Topic voor custom projectjes

Wauw, zeer hulpvol... ik dacht eerst aan een dual motor systeem, leek me vrij simpel realiseerbaar....maar 1 grote motor en een extra cardan (weet niet hoe ze dit noemen in de modelbouwwereld) voor de 2 voorste diffs aan te drijven moet natuurlijk ook haalbaar zijn.

Maar zit zelf natuurlijk ook nog maar in een brainstorm fase.... Hoop snel iets concreets te kunnen posten.

I stand corrected...:p
Neu Castle 2028 set is een veel betere oplossing.... gaat volgens charts gemakkelijk naar 10 pk... moet MEER als voldoende zijn :p

En inderdaad 4 wielen sturen... alle 6 trekken... ik snap wel dat hoe meer wielen er aangedreven moeten worden hoe meer verlies je krijgt op alle tandverbindingen...

een tekening kan ik nog niet laten zien.. maar het gedacht is een truggy like monster dat tussen de wielen ligt... stijl E-revo maar dan inderdaad met 6 wielen

Heb je linkje van die 'charts' waar ze makkelijk 10pk trekken?

Inderdaad, heb namelijk nog geen datalog gezien van eentje die makkelijk over de 10pk trekt. Op hoeveel cellen LiPo (?) wil je hem eigenlijk rijden? En nogmaals; hoe stel je je de aandrijving nou voor? Geef eens wat meer info misschien.

Technisch is een dergelijk project best realiseerbaar, zeker als je uitgaat van bestaande onderdelen. Je zult echter toch nog veel zelf moeten maken cq aanpassen. Als je zelf over de middelen en kennis beschikt om dit te doen, kom je met 2000,00 een heel eind (ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je al beschikt over zaken als een zender/ontvanger, accu's, een lader etc.) Ben je hiervoor afhankelijk van anderen, dan hoop ik dat je nog veel vriendendiensten van ze tegoed hebt.

zender/ontvanger + lader (5amp max) heb ik, himoto truggy wel een 2.4 ghz ontvanger gegeven. qua lipo's: ben alleen in het bezit van een dual 2s 7.4v 4000mAh setje.... dus die gaan het niet trekken... Ik dacht aan 6s 22.4v 10.000mAh. maar ben niet zeker of ik hier mee ga toekomen.... zal nog veel research moeten gebeuren..

Ook al qua aandrijflijn, zoals ik eerder al zei, zitten nog wat in een brainstorm fase. sta dus open voor ideeen. :D

dacht zelf uit te gaan voor een standaard 4x4 setup voor de 4 sturende wielen vooraan, en deze te verbinden door middel van een extra cardan naar de achterste 2 wielen....

aangezien ik nogal graag offroad rij en zeer graag drift dacht ik om de achterste wielen niet te voorzien van dif, maar dit gaat me op asfalt zuur op breken vrees ik.... bestaat er zoiets als een lockable diff te besturen op een extra kanaal van men zender?

alvast bedankt voor de reacties

Je moet alleen opletten dat je alle diffs dezelfde tandwielverhouding geeft.

Als je de BP diffs can de Savage gebruikt heb je een tandwielset met een kroon van 29tandjes en een pinion van 9 tandjes..
Dus als de Summit tandwielen er heel dichtbij liggen qua verhouding dan is het wel te realiseren.
Anders gaat het niet goed aflopen.

Mayt de diffs van de Summit ga je het alleen niet redden. Je weilt neem ik aan de cardan vnaf de center as neer een van je voordiffs laten lopen, en dan vanuit dat diff naar een 2e diff. (de as door het diff heen zeg maar, een 2e pinion welke ook op het kroonwiel van het diff ligt, alleen dan met de as naar voren. als je zelf een diff behuizing kunt (laten) maken, zou het wel makkelijk kunnen. 1 Summit diff, en 2 pinions van zo'n diff. Alleen zou ik er niet de 2028 gaan gebruiken dan. dat houden de diffs nooit vol. een Baja diff zal er ook zeker moeite mee hebben denk ik mja, als je die gaat gebruiken, kun je beter met tandwielen gaan werken ipv cardan assen. (baja heeft geen enkele haakse overbrenging.)
Nadeel is dat de auto dan erg zaar gaat worden, en je wel zo'n 2028 nodig gaat hebben.
Als je een E-Revo met 2 extra wielen wil maken zoals je al aangeeft, zou ik voor een MMM (of de Mamba XL regelaar) gaan, en dan een 1717 motor er in hangen.
die heeft koppel zat om met het extra gewicht overweg te kunnen. en de aandrijving zal er nog steeds meer dan genoeg moeite mee hebben.

Back