ben ik ook wel tevreden met mijn Ferm imitatie-dremel. :)
326450.gif

Ook zijn gewicht plus dat van de werkbank waar hij opstaat in goud waard.

fks_e.jpg

Ideaal voor het maken van neus en eind lijsten profieltjes etc. :D

Ook zijn gewicht in goud waard.

Voor alles wat net iets te groot is :? , gebeurt vaak toch. :oops:

tg250.jpg

dit vind ik het prachtigste gereedschap wat er is:

een Hudy afdraaibankje voor je elektro motor ankers. jammer dat die krengen een vermogen kosten

afb6781.jpg

Groet Robo

@Rob

Volgens mij wel , bij de Bouwmarkt in Zoetermeer stonden ze nog vanochtend.

Top hoor mij wel duur tussen de €300 en €400.

@Satour

Een hamer is ook nooit weg , al is het alleen maar om je frustraties te botvieren :twisted:

jacques zei:
Welke tools gebruiken jullie , en welke zijn hot :yes: en welke not :nooo:

Persoonlijk vind ik dat de uitvinder van deze dingen een Nobelprijs verdient.:thumbsup:

3420_FS.jpg

Heb ik er ook 10 van liggen :)

wel duur tussen de €300 en €400.

400 voor een schijfschuurmachine? Arg.

Ik heb laatst deze gekocht:

409.jpg

Ongeveer hetzelfde idee als het schuurmachientje van Dremel maar een kwart van de prijs: 70 Euro. Verwacht voor dat bedrag geen topkwaliteit en ultra-precisie, maar wel een lekker klein tooltje dat perfect is om ribben op maat te schuren, en om een goed haaks vlak op planken en latjes te slijpen.

Ik heb trouwens ook in een opvlieging een doos van die lijmklemmetjes gekocht... prima dingen. Net als dat zaagje :) Grappig om te zien dat anderen dezelfde tooltjes hebben.

He!
Dat schuurmachientje voor 70Eu ziet er leuk uit (de andere dingen ook hoor :wink: )

Waar kun je die kopen?
Nieuwe schuurbanden zijn die (op termijn) nog een beetje verkrijgbaar?

Erwin, ze hebben dit ding bij Herman Buitelaar BV. Een aardige shop met ook ander prettig geprijsd spul. Ze verkopen daar ook de schuurbanden, en volgens de verkoper zijn die dingen exact hetzelfde als die van Dremel, dus dat zit wel goed.

Ah.. Deze is mij bekend. :D
Ik ben daar een paar maanden terug nog eens wezen kijken (leuk voor draaibanken enzo).
Ik zal daar binnenkort weer eens langs gaan.
Ziet er goed uit.
Bedankt! :thumbsup:

Totaal :nooo: niet Hot zijn die X-acto imitatie mesjes die her en der bij bouwmarkten ed. aangeboden worden voor weinig.

Deze hebben plastic meshoudertje :cry: die bij de eerste poging tot gebruik bezwijken. :evil:

En de mesjes zijn van karton. :evil:

Verdict: :nooo:

Je kan beter een paar € meer uitgeven voor echte X-acto spullen, of excel of zo.

Back