Topflite P51!! Bijna vliegklaar (foto's )

De Osmax Fs120III uit hong kong is gemonteerd, en eerlijk gezegd valt het uitstekende gedeelte me alles mee. Ik moet nog wel de uitlaat ergens kwijt en zien weg te werken maar dat doen wel later wel weer.

Kben nu inmiddels alweer een poosje aan het folien geslagen, en het resultaat komt langzaam in beeld.

mustangp51003medium2pg6.jpg
[/img]

mustangp51001mediumpp6.jpg

mustangp51002mediummf8.jpg

Spinner en mooie 4 blads moeten nog aangeschaft worden. Het verdere afbouwen gaat helaas nog even duren. Ik moet weer druk aan de studie voor mijn werk

na een poosje niets gedaan te hebben, heb ik de draad weer opgepakt.. Het einde komt in zicht!!
De meeste besturing zit op zijn plek..

mustg001mediumaa1.jpg

mustg002mediumnj6.jpg

nog een paar weken, delaatste loodjes

Hey Wout,

Jij kiest voor bespanning.. vraag me af wat beter / lichter is: bespannen of laten paintbrushen.. weet iemand wat beter is?

Wat beter is?
Dat moet ieder voor zichzelf uit maken.

met paintbrushen bedoel je zeker nadat je geglast hebt?

Het gewicht zal tussen beide niet heel veel schelen, t`is net wat iemand persoonlijk mooier vindt.

Bespannen is eenvoudiger, lees minder werk.
Glassen is mooier en veel slijtvaster, maar wat meer werk om het echt mooi strak te krijgen.

DM31 zei:
Hey Wout,

Jij kiest voor bespanning.. vraag me af wat beter / lichter is: bespannen of laten paintbrushen.. weet iemand wat beter is?

Maakt niet zoveel uit denk ik. Ik doe graag alles zelf,en tot nu toe heb ik al mijn modellen bespannen. Bijkomend voordeel is de romp bijechte uitvoering voor een groot gedeelte uit gepolijst blank metaal bestaat. Met Chrome orcavor kan je dit mooi namaken, ik denk niet dat je het zo mooi krijgt met verf.

Hoever is de jouwe inmiddels DM?

De mijne is nog net zover als in mn draad

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=45085

Ik moet een onderstel halen, moet ik geld voor vrijmaken, dan kan ik de vleugels afbouwen.

Heb op de club iemand gesproken die aan een plaat kan komen waar magneten op blijven zitten...
Als ik die heb begin ik met de romp... Heb eigenlijk 2 dezelfde, 1 heb ik een vleugel ruwbouw en de vleugelhelfden zitten al aan elkaar vast en de romp is ook tuwbouw af maar wil toch zelf mn eigen model in elkaar zetten en de onderdelen van die ander als reserve gebruiken...

Oh en ik heet Gary...

Dat zilver krijg je denk ik idd het beste met bespanning maar ik weet nog niet welke kleuren hij gaat krijgen... hij moet er iig uitzien als een "werkpaard"...

Na tijdje geen posts meer te hebben geplaatst. Hier wat foto's

Nog wat kleine dingen. In de spinner moeten nog uitsparingen worden gemaakt voor de prop.
De uitlaat moet nog goed worden vastgezet.

Ben ook nog op zoek naar een mooi piloot figuur. Jammer genoeg pas ik er zelf niet in. Hieronder de foto's, jullie reacties??

De naam van de volbloed "Bald Eagle" moet er ook nog op..

baldeagle001mediumou8.jpg

baldeagle002mediumgy2.jpg

Kvind hem persoonlijk erg mooi geworden.

baldeagle003mediumzk6.jpg

DM31 zei:
Hoe heb je de wieldeuren vastgemaakt, heb je struts en waar heb je je onderstel en luchtpakker gehaald?

Geen struts, zitten wel antistuiter banden onder voor een klein beetje demping. De wieldeuren heb ik Op de landingspoten onder de spiraal vastgeplakt met epoxy. kweet niet hoe dit zich gaat gedragen in harde landingen.. (Goed excuus om geen harde landingen te maken)..

Met lege tank en zonder batterijen zit ik rond de 4200 gram

Als je nette landingen maakt zal het wel blijven zitten, de spiraal zou toch de grootste klap op moeten vangen.
Anders zullen ze op den duur losbreken maar da`s ook niet zo`n ramp lijkt mij.

4200 zonder accu is netjes, zal de kist lekker mee vliegen.

@ Gary,
als je Robo struts (de verende dus) toe gaat passen kun je voor de wieldeuren ook deze orginele blokjes van Robart eventueel nemen:
rob650db.jpg

Niet geheel schaal maar vooruit.

Na een tijdje niks meer gedaan te hebben met de "Stang" gister de motor voor het eerst aan de praat gehad. Zat nog onbalans in het geheel, inmiddels verholpen.
binnenkort maar richting de baan ermee.

http://www.youtube.com/v/s0Rp8CCpNzM kan nog even duren voordat de link werkt

srry voor de nogal lousy kwaliteit, maar had het even met de telefoon geflimpd.

Laatst bewerkt:
Back