top snelheid van de X-Ray T1M 4WD

Discussie in 'Electro onroad' gestart door subaru, 10 aug 2004.

  1. subaru

    subaru Guest

    hoi ik koop voortzo de X-Ray T1M 4WD wat denken jullie wat de topsnelheid is van deze auto ??
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
  3. subaru

    subaru Guest

    Sorry dacht dat dat ergens anders over ging :oops:
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    is niet erg, het is ook een beetje oftopic in die topic, maar als je nu nog specifice vragen hebt, stel ze....

    Groet Robo
     
  5. subaru

    subaru Guest

    bedankt voor eht aanbod :)
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    subaru heb je de Topic aangepast ????????
    er klopt nu niks meer van,

    maar goed om even op de titel in te springen, je kan wel naar top snelheden kijken maar daar heb je niks aan doe dan mee aan de speed way en koop een 6 turns motor dan zal je karretje misschien 80 kilometer per uur halen........
    de gemiddelde snelheid van een 1:10 in een wedstrijd ligt zo ongeveer rond de 70 kilometer peruur, maar dit ligt aan een heleboel elementen

    dit is dus een zeer vreemde vraag waar eigenlijk geen goed antwoord op te geven is.

    Groet Robo
     
  7. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Gemiddeld 70KM/h? Doe mij ook zo'n motor ;)
    De top ligt op de Mach rond de 80KM/h met een 12T een 19T haalt rond de 70.

    Gemiddeld zit dit dus een heel stuk lager.

    Ik neem de Mach in Heemstede als voorbeeld omdat deze 1 van de langste rechte stukken heeft met speedtrap.

    De T1M is echter een 1:12 met 4 cellen, geen idee hoe hard dat gaat.
    (Vraag me ook af waar je wedstrijden wilt gaan rijden omdat dit geen echte klasse is)

    Hoe gek het ook klinkt, met een 6 turns zul je ws. een lagere topsnelheid halen dan met een 12T.

    Het lijk me ook niet echt handig om zo je topic aan te passen :X
     
  8. subaru

    subaru Guest

    Jah ik ga op de baan in eindhoven rijden en starks ook wedstrijden maar voor het volgende seizoen daar ook veel testen vering enz.Maar wat kan ik allemaal nog meer veranderen aan de auto waardoor hij harder loopt.
    En de auto is 1.12 he :wink:
     
  9. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Hebben ze daar een 1:12 klasse dan?
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    klopt Vassago aangezien je geen koppel hebt met een 6 turns, maar het was een voorbeeld,
    het spijt me dat ik niet door had dat het om een 1:12 ging. maar de Xray 1:12 kan wel 6 cellen kwijt.

    ook zijn er "plannen" om dat er nu een mini assasin en een mini Xray zijn om wel weer wedstrijden te organiseren. en je kan natuurlijk bij meerder club's in het winter ceizoen met een 1:12 rijden.

    ik vind een beetje suicied :blowup: van je dat je meteen wedstrijden wil gaan rijden, je hebt totaal geen ervaring en geen idee wat er allenmaal rond gaat in de wedstrijd wereld, ga eerst een goed kijken 8)

    ik raad je aan eerst veel te testen, als jij nu al wedstrijd gaat rijden zul je veel schade aan je eigen auto krijgen en veel schade aan andere auto's brengen, dit word je niet in dank afgenomen :?

    probeer eerst eens op een groot buiten circuit 5 minuten uit het gras te blijven, de meeste hebben hier al moeite mee :!:

    merk je dat je steeds beter en sneller gaat rijden dan kun je eens proberen om met een club wedstrijd mee te doen.

    maar goed dit is een raad die :offtopic: is nu verder naar jou vraag,

    je kan heel veel doen, maar met alleen snelheid red je het niet. ga eerst eens zorgen dat je een goede wegligging hebt. daardoor ga je sneller het circuit rond.
    je wegliggin haal je niet alleen uit je veren maar o.a. ook uit: camber caster toe-in toe-out anty sqaud stabilo's demper druk demper soepelheid, vertanding. en ga zo maar door.

    je vertanding kun je ook sneller door gaan, MAAR hier moet je elektronica op voorbereid zijn.

    ook je motor zou je kunnen vertimen, maar hier moet je verstand van hebben (stil maar blade 3 :wink: )

    earodinamica, is ook een punt waar je sneller door kunt gaan, alleen dit is nauwelijks merk baar, dus ik raad je aan: zoek een mooie kap uit. :p

    goede accu's en lader kopen, als jij een beetje kwalitiet lader en kwalitiet accu's koopt zul je merken dat je accu's veel voller worden gepompt waardoor je een hogere top hebt uitleg hier over in de FAQ.

    het simpelste (als laatste :roll: ) is wel een snellere motor nemen, je merkt direct dat je een stuk harder gaat, let wel even op dat je regelaar het aan kan. ook je rij tijd gaat terug dus even op letten of je accu's het aan kunnen (he potver3 :wink: )

    nou ik hoop dat je wat er aan hebt, ook al zijn deze vragen al vaker gesteld op dit forum. en ga nu niet vragen is deze regelaar goed, moet ik deze accu's kopen, daar heb je niks aan.

    Groet Robo
     
  11. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    HIj kan ze misschien wel kwijt, maar standaard komt hij met een 4 cellen chassis.

    Ik hoop dat Subaru deze 1:12 niet verwart met de andere 1:12 klasse waarmee nu vrij veel binnen wordt gereden. Deze zijn nl. veel sneller :S
     
  12. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik vermoed dat Subaru de verkeerde Direct Drive 1:12 in gedachten heeft (zoals vassago aangeeft). deze klasse is een klasse waarbij de motor direct op d achter as word aangedreven, de klasse waar subaru het over heeft is een klasse die 4wd is en meerdere vertragingen in de aandrijving heeft waardoor hij dus langzamer is.
    subaru wil je even duidelijk maken welke klasse het is bij de club??

    Groet Robo
     
  13. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Is in eindhoven al een klasse voor de 1/12? zo niet kan je volgens beter een 1/10 kopen, daar heb je veel meer aan.

    Om je auto zo hard mogelijk te laten gaan moet je zorgen dat je snaren en lagers zo soepel mogelijk draaien. Ook is het belangrijk om te zorgen dat je motor snel loopt (veel vertimen, race koolborstels). Maar als je dit doet zal je ook veel onderhoud moeten plegen en dus regelmatig je koolborstels vervangen en je anker afdraaien.
    Naast je motor is het ook belangrijk om goede electronica te hebben, accu's zijn erg belangrijk.

    Maar ik zou me niet blind staren op snelheid, in Eindhoven is er niet echt een lang recht stuk. Op die baan is het veel belangrijker om veel acceleratie vermogen te hebben en strak te sturen :D. De snelste mensen uit de 19 turns klasse halen gemiddeld 39 km/h op die baan. En de mensen uit de modified klasse (12 turns) zijn meestal langzamer :) Dus een motor met minder turns is niet altijd sneller.
     
  14. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ben ik het helemaal mee eens Steven.
    ook dingen als tuning parts helpen je sneller te gaan een vrijloop diff laat je makkelijker de bocht in gaan en minder afremmen voor de bocht.

    alleeen wat me niet duidelijk is, heeft subaru de auto al of nog niet,

    zo niet, dan raad ik hem zeker ook aan om de 1:10 versie te kopen.

    Groet Robo
     
  15. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Hij heeft het over de X-ray T1M, Dus de 1/12 versie van de T1. Volgens mij zijn voor deze auto's nog geen race klasse, en kan hij naar mijn idee beter de 1/10 versie kopen, scheeld niet eens zoveel geld en dan heb je wel een auto waarmee je wedstrijd kan rijden.
     
  16. subaru

    subaru Guest

    dankje jongens voor jullie nuttige tips
     
  17. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Ja, maar wat wordt het nou?

    Ga je echt zo'n ding kopen?

    Lijkt me leuk voor erbij maar verder niet eigenljk.
    (mijn mening, verder niets)
     
  18. subaru

    subaru Guest

    Ja tuurlijk ga ik hem kopen :)
    Maar ik wil wel wedstrijden mee rijden
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom altijd weer die snelheidsvraag ??????

    Als je wedstrijden gaat rijden praat men over rondetijden en niet over snelheden. Je kunt heel makkelijk een auto sneller maken dan waar de toppers mee rijden maar zullen je rondetijden als een minder ervaren rijder dan ook beter zijn ?
    Naast dat is het de bedoeling dat je maximaal een 320 seconden op een accu kan rijden.

    Naar mijn weten is M-auto druk bezig om dit tot een winterklasse op te zetten al denk ik dat je beter voor een 1:10 kunt gaan.
    Een 1:12 tourwagen is voor buiten (oa. eindhoven) denk ik nog niet echt populair en als er een competitie binnen komt zullen er wel regels qua motoren komen.....

    Als je voor een regelaar gaat, ga dan voor een goede no-limit, mag misschien duur zijn maar is wel een aanschaf voor het leven !
    Qua motoren denk ik dat je beter uit bent met de V2 technologie, je hebt er minder onderhoud aan.
     
  20. subaru

    subaru Guest

    En in welke richting kan ik dan beter gaan zoeken kwa electro auto.Dan denk ik ook dat 1.10 idd beter is jah.Ik haal altijd mijn spulletjes bij verspaget modelbouw en de X-Ray T1 Evo 2 Factory kit is een 1.10 auto dan kan ik dus beter die kopen.Maar die is ook wel weer een stuk duurder maar naar geld hoef ik niet te kijken maar heb ik dan ook wat voor dat geld als ik de X-Ray T1 Evo 2 Factory kit koop.En is dat de ideale auto?

    Greetz subaru
     

Deel Deze Pagina